PHP Quote system
Hallo, ik ben op zoek naar een PHP script dat random een citaat uit een text-file haalt en vervolgens op de site plaats. Genoeg van te vinden, maar ik zoek er eigenlijk een die ook weergeeft van WIE het citaat is. Nou kan ik dat natuurlijk achter het citaat zetten, maar dan zijn beide dezelfde lettertype en ik wil de quote zelf groter dan degene WIE het heeft gedaan. Ben dus eigenlijk opzoek naar een script die 2 "kolommen" ondersteund, maar nog wel in text-file. Bvd.
en de qoutes er bijv zo inzetten:
Naam|de quote
dan kan de dmv rand() een willekeurige regel laten pakken. Met explode() haal je em uit elkaar en kan je em weergeven.
bijv:
Bestandje in array zetten (weet ff niet zo snel hoe ,maar is mogelijk)
Met het inlezen van het bestand erbij wordt het zoiets:
Waarbij /padnaarbestand/bestand.extensie een bestandje is met alle quotes in de vorm:
Piet|Ik ben Piet||Frits|To be or not to be||Jan Frietboer|Vooral geen friet eten
Verschillende quotes dus scheiden met een || en persoon en quote scheiden met een |.
-edit-
Niet gezien dat Sickness zijn post al ge-edit had :) $quote[0] en $quote[1] wordt het dan, integers horen niet tussen quotes.
en de qoutes er bijv zo inzetten:
Naam|de quote
dan kan de dmv rand() een willekeurige regel laten pakken. Met explode() haal je em uit elkaar en kan je em weergeven.
bijv:
Code (php)
Edit:
script aangepast:
met file() zet je een bestand in een array
Ben nu ff aan het testen
met file() zet je een bestand in een array
Ben nu ff aan het testen
Edit:
Zo werkt ie
Zo werkt ie
Gewijzigd op 22/09/2004 17:55:00 door Ano Niem
Met het inlezen van het bestand erbij wordt het zoiets:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$filename = '/padnaarbestand/bestand.extensie';
$handle = fopen($filename, 'r');
$contents = fread($handle, filesize($filename));
fclose($handle);
$allQuotes = explode('||', $contents);
list($person, $quote) = explode('|', $allQuotes[rand(0, count($allQuotes) - 1)]);
echo '<i>'.$person.':</i><br>'.$quote;
?>
$filename = '/padnaarbestand/bestand.extensie';
$handle = fopen($filename, 'r');
$contents = fread($handle, filesize($filename));
fclose($handle);
$allQuotes = explode('||', $contents);
list($person, $quote) = explode('|', $allQuotes[rand(0, count($allQuotes) - 1)]);
echo '<i>'.$person.':</i><br>'.$quote;
?>
Waarbij /padnaarbestand/bestand.extensie een bestandje is met alle quotes in de vorm:
Piet|Ik ben Piet||Frits|To be or not to be||Jan Frietboer|Vooral geen friet eten
Verschillende quotes dus scheiden met een || en persoon en quote scheiden met een |.
-edit-
Niet gezien dat Sickness zijn post al ge-edit had :)
Gewijzigd op 22/09/2004 18:14:00 door dutchcamel
--> Moved naar aanvragen