PHP, SQL script
Code (php)
dit niet:
ik zal het bookmarken als ik ooit nog iets heb wat niet werkt en wel moet werken
Grapjas..
Ik ben inderdaad vergeten de vraag erbij te vermelden...
De vraag is natuurlijk waarom het tweede scriptje niet werkt.
- wat wil er niet
- wat moet het doen
- wat heb je al geprobeerd
Het eerste script output: name
(we zijn daar nu al blij om)
Bij het tweede script krijg ik een al een even onschuldige pagina zoals ik dat ben, zonder errors, maar in een maagdelijk witte vorm... (onschuldig, maar poedelnaakt dus)
Helaas geen: name
ps: $snd_SQL .= "SELECT 'name';"; waar de string misschien wat ongelukkig gekozen is, dus mag je dat gerust vervangen met $snd_SQL .= "SELECT 'thanx';";
vraag pgFrank maar , dies wel leip van querys , vooral MySQL
Misschien is het omdat ik van exotische dingen hou, dat het leven me altijd zal toelachen, no matter what ;-)
wes schreef op 29.11.2007 22:29:
Offtopic:
Waar zie je dat hij met MySQL werkt ? 0_o
Maar dat is een gewaagde veronderstelling, gezien ik geen expert ben, maar nu ook niet meteen een noob...
oh hij is er dol op, kan je hem atijd voor wakker PMen
Misschien moet ik magic pgFrank maar even zijn aandacht vestigen op dit forum, of zijn er hier mensen die hem makkelijker wakker krijgen?
dat zou betekenen dat je veldnaam met een @ begint en ik vraag me af of dat toegestaan is.
hij woont in brazilie, die zit de hele dag aan de koffie achter zn laptopje, gewoon pms blijven sturen
Welke database gebruik je, en check je errorlogs misschien?
// lokale variabele definiëren als integer
DECLARE @IDPOSBW INT;
// waarde geven aan de variabele
SET @IDPOSBW;
// een hier in feite irrelevante output vragen
SELECT 'name';
Het is een ongelofelijk elementair, doch eenvoudig script, maar bij mij doet het moeilijk en bij een andere persoon die het heeft uitgeprobeerd werkt het wel, maar hij werkt met mysql, terwijl het bij mij over SQL Server 2000 gaat over ODBC van win 2003... (exotic or not?)
In de realiteit wil ik, wat hierna volgt, een 1 doen outputten:
Code (php)
ps: de functie werkt prima
Als het script onder Apache draai, dan krijg ik een foutmelding, maar de fout is niet zichtbaar met win2003...
de fout is: not tuples available for this result index
wes schreef op 29.11.2007 22:39:
Yep, koffie, veel bier, bbq en een lekker snoepje bij de hand. En dat alles lekker bij het zwembad met een heerlijk zonnetje. Althans, overdag.hij woont in brazilie, die zit de hele dag aan de koffie achter zn laptopje, gewoon pms blijven sturen
Maar dan het probleem: MSSQL heb ik weinig kaas van gegeten. Ik kan de stored procedures vrij aardig lezen en vertalen naar pgSQL, maar daar houdt mijn kennis wel mee op.
Helaas, het is niet anders.
Succes!
Hoe is het nu met Juan?
Edit:
Het lijkt er op dat ik het verkeerd heb, in dat geval heb ik geen oplossing.
Het lijkt er op dat ik het verkeerd heb, in dat geval heb ik geen oplossing.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Janssen
De @ gebruik je zeker weten in MSSQL, ik vertaal wel eens een stored procedure van MSSQL naar pgSQL en daar staan er altijd heel veel in.
Het declaren en setten gaat voortreffelijk, maar blijkbaar kan je na een uitgebreid script geen output meer verwachten.
Vermoedelijk is het een tekortkoming van ODBC in PHP, of misschien nog een andere onbekende reden, waar ik trouwens nog op zoek naar ben.