php script door geplande taak laten uitvoeren
Ik heb een php bestand geschreven wat ik 1x per dag automatisch wil uitvoeren om mijn database bij te werken. De database heb ik lokaal draaien zonder de mogelijkheid voor cronjobs. Ik moet dit dus met een geplande taak in windows doen. Moet ik dan het php bestand in bv Chrome 1x per dag openen? En hoe sluit ik dan al die vensters weer af? Of is er een makkelijkere manier?
Die runt in DOS, maar vanuit DOS kan je makkelijk een .php-bestand aanroepen. Windows kiest dan zelf wel een programma (Chrome of de andere standaard-browser) om dat te openen.
Gewoon even proberen.
Toevoeging op 06/10/2012 14:53:42:
Of beter nog: gewoon de Windows Taakplanner gebruiken ;).
Als je Windows 7 hebt: Start > Taakplanner > even doorlezen > jouw php-pagina.
Rene Zwolsman op 06/10/2012 14:37:12:
De database heb ik lokaal draaien
Hij kan dus gewoon in Windows blijven. Ik neem aan dat hij Apache draait (om PHP uit te voeren), dus kan hij gewoon ook lokaal een pagina aanroepen.
Mbv Taakplanner bijvoorbeeld.
Als ik het zo lees dan wil Rene het het liefst volledig op de achtergrond hebben draaien. Hoe doe jij dat met een standaard browser vanuit taakplanner dan?
Gr Frank
Gewijzigd op 06/10/2012 15:30:14 door Frank Nietbelangrijk
Het hoeft niet zo zeer op de achtergrond maar door het in een browser te doen staan er na een paar weken wel heel veel vensters open... Ik heb WAMP met Mysql en Apache draaien.
Je kunt een bestand.php gewoon direct door php laten behandelen. Daar is helemaal geen browser voor nodig. Ook Apache is daar niet voor nodig, alleen php.
"C:\Program Files\PHP\php.exe" -q "C:\pad\naar\script\script.php"
C:\wamp\bin\php\php5.4.3\php.exe -q: D:\website\delete.php
ingesteld maar het werkt niet terwijl als ik het php bestand in mijn browser open de bewerkingen wel worden uitgevoerd. Waarvoor is die "-q"?
-q -> quiet
-f -> file
Ikzelf gebruik alleen -f
dubbele punt weggehaald en de taak handmatig uitgevoerd en het lijkt te werken. Nu morgen afwachten of hij dan ook automatisch werkt...
Als je een php script laat draaien in een browser, moet je dan ook een php-server hebben draaien?
Liever de volgende keer niet meer op een oude post reageren maar een nieuwe aanmaken, want nu neem je de post van iemand anders over...