PHP onderwerpen
ik zoek een leuk onderwerp om een script te maken
1.ik ben ultra beginner duus niet een veet moeilijk onderwerp
grtz jelte
Gastenboek
Is dat niet huges moeilijk?
???
Ik weet wel iets voor je:
Maak een RSS Feed generator, maar je moet met OOP(Object Orientated Programming) werken, dus classes.
Maar ja eigenlijk ben ik zelf ook een beginner dus ik verzeker je..... je voelt je er meteen thuis :-)
OOP wat houd dat ongveer in? Het was toch dat ie dan niet per regel kijkt ( of zo iets) en kan je dan php buiten een browser gebruiken ( of is dat weer wat anders)
DDragonz:
OOP wat houd dat ongveer in? Het was toch dat ie dan niet per regel kijkt ( of zo iets) en kan je dan php buiten een browser gebruiken ( of is dat weer wat anders)
Geen idee wat OOP is. Maar php kan je sowieso zonder browser gebruiken.
Wel php gtk ofzo :)
Er is nauwelijks iets herbruikbaars, je maakt eigenlijk ook nooit meerdere instanties van een object, heb je het dus eigenlijk voor niets gedaan.
Zonde van je tijd :)
ik zie het nut er niet van in >> en het is bijna het zelfde ( lijkt vee op de manier van C++)
Dus wat wil je er nou mee zeggen?
SanThe:
DDragonz:
OOP staat voor Object Oriented Programming. Ik weet niet meer precies wat de eerste taal was waarin dat kon, maar ik weet nog wel dat ik het in C++ gebruikt heb. In PHP heb ik er tot nu toe weinig gebruik van gemaakt. Ik hoor vaak dat je eigenlijk "alleen maar" object georienteerd moet programmeren, maar ik red het prima met procedurele code tot nu toe.
Wel is me bij gebleven dat OOP super handig is wanneer je dit toepast wanneer je met meerdere mensen aan 1 project samenwerkt.
Waarom?
Omdat de procedure van werken dan van te voren is afgesproken en vastgelegd en iedereen weet wat wat betekend.
Beetje vaag dit alleen anders kan ik het niet uitleggen ^~^
Groet, lissy