PHP / MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rein Hendriks

Rein Hendriks

01/03/2004 12:02:00
Quote Anchor link
Hey

Ik wil de website www.boekverslag.com gaan verbeteren door PHP en MySQL in te gaan zetten. Het moet dan een stuk gemakkelijker worden om verslagen toe te voegen in het systeem, en om te zoeken naar verslagen. Dat is nu dus niet mogelijk omdat ik de verslagen heel ingewikkeld toe moet voegen en er links naar moet maken.

Hebben jullie misschien ideeen hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken? Of dat er misschien bestaande scripts / progs zijn voor het bovenstaande.

Thnx alvast

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 05:13:52

Mitch X

Mitch X

01/03/2004 12:59:00
Quote Anchor link
Bekijk eens de MySQL tut op deze site.
Daar leer je zoeken invoegen enz.
Pas dat toe in je scripts en voila :)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/03/2004 13:18:00
Quote Anchor link
Quote:
Hebben jullie misschien ideeen hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken? Of dat er misschien bestaande scripts / progs zijn voor het bovenstaande.

Het ligt ook aan de kennis aan jouw kant. Wat zijn je ervaringen met PHP?

Elwin

Rein Hendriks

Rein Hendriks

01/03/2004 13:23:00
Quote Anchor link
ik heb eerlijk gezegd nog geen ervaring met PHP en MySQL. Al wel wat tuts gelezen en op zich begrijp ik het wel, vind het alleen moeilijk om een start te maken snappie :)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/03/2004 15:13:00
Quote Anchor link
Dan moet je gewoon met iets makkelijks beginnen zoals een formulier waarin je gegevens naar een andere pagina stuurt (en laat zien).

Als dat lukt dan kan je proberen om die gegevens uit het formulier in een DB te zetten. En als dat lukt, om ze er uit te halen...

Zo moet je gewoon stap voor stap aan de gang gaan.

Elwin

Peanuts

peanuts

01/03/2004 17:30:00
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij SpaceFrog met deze toevoegingen...

1. Als je in de problemen komt start je script dan met de volgende code om te zien welke variabelen zijn verstuurd.
echo '<pre>';
print_R($_REQUEST);
echo '</pre>';
2. Gebruik functies en classes
3. Lees tutorials kijk hiervoor ook bij de links van PHPHULP
4. vergeet bij het gebruik van mysql de functie mysql_error() niet om te zien wat er fout gaat.

Als je er niet uitkomt code + foutmelding in het forum plaatsen om hulp te krijgen ;)

Succes

Peanuts

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

02/03/2004 13:44:00
Quote Anchor link
Jup.. en dan sluit ik me bij peanuts aan...

Elwin

02/03/2004 15:35:00
Quote Anchor link
goede info ik ben ook net begonnen ik vind het tot nu toe vrij pittig maar ben al zover dat ik spullen uit een database kan halen en in een tabel kan plaatsen dus gaat goed nu moet ik nog die download pagina afkrijgen;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.