php time and date

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan K

Johan K

26/05/2005 17:04:00
Quote Anchor link
ik maak momenteel een site, mar ik ben niet zo bekend in php,

ik wil een actuele tijd en datum in PHP!
mot die java troep niet

nu is het bij de datum niet nodig om telkens te vernieuwen maar me tijd wel!!
het gene wat ik nu heb staan is;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$tijd
= date("H:i:s");
echo "$tijd";
?>

en dat moet veranderen
kan iemand mij helpen, ik heb op zoveel sites gekeken voor een source code maar, dat is simpel weg troep

moet gewoon in een balk staan netzoals een inlog scherm, in het zwart, niets moeilijks aan

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 00:45:06

Johan K

Johan K

26/05/2005 17:18:00
Quote Anchor link
....,
tja was te probere hiero, ga ik lekker verderzoeken, of meschien uiteindelijk 1tje maken

Frank

Frank

26/05/2005 17:46:00
Quote Anchor link
Vaag verhaal, maar begrijp ik goed dat je een klok op je website wilt hebben en deze met php wilt maken?

Dat gaat niet lukken, php is serverside en bepaalt op het moment van aanroepen van de server hoelaat het is en geeft dit door aan de browser. Vervolgens zul je iedere keer moeten refreshen om de juiste tijd te krijgen. Dat kan natuurlijk wel, maar ik zou helemaal gek worden als mijn scherm iedere seconde/minuut automatisch gerefreshed wordt.

Toch maar javascript, dat is client-side en daarvoor hoef je geen schermen te refreshen.

26/05/2005 17:52:00
Quote Anchor link
@johan
Je haalt java en javascript door elkaar. Belangrijk verschil. Alleen de namen lijken op elkaar.

En je kan het wel doen met PHP dacht met flush maar dan maakt:
1 de browser heel veel overuren
2 de server heel veel overuren

Je kan ook nog gebruik maken van flash. Dus:
- Java
- JavaScript
- Flash
- ActiveX (afgeraden)
- VBScript (afgeraden)

Veel van dit soort dingen kun je hier vinden.

Jelmer -

Jelmer -

26/05/2005 17:55:00
Quote Anchor link
Wat je kunt doen is bij het laden van een pagina de tijd meegeven, en deze echoen in een javascript variable, en dan die weer verbinden aan een javascript klok. (houd er wel rekening mee dat het verzenden van de data enkele seconden kan duren, en je klok dus nooit perfect goed loopt, en ik snap dan ook niet hoe je de precieze tijd van internet kunt halen)

Iedere seconde je pagina herladen lijkt mij ook een beetje te veel van het goede...

Johan K

Johan K

26/05/2005 19:59:00
Quote Anchor link
K bedankt, dat maakt me al weer een heel stuk minder newb :D

en ik weet dat er een grootverschil is tussen java, en javascript, maar ik lette niet echt op wat ik typte,

maar goed dan kies ik dus voor
*trommels*
flash :D

Johan K

Johan K

26/05/2005 20:47:00
Quote Anchor link
ideetje,

is er geen mogelijkheid in php dat je de tijd van de server af haald, en dat hij dan zelf door gaat tellen ?

Mitch X

Mitch X

26/05/2005 20:51:00
Quote Anchor link
johan:
ideetje,
is er geen mogelijkheid in php dat je de tijd van de server af haald, en dat hij dan zelf door gaat tellen ?

Jelmer:
Wat je kunt doen is bij het laden van een pagina de tijd meegeven, en deze echoen in een javascript variable, en dan die weer verbinden aan een javascript klok.

Jelmer -

Jelmer -

26/05/2005 20:52:00
Quote Anchor link
PHP is serversided, dus zal niet op de computer van de gebruiker worden uitgevoerd. En zal dus ook niet doortellen. Wat je wel kunt doen is javascript laten doortellen op een waarde die php heeft meegestuurd.

In ieder geval heb je een client sided scriptingtaal nodig.

edit: dat had ik dus al gezegt blijkbaar, dankje mitch
Gewijzigd op 26/05/2005 20:53:00 door Jelmer -

Johan K

Johan K

26/05/2005 21:08:00
Quote Anchor link
kk, ik begrijp het, danke allemaal, nu voor mysql en databases

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.