PHP paging word wel weergeven in Mozilla, maar niet in IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sang

Sang

14/07/2006 19:09:00
Quote Anchor link
Weet iemand precies om IE een bug heeft i.c.m met PHP pagina's.

Het rare voorval is dat m'n pagina wel gewoon (nouja redelijk) werkt in Mozilla.

Als ik echter diezelfde in IE wil bekijken laad die hem wel maar uiteindelijk krijg ik een wit scherm met geen pagina.

Kan het te maken hebben met m'n tabel die namelijk in Dreamweaver een fout aangeeft?

Ik gebruik momenteel deze PHP include tag

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include('content.php'); ?>

Misschien doe ik dat wel helemaal verkeerd!

Ik heb het ook geprobeerd met deze tag
Code (php)
1
<?php include('content.php');)?>

Bij de tweede krijg ik een fout dat de file niet geparsed kan worden.....

Ik vind het wel vreemd.... mijn vermoede is dat ik de include tag verkeerd gebruik.

Misschien weet iemand hier een oplossing! Alle hulp is welkom. Ik ben overgens aardig in css maar nietzo zeer in PHP.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 09:53:31

- SanThe -

- SanThe -

14/07/2006 19:15:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
<?php include('content.php'); ?>

is gewoon goed.

Killerpuppy

Killerpuppy

14/07/2006 19:16:00
Quote Anchor link
werkt het includen van een andere pagina wel goed?

Heb je error_reporting op E_ALL staan?

Bo az

Bo az

14/07/2006 19:19:00
Quote Anchor link
PHP werkt serverside, dit betekend dat een include ook server side gebeurt, dit kan dus geen effect hebben op Firefox of IE of welke browser dan ook.

edit: typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az

Koen verschueren

koen verschueren

14/07/2006 19:19:00
Quote Anchor link
de eerste methode is juist.
de tweede is gewoon fout.Elk haakje dat je opent moet je ook terug afsluiten.in het 2e geval sluit je een haakje dat niet geopend is.PHP kan dit niet verwerken omdat dit gewoon een fout tegen de syntax is.IE of FF kan geen verschil geven omdat PHP server-side is en dus HTML terugggeeft.bij IE en FF geeft dit gewoon dezelfde HTML terug.
je fout is te zoeken in je foute HTML code.
ik zou zeggen laat je HTML valideren op http://validator.w3.org/

Sang

Sang

14/07/2006 22:11:00
Quote Anchor link
Dus als ik goed begrijp.... is het meer te wijte aan de HTML code zelf. Da's interessant! Nog bedankt voor alle snelle antwoorden.... Ik weet nu in iedergeval dat de tweede PHP tag een foute is, en de eerst de correcte tag is.... Nu word het dus idd valideren van HTML. Maar da's meer voor te vinden dan het valideren van PHP.

Bo az

Bo az

14/07/2006 22:22:00
Quote Anchor link
php wordt gevalideerd op het moment dat je het uitvoert, dit kan het beste door bovenaan je script te zetten:
error_reporting(E_ALL);
Je krijgt simpelweg een error als je syntax niet juist is.

Om tijdens het scripten je code te valideren kan je een editor met highlighter gebruiken als DreamWeaver of Zend Studio, beide dure programma's, als je even zoek kan je er wel meer vinden.

HTML valideren is een goede manier om in iedergeval iets op je scherm te krijgen, maar het zegt niet dat het ook altijd het juiste is wat je op je scherm krijgt. Met name InternetExplorer staat er om bekend dat het er niet altijd uitziet zoals bedoeld.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.