PHP Strpos
Wie kan en wil mij even verder op weg helpen?
Ik ben bezig met een systeem wat informatie laat zien aan de hand van het resultaat uit een database.
Het gaat hierbij om Apple producten.
Dit doe ik nu als volgt:
Code (php)
Als het resultaat uit de database dus "iPhone 5" bevat, toont mijn systeem de juiste info voor een iPhone 5.
Nu is stap 2 dat ik andere info moet kunnen weergeven wanneer de iphone bijvoorbeeld uit 2013 komt.
Dus alleen "iPhone 5" toont "blabla" en "iPhone 5 (2013)" toont "blibli"
Hoe krijg ik dit nu het beste voor elkaar?
Ik heb al het eea opgezocht en geprobeerd, maar heb de oplossing nog niet gevonden.
Hoor het graag!
Karim
En wat nu als in het resultaat uit de database staat "The iPhone 6 is the successor of the iPhone 5". Krijg je dan bij de iPhone 6 informatie over de iPhone 5 te zien?
Je zult het anders moeten aanpakken. Informatie die bij elkaar hoort, hoort in de database in dezelfde rij te staan. In de database sla je dus de naam van het product op in het veld 'name' en de omschrijving van dat product in het veld 'description'.
Gewijzigd op 10/06/2014 23:01:37 door Ozzie PHP
Terwijl ik jouw reactie lees bedenk ik mij dat mijn eerdere omschrijving niet helemaal klopt.
De info komt niet uit een db, maar uit een XML file.
(het is al een tijdje geleden dat ik dit project ben gestart, excuus)
De info komt van Apple rechtstreeks en daar kan ik niets aan veranderen helaas.
Het voorbeeld wat jij geeft zal dus niet voorkomen, daar het resultaat enkel en alleen de specs uitgeeft (in een XML file) van het ingevoerde serienummer.
Aan de hand van deze specs (in dit geval de titel) wil ik andere info tonen.
Het serienummer is uniek. Dan kun je dus je omschrijving maken op basis van het serienummer in plaats van de naam van het product.
Het systeem wat mij uiteindelijk de XML file output decodeert het serienummer voor me.