[php] php code laten werken vanuit database
rick kem
08/10/2013 17:19:07Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met een systeempje waarbij ik een tabel in de database heb die heet 'content'
In deze tabel staat tekst, maar nu wil ik dus het volgende
page message sort_number
index 1
Dit roep ik dus op de pagina localhost/project/index
Nu is het de bedoeling dat hij die php code gaat uitvoeren, terwijl het uit de database gehaald wordt.
Enig idee hoe ik dit moet gaan doen?
Alvast bedankt.
Rick
Ik ben op dit moment bezig met een systeempje waarbij ik een tabel in de database heb die heet 'content'
In deze tabel staat tekst, maar nu wil ik dus het volgende
page message sort_number
index 1
Dit roep ik dus op de pagina localhost/project/index
Nu is het de bedoeling dat hij die php code gaat uitvoeren, terwijl het uit de database gehaald wordt.
Enig idee hoe ik dit moet gaan doen?
Alvast bedankt.
Rick
PHP hulp
21/11/2024 22:47:56Bart V B
08/10/2013 17:37:46Rick, dat is een slecht plan.
Je zou daarvoor eval() voor moeten gebruiken. Dat is erg gevaarlijk om dat vanuit je database te laten gebeuren.
Je zou daarvoor eval() voor moeten gebruiken. Dat is erg gevaarlijk om dat vanuit je database te laten gebeuren.
rick kem
08/10/2013 18:16:46Furio Scripting
09/10/2013 16:48:30Hey, je zou hiervoor code replacers moetewn gebruiken. Dus je slaat het zo op:
{Name} en tijdens het uitlezen vervang je {Name} met de php code. 2 weken terug heb ik hier ook een topic over gestart en dit als antwoord gekregen, wellicht kan je bij mijn topics kijken.
{Name} en tijdens het uitlezen vervang je {Name} met de php code. 2 weken terug heb ik hier ook een topic over gestart en dit als antwoord gekregen, wellicht kan je bij mijn topics kijken.