PHP PDO Update meerdere rijen incl. foto
Donald Boers
03/05/2018 21:27:45Weet iemand een tutorial of script voor het updaten van meerdere rijen in de database incl foto met een formulier?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
PHP hulp
25/11/2024 05:12:07Thomas van den Heuvel
03/05/2018 22:53:58Gewoon meerdere UPDATE-statements uitvoeren? De SQL (of liever gezegd, het SQL-template) hiervoor hoef je maar één keer te preparen. Waar strandt het schip precies?
Aangezien je meerdere queries in één batch wilt uitvoeren loont het wellicht ook de moeite om een en ander in een database-transactie te zetten, zodat deze batch in het geheel, of in het geheel niet wordt uitgevoerd.
En om ondersteuning voor transacties te hebben (en om tabellen echt in een soort van relationele database te laten functioneren) heb je -bij mijn weten- nog steeds de InnoDB storage engine nodig.
Alles, of in ieder geval een hele hoop, begint dus bij een fatsoenlijk en doordacht database-ontwerp.
Aangezien je meerdere queries in één batch wilt uitvoeren loont het wellicht ook de moeite om een en ander in een database-transactie te zetten, zodat deze batch in het geheel, of in het geheel niet wordt uitgevoerd.
En om ondersteuning voor transacties te hebben (en om tabellen echt in een soort van relationele database te laten functioneren) heb je -bij mijn weten- nog steeds de InnoDB storage engine nodig.
Alles, of in ieder geval een hele hoop, begint dus bij een fatsoenlijk en doordacht database-ontwerp.
Donald Boers
06/05/2018 09:56:36@Thomas van den Heuvel. Heel erg bedankt voor de reactie. Ik heb de database aangepast en het werkt goed nu