PHP / MYSQL
Ik wil de website www.boekverslag.com gaan verbeteren door PHP en MySQL in te gaan zetten. Het moet dan een stuk gemakkelijker worden om verslagen toe te voegen in het systeem, en om te zoeken naar verslagen. Dat is nu dus niet mogelijk omdat ik de verslagen heel ingewikkeld toe moet voegen en er links naar moet maken.
Hebben jullie misschien ideeen hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken? Of dat er misschien bestaande scripts / progs zijn voor het bovenstaande.
Thnx alvast
Daar leer je zoeken invoegen enz.
Pas dat toe in je scripts en voila :)
Quote:
Hebben jullie misschien ideeen hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken? Of dat er misschien bestaande scripts / progs zijn voor het bovenstaande.
Het ligt ook aan de kennis aan jouw kant. Wat zijn je ervaringen met PHP?
Elwin
ik heb eerlijk gezegd nog geen ervaring met PHP en MySQL. Al wel wat tuts gelezen en op zich begrijp ik het wel, vind het alleen moeilijk om een start te maken snappie :)
Als dat lukt dan kan je proberen om die gegevens uit het formulier in een DB te zetten. En als dat lukt, om ze er uit te halen...
Zo moet je gewoon stap voor stap aan de gang gaan.
Elwin
1. Als je in de problemen komt start je script dan met de volgende code om te zien welke variabelen zijn verstuurd.
echo '<pre>';
print_R($_REQUEST);
echo '</pre>';
2. Gebruik functies en classes
3. Lees tutorials kijk hiervoor ook bij de links van PHPHULP
4. vergeet bij het gebruik van mysql de functie mysql_error() niet om te zien wat er fout gaat.
Als je er niet uitkomt code + foutmelding in het forum plaatsen om hulp te krijgen ;)
Succes
Peanuts
Elwin
goede info ik ben ook net begonnen ik vind het tot nu toe vrij pittig maar ben al zover dat ik spullen uit een database kan halen en in een tabel kan plaatsen dus gaat goed nu moet ik nog die download pagina afkrijgen;)