php script
Ik ben bezig een stukkie php code te vinden.
Ik wil het volgende doen.
Ik heb een formulier waar een username and password ingevuld moet worden.
Deze gegevens moeten standaard verzonden worden naar een bestand ftp1.php waar ftp ingelogd kan worden met deze username en wachtwoord.
Tot zover is dit klaar.
Maar in het geval een andere groep mensen inloggen met een gebruikersnaam beginnende met kl dan moeten deze username and password naar een andere pagina nm. ftp2.php verstuurd worden.
In index.html moet zoiets worden aangemerkt als: als gebruikers naam met kl begint stuur dan door naar ftp2.php anders naar ftp1.php.
Wachtwoord controle is niet belangrijk.
Enig idee.
Mssn handiger om 1 bestand te maken waarin je afhankelijk van de username laat kijken wat de ftp login gevevens zijn. Dan is het gewoon een kwestie van een paar if-lussen om het juiste eruit te vissen
Ja dit zou kunnen maar dit wil ik liever niet.
Dat lijkt mij ook logisch en de gebruiker merkt hier niets van. Dus ook niet dat er een login in zit voor bijvoorbeeld een admin
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\safe\ftp1.php:13) in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\safe\ftp1.php on line 55
Quote:
Headers moeten altijd verstuurd worden voordat er output verstuurd is. Dus ook voor <html> enzo, er mag gewoon nog niets verstuurd zijn wat in de broncode van de website komt te staan. Aan je foutmelding te zien staat je header() op regel 55, dat is dus niet bovenaan :)
Er mag zelfs geen lege regel staan bovenaan viel me op.
bedoel je? Zou wel eens kunnen ja, dan heb je al een newline als output gegeven :)
Als je begint met een lege regel en dan op 2e regel pas de username en password die ingevuld zijn op het formulier worden nu niet meegenomen naar deze ftp2.php pagina. Terwijl deze dus wel doorkomen op de ftp1.php pagina.
Heb je nog een ingeving?
alvast bedankt
Hoe zit je script in elkaar dan op het moment?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
session_start();
if (substr($_POST['gebruikersnaam'], 0, 2) == 'kl') {
$_SESSION['gebruikersnaam'] = $_POST['gebruikersnaam'];
$_SESSION['wachtwoord'] = $_POST['wachtwoord'];
session_write_close();
header('Location: ftp2.php');
die();
}
?>
session_start();
session_write_close();
die();
}
?>
En bovenaan ftp2.php komt dan:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
session_start();
// nu zijn $_SESSION[''gebruikersnaam'] en $_SESSION['wachtwoord'] te gebruiken in dit script
?>
session_start();
// nu zijn $_SESSION[''gebruikersnaam'] en $_SESSION['wachtwoord'] te gebruiken in dit script
?>
Dan vervang je in ftp2.php alle $_POST['gebuikersnaam'] dingen even voor $_SESSION['gebruikersnaam'] en alle $_POST['wachtwoord'] dingen voor $_SESSION['wachtwoord'].
Je wordt dus alleen doorgestuurd naar ftp2.php als de wachtwoorden voor ftp1.php kloppen?
ftp1 werkt prima dus deze code laat ik achterweg.
ftp2 ziet er als volgt uit.
<area shape="poly" coords="296,117,376,119,376,56,412,51,333,35,262,50,294,55" href="ftp://: @server/klant" OnMouseOver="mouseover('../images/klant/officet');window.defaultStatus='';
window.status='Training\''; return true"..." OnMouseOut="mouseover('../images/klant/offices')"alt="Ga naar Training" target="_blank">
ik bedoel niet verify.php maar ftp1.php bij bovenstaand bericht.
Quote:
Wachtwoord controle is niet belangrijk.
Dus ik neem aan dat hij er zelf voor zorgt dat op ftp1.php EN ftp2.php nog gecontroleerd wordt of het wachtwoord klopt enzo.
-edit-
@ deze post
Quote:
Je wordt dus alleen doorgestuurd naar ftp2.php als de wachtwoorden voor ftp1.php kloppen?
Gewijzigd op 30/08/2004 22:21:00 door dutchcamel
zoiets:
Code (php)
@dutchcamel:
srry, overheen gelezen blijkbaar
Gewijzigd op 30/08/2004 22:26:00 door Mikaz
Want bij ftp2.php vind ik deze niet terug zoals ik dat wel vind bij ftp1.php doe.
En dus kan ik als gebruiker beginnende met kl niet inloggen op mijn ftp server.
Quote:
Hmm fuck ja, niet aan gedacht. Maak er dan eens van:
Dan vervang je in ftp2.php alle $_POST['gebuikersnaam'] dingen even voor $_SESSION['gebruikersnaam'] en alle $_POST['wachtwoord'] dingen voor $_SESSION['wachtwoord'].
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
session_start();
session_write_close();
die();
}
?>
session_start();
session_write_close();
die();
}
?>
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
session_start();
?>
session_start();
?>
Moet ook gewoon werken..
SUPER bedankt dutchcamel!