php script volgorde aanpassen
Op dit moment heb ik dit probleem wel opgelost, maar op een andere manier dan zou moeten. Via de rename functie hernoem ik de directory rows/row2 in rows/row3 en rows/row3 in rows/row2. Deze rename functie staat in een apart php bestand dat wordt opgeroepen via een submit button. Zo heb ik een submit button voor wisselen van regel 3 met 4 of 4 met 5 etc.....
Ik heb ook de array functie bekeken. Kan ik met deze functie het bestand ook herschrijven? Of is er een totaal andere manier?
Voorbeeld1:
Code (php)
Hieronder voorbeeld 2 hoe de volgorde zou moeten worden:
Wat wil je bereiken?
Gewijzigd op 20/01/2022 12:18:14 door Paul Weiss
En onder welke voorwaarden wisselen ze van plek?
Heb je al bedacht hoe en waar je de volgorde op wilt slaan?
Toevoeging op 20/01/2022 12:58:22:
het uitvoerbestand blijft in mijn werkwijze ook hetzelfde. eerst wordt rows/row1 ingeladen, dan 2, dan 3 etc. etc.. Aangezien de direcory's worden hernoemd is de volgorde van tonen van content dus gewijzigd.
Toevoeging op 20/01/2022 12:59:25:
Via een andere werkwijze zal ik de volgorde uiteraard wel moeten opslaan in een database. Maar ik ben dus erg benieuwd of er een andere werkwijze is.
Toevoeging op 20/01/2022 13:02:29:
Ik kan natuurlijk de volgorde in een database wijzigen. En dan in het uitvoerbestand via if statement bepalen welke rij als eerste moet worden ingeladen.
Gewijzigd op 20/01/2022 13:08:41 door - Ariën -
Toevoeging op 20/01/2022 13:11:39:
ben het even kwijt in welk topic dat was! moet ik even opzoeken.
Met welke reden dan? Je kan de volgorde toch bepalen in de database?
https://www.phphulp.nl/profiel/paul-weiss/38305/
Wederom, en echt sorry dat ik het zeg, loop je te hard van stapel en ben je weer heel omslachtig bezig. Koop nou eerst eens gewoon een basisboek PHP en ga je verdiepen! Met alle respect, je loopt nu een beetje aan te klooien en je werkt jezelf continu in de nesten. Ik zie en snap dat je enthousiast bent, maar je mist essentiële basiskennis. Je bent niet op de juiste wijze bezig en legt vervolgens hier je problemen neer. Als je nou eerst eens wat basiskennis gaat opdoen, dan loop je ook niet tegen dit soort problemen aan, en kunnen we je wanneer je wel tegen problemen aanloopt wél op de juiste manier vooruit helpen. Zorg eerst dat je een basis hebt, en maak dan pas de volgende stap.
Dat is mijn advies. Ik hoop dat je er iets mee gaat doen.
Je kan je eigen topics terugvinden onder je eigen profiel: Wederom, en echt sorry dat ik het zeg, loop je te hard van stapel en ben je weer heel omslachtig bezig. Koop nou eerst eens gewoon een basisboek PHP en ga je verdiepen! Met alle respect, je loopt nu een beetje aan te klooien en je werkt jezelf continu in de nesten. Ik zie en snap dat je enthousiast bent, maar je mist essentiële basiskennis. Je bent niet op de juiste wijze bezig en legt vervolgens hier je problemen neer. Als je nou eerst eens wat basiskennis gaat opdoen, dan loop je ook niet tegen dit soort problemen aan, en kunnen we je wanneer je wel tegen problemen aanloopt wél op de juiste manier vooruit helpen. Zorg eerst dat je een basis hebt, en maak dan pas de volgende stap.
Dat is mijn advies. Ik hoop dat je er iets mee gaat doen.
i.p.v. rows/row2/row2-import.php een variabele gebruiken?. dat zou dan worden:
include $filePath; en in $filepath staat dan het pad vermeldt.
Toevoeging op 20/01/2022 13:27:40:
Hoi ozzie. nogmaals dank voor je input. geen sorry nodig. Ben daar ook al mee gestart hoor.
Toevoeging op 20/01/2022 13:29:26:
Maar het project hier in dit topic was ik al eerder mee bezig. Ik leer inmiddels wel steeds meer bij.
Ja, via een while een query met ORDER en een volgorde-veld in de database.
Toevoeging op 20/01/2022 22:17:16:
heb besloten geen topics meer te plaatsen ivm sommige reacties die ik hier krijg. Wens iedereen veel succes en nog bedankt voor alle informatie die ik heb gekregen. ga er verder mee aan de slag.
Ik heb je ook even een PM gestuurd.
We hopen dat je nog terugkeert.
Gewijzigd op 21/01/2022 14:52:42 door - Ariën -
Paul Weiss op 20/01/2022 13:33:41:
heb besloten geen topics meer te plaatsen ivm sommige reacties die ik hier krijg. Wens iedereen veel succes en nog bedankt voor alle informatie die ik heb gekregen. ga er verder mee aan de slag.
Je mag hier altijd topics plaatsen hoor. Reacties zijn altijd goed bedoeld met de intentie je in de juiste richting te sturen. Ik weet niet of je doelt op mijn reacties, maar mocht dat zo zijn weet dan in ieder geval dat je gewoon van harte welkom bent om je vragen te stellen. Ik merk dat je erg enthousiast bent en dat kan een valkuil zijn. Ik spreek uit ervaring en ik durf te stellen dat dat ook voor vele andere forumleden geldt. Juist daarom is het handig als je advies krijgt waar je je voordeel mee kunt doen. Dus nogmaals, je bent van harte welkom als je een vraag wilt stellen.