PHP punten vervangen door komma's.
Hoe kan ik daar getal er van maken? Als ik daar "ECHO" er voor plaatst dan krijg ik een letter "S" te zien.
Als wat heb je dat in de database staan?
DECIMAL(10,2)
En waar komt die letter S dan vandaan?
Geen idee ik doe precies wat er gevraagt wordt.
Heeft iemand misschien een oplossing er voor?
Gewijzigd op 05/02/2014 12:30:47 door - Ariën -
dan krijg ik dit te zien
Als ik dit schrijf: dan krijg ik dit te zien
Als ik dit schrijf: Als ik dit schrijf: dan krijg ik dit te zien
Code (php)
1
string(240) "SELECT id, menu_name, menu_category, menu_type, menu_price, menu_description, menu_popular_dish, menu_spicy, menu_photo FROM rt_restaurant_menu WHERE restaurant_id = '1' AND menu_category = '14' AND status = '1' ORDER BY menu_category ASC "
Gewijzigd op 05/02/2014 17:42:34 door johan de wit
Waarom krijg ik letter S in plaats van prijs?
Wat staat er in het veld 'menu_price'? Ik gok een string of iets dergelijks met een komma?
Je database; type veld; DECIMAL(10,2); wat is de naam van dit veld? Hoe ziet de data eruit die in dit veld staat? Met een punt of een komma? (Je gaf aan dat je dit zelf had gewijzigd, mogelijk staat het nog verkeerd)
Haal je veld vervolgens op; SELECT veldvanprijs FROM detabelwaardeprijsinstaat;
Vervolgens een WHILE($row = ....) { $row['veldvanprijs']; }
In principe is alles al gezegd hier. Dat zal de reden zijn dat er weinig meer wordt gereageerd. Probeer zelf eens het één en ander waar het fout gaat. Vaak helpt het even een nieuwe pagina aan te maken waarop je de connectie maakt, select en de while. Als dit goed gaat, nog eens kijken naar je code waar het daar wel mis gaat.
Dankje Michael.
Is het mogelijk om dit door JavaScript op te lossen?
Waarom met javascript? Daarmee kun je in ieder geval niets wijzigen in een database.
Voor een database is php i.c.m. mysql(i)/PDO.
Met andere woorden:
- geef eens een gedeelte van een mysql dump en laat eens een stukje php code zien.
Obelix en Idefix op 24/05/2014 12:48:13:
Heb niet alles gelezen, maar je wilt prijzen aanpassen (in een database).
Waarom met javascript? Daarmee kun je in ieder geval niets wijzigen in een database.
Je hebt bijna goed, de prijzen in het database wordt punt opgeslagen en op front-end wil ik dat overzetten naar komma.
Toevoeging op 26/05/2014 04:15:37:
Frank Nietbelangrijk op 24/05/2014 12:54:33:
pff het is nog even wachten op glazenbol versie 3 eer dat ik hier kan helpen.
Met andere woorden:
- geef eens een gedeelte van een mysql dump en laat eens een stukje php code zien.
Met andere woorden:
Dit is voor 3 pagina`s bedoeld:
- producten pagina
- afrekenen pagina
- bevestiging pagina
Dus dat wordt een hele lange pagina als je dat begrijpt wat ik bedoel, bij het begin had ik geplaatst dan moest iedereen naar beneden scrollen.
Uhm, is het mogelijk om via prive bericht te sturen?
SELECT ....
daarvan is de eerste letter een S.
Je zoekt het array dat je met fetch_assoc() hebt opgehaald uit de resultset. Daarin zit je bedrag opgeslagen. Niet in de string.
function price($input){
$input = str_replace(".", ',', $input);
return $input;
}
Maar zolang het "bedrag" kennelijk de letter "S" is, heeft het replacen van een . door een , geen zin.
Ivo P op 26/05/2014 08:03:41:
Je zoekt het array dat je met fetch_assoc() hebt opgehaald uit de resultset. Daarin zit je bedrag opgeslagen. Niet in de string.
Dus ik moet een array hebben die eerder wordt opgeroepen voor dat in fetch_assoc() wordt verwerkt?