PHP Onderhoud systeem
Ik ben al 5 dagen bezig met een goed werkende onderhoud systeem te vinden.
Maar als ik er eentje vindt dan, kan je hem in onderhoud zetten maar niet uit onderhoud halen.
Of het admin panel werkt dan niet...
Dus mijn vraag is.
Zou iemand voor mij een gratis PHP onderhoud systeem kunnen maken met een admin panel? het liefst met een SQL database en geen Flat-File.
Mvg ~Thomas
Hoeveel heb je er voor over? Ik wil gerust tijd steken in een nieuw project maar dat hoort wel een leuk bedrag tegenover te staan, eerlijk is eerlijk toch?
Maar om voor een script te betalen wat ik hoog uit maar 1 of 2 keer gebruik is het een beetje nutteloos (als je het mij vraagt)
Sorry :$
Quote:
Zou iemand voor mij een gratis PHP onderhoud systeem kunnen maken
@Merijn Venema, dan moet je niet vragen wat ie er voor over heeft
Advies van mijn kant: probeer er gewoon een te pakken welke het beste voorziet in jouw behoeft en pas aan datgeen wat er aangepast moet worden.
Je kan hier altijd doelgerichte vragen stellen.
Ik zal dat eens proberen.
De reden is heel simpel:
Mocht MySQL plat liggen of even geen zin meer hebben, en je een onderhoudsmelding willen tonen, dan kan je die alsnog tonen. En hoevaak zet je een site in de onderhoudsstand?
Ikzelf heb een simpele true/false boolean in mijn configuratie-file staan om de site mee te openen of af te sluiten.
Maar ik heb niet op elke computer bij mij thuis toegang tot die files.
Dus daarom wil ik het via MySQL doen zodat ik overal en altijd in onderhoud kan zetten...
Dus MySQL is voor mij het makkelijkst.
Dan zou je toch een adminpanel kunnen maken om de status mee aan te passen?
Thomas Weidmann op 22/01/2012 17:52:56:
Maar ik heb niet op elke computer bij mij thuis toegang tot die files.
Volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken. Als je bijvoorbeeld een configuratie file hebt, of een configuratie databasetabel, je kan ze beide via een script aanpassen.
- Aar - op 22/01/2012 17:57:55:
Dan zou je toch een adminpanel kunnen maken om de status mee aan te passen?
Klopt, maar mijn PHP kennis is niet zo mega groot.
Mag ik je misschien vragen hoe je dat doet met een boolean?
Want ik google het maar krijg allemaal codes waar ik niks van snap :$
http://php.net/manual/en/language.types.boolean.php
...
Gewijzigd op 22/01/2012 18:04:05 door - Ariën -
Ik ben wel benieuwd, laat eens zien wat je zelf al hebt. Ik lees dat je al 5 dagen met eentje bezig bent. Plaats hier eens relevante code?
Bas IJzelendoorn op 22/01/2012 18:12:41:
Zo maar even een scriptje gratis maken dat doen we hier niet zo 1,2,3. Je kan natuurlijk een vacature openen met vrijwillig erin, maar ik geef een kleine kans mee dat je iemand vindt.
Ik ben wel benieuwd, laat eens zien wat je zelf al hebt. Ik lees dat je al 5 dagen met eentje bezig bent. Plaats hier eens relevante code?
Thomas Weidmann op 22/01/2012 17:12:14:
Hallo,
Vinden, Niet maken.
Althans ik probeer scripts te repareren, maar zonder succes :(
- SanThe - op 22/01/2012 18:22:36:
Dankje wel :D
Is het misschien ook nog mogelijk om dit met database te doen?
Wat nou als je site vanwege een database-probleem plat ligt? Wil je ze dan leuke foutmeldingen voorschotelen, of een boeiende tekst uit de maintenance-mode?
Ik zou je website sowieso niet offline halen als je onderhoud pleegt want dan is je website ontoegankelijk voor iedereen. Beter kun je een tweede versie bijv. lokaal draaien die je vervolgens met de server versie kan synchroniseren. Je website blijft dan in de lucht en ook als Google langskomt biedt dit voordelen.
Als je bijvoorbeeld de databasestructuur aanpast of scripts upgraded.
En om Google even tegen te houden kan je altijd een '503 - Service unavailable' header meegeven.