[PHP PDF] kan geen tekst toevoegen met ingestelde y positie
Koen -
15/12/2010 11:10:26Ik heb een probleem om de tekst in een pdf op de goede Y positie te zetten.
De PDF werkt prima maar wil doormiddel hiervan alles op een positie zetten zodat dit er verzorgt uitziet. Ik maak gebruik van de class CezPdf (http://www.ros.co.nz/pdf/).
Via ezText voeg ik dan text toe hierbij heb ik de uitlijning en de X positie al ingesteld.
Dit is wat ik al heb (en werkt).
Syntax van ezText:
y=ezText(text,,[array options])
Je ziet dat je de Y as wel degelijk kan gebruiken dit heb ik zo geprobeerd wat niet werkte.
Alle suggesties zijn welkom ;)
De PDF werkt prima maar wil doormiddel hiervan alles op een positie zetten zodat dit er verzorgt uitziet. Ik maak gebruik van de class CezPdf (http://www.ros.co.nz/pdf/).
Via ezText voeg ik dan text toe hierbij heb ik de uitlijning en de X positie al ingesteld.
Dit is wat ik al heb (en werkt).
Code (php)
1
$pdf->ezText(number_format($bedrag,2),12,array('justification'=>'right', 'aright'=>50));
Syntax van ezText:
y=ezText(text,,[array options])
Je ziet dat je de Y as wel degelijk kan gebruiken dit heb ik zo geprobeerd wat niet werkte.
Code (php)
1
2
2
$y= 150;
$pdf->$y=ezText(number_format($btwbedrag,2),12,array('justification'=>'right',$y));
$pdf->$y=ezText(number_format($btwbedrag,2),12,array('justification'=>'right',$y));
Alle suggesties zijn welkom ;)
Gewijzigd op 15/12/2010 11:11:39 door Koen -
PHP hulp
05/11/2024 11:50:34Hipska BE
15/12/2010 13:03:59Quote:
The return value from the function (y) is the vertical position on the page of the writing pointer, after the text has been added.
Daar staat die y= voor.
Volgens de manual moet je gewoon ezSetY(y) aanroepen, maar dat had je beiden zelf toch ook kunnen lezen in de manual?
Koen -
15/12/2010 13:23:52Dat had ik ook al gedaan de oplossing zit hem hier in ;)
Oplossing:
De fout:
$pdf->$y=ezText(number_format($bedrag,2),12,array('justification'=>'right'));
Maar toch bedankt voor je reactie :0)
Oplossing:
De fout:
$pdf->
Maar toch bedankt voor je reactie :0)
Gewijzigd op 15/12/2010 13:26:12 door Koen -