[PHP] .txt vanaf andere website oproepen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Chris

Chris

23/06/2007 22:35:00
Quote Anchor link
Goedenavond,

Het is al weer wat later en ben al een te lange tijd wakker.. Ik ben bezig met een CMS en ik zoek eigenlijk iets heel simpels, moet echt maar een paar lettertjes zijn volgens mij. Bij de administration area wil ik in de zijbalk de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld updates, of "announcements" te laten zien.

Dit wil ik doen door op mijn eigen website (tevens de home voor de system : WebSys) een .txt bestandje neer te zetten, en dat te laten lezen zeg maar..

Ik hoop dat ik duidelijk ben met wat ik wil *shame*

Alvast bedankt voor degene die mij kan helpen!

GrZ,

Scripter

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 01:41:09

PHP erik

PHP erik

23/06/2007 22:37:00
Quote Anchor link
Je kunt gewoon file_get_contents() of fopen() gebruiken, mits je filewrappers het toelaten externe sites te openen.

Chris

Chris

23/06/2007 22:39:00
Quote Anchor link
Nou kijk, dat is dus het probleem. Zodra mijn CMS uit de testfase komt en dus kan worden gebetatest, zou ik dit kunnen proberen...

Is er een veilige manier? waarop het dus nooit fout kan gaan, welke instelling er dan ook is op de server?

Bedankt voor je snelle reply PHPerik!

PHP erik

PHP erik

23/06/2007 22:41:00
Quote Anchor link
Voor zover ik weet hangen alle functies in php die dit kunnen echt af van die instelling.

Chris

Chris

23/06/2007 22:45:00
Quote Anchor link
Ok, Dan ga ik dit proberen, hartstikke bedankt voor je hulp PHPerik!

Chris

Chris

24/06/2007 10:47:00
Quote Anchor link
Vaag, ik heb het geprobeerd.. Eerst kreeg ik een error dat het bestand niet bestond, wat klopte, en daarna maakte ik het bestand en typte ik er een klein verhaaltje in, en nou weergeeft hij op de website helemaal niets :S

Ik heb het met get_file_contents('http://websys.scriptersdomein.nl/news.txt'); gedaan...

Weet iemand een oplossing?

PHP Newbie

PHP Newbie

24/06/2007 11:29:00
Quote Anchor link
even get & file omdraaien ;-)

Het is: file_get_contents(), niet get_file_contents()

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2007 11:47:00
Quote Anchor link
Je kan natuurlijk ook gewoon een iframepje maken dat direct verwijst naar je eigen site... Ik denk dat dat nog wel de minst omgevings-gevoelige oplossing is.

Want wat is eigenlijk het voordeel van deze informatie door de webserver in te laten laden? Die doet er zelf niets mee, en verder is het eigenlijk alleen maar nadelig voor de snelheid.

Chris

Chris

24/06/2007 12:54:00
Quote Anchor link
O, sorry, verkeerd opgeschreven in mijn post :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php file_get_contents('http://websys.scriptersdomein.nl/news.txt'); ?>

is wat er staat bij mij.

Ja, een iframe kan ik inderdaad maken, is inderdaad minst omgevingsgevoelig..

Op zich is het maar een klein bestandje, en het bestand zelf is niet groot, dus de snelheid valt heel erg mee (gelukkig).

Bedankt voor de tip met Iframes, die ga ik doen :D

Joren de Wit

Joren de Wit

24/06/2007 13:08:00
Quote Anchor link
Tja, zoals jij het gebruikt werkt het ook niet. Dit werkt namelijk wel gewoon:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
 $content
= file_get_contents('http://websys.scriptersdomein.nl/news.txt');
 echo $content;
 ?>

Chris

Chris

24/06/2007 13:12:00
Quote Anchor link
shame_on_me()

Ty very very much! Dit werkt wel :D

(en het verschil met laden , ik zie geen verschil :D )

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2007 13:14:00
Quote Anchor link
Scripter_ schreef op 24.06.2007 12:54:
Op zich is het maar een klein bestandje, en het bestand zelf is niet groot, dus de snelheid valt heel erg mee (gelukkig).

Ik maak me ook niet zo'n zorgen over de grootte van het bestand, aangezien de netwerkverbindingen tussen server meestal wel ok is. Maar ik denk dat het opvragen van het bestand, en het wachten tot jouw server heeft geantwoord het langste duurt. En stel dat jouw server het druk heeft, dan duurt het antwoorden des te langer.

Het probleem bij het ophalen is dan dat de hele pagina moet wachten op jouw server. Als je gebruik maakt van een iframe, wordt het wachten door de browser gedaan. Een browser kan zonder problemen meerdere dingen tegelijk doen, dus terwijl hij wacht op jouw pagina, zal hij de rest van de admin inladen, zodat de gebruiker verder kan. :)

Chris

Chris

24/06/2007 13:22:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 24.06.2007 13:14:

Ik maak me ook niet zo'n zorgen over de grootte van het bestand, aangezien de netwerkverbindingen tussen server meestal wel ok is. Maar ik denk dat het opvragen van het bestand, en het wachten tot jouw server heeft geantwoord het langste duurt. En stel dat jouw server het druk heeft, dan duurt het antwoorden des te langer.

Het probleem bij het ophalen is dan dat de hele pagina moet wachten op jouw server. Als je gebruik maakt van een iframe, wordt het wachten door de browser gedaan. Een browser kan zonder problemen meerdere dingen tegelijk doen, dus terwijl hij wacht op jouw pagina, zal hij de rest van de admin inladen, zodat de gebruiker verder kan. :)

Ja, daar heb je inderdaad een punt.. Maar met een Iframe ziet het er minder netjes uit, met de file_get_contents() ziet het er veel netter uit.. (Zie het resultaat trouwens op WebSys.ScriptersDomein.nl/administration.php
Geen zorgen, je kan toch niets verkeerd doen, omdat er nog niets in staat =)

En zodra er wel wat in staat, is hij meerdere keren beveiligt (A)

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Je kan ook een extra variabele maken bij het opvragen van het nieuws, waarin je het stylesheet dat erop moet worden toegepast meegeeft. Zo kan de website hem zo goed als volledig naar eigen wens opmaken.

Ik weet niet wat je doelgroep is, en wat je verwacht van je systeem, maar je huidige oplossing schaalt moeilijk denk ik. Je maakt daarbij ook nog eens de websites 'afhankelijk' van jouw server. Als jouw server stom doet, doen al deze adminpanelen het niet meer, omdat die moeten wachten op de timeout van file_get_contents (30 of 60 seconden?) en iedere pagina opvragen op deze website vervolgens dus 30 of 60 seconden gaat duren...

Chris

Chris

24/06/2007 13:37:00
Quote Anchor link
Hm, ja, heb je toch weer een punt.. En wat nog makkelijker is, is natuurlijk om een link neer te zetten.. Dan hoeft de gebruiker nooit te wachten.. Ga even kloten met de Iframe, bedankt jelmer =)

PHP erik

PHP erik

24/06/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Ik zou absoluut geen iframe gebruiken. Gewoon de time-out van de connectie eerst testen (fopen & socket-functies). Dan heeft de gebruiker nooit een grote vertraging. Verder gewoon even cachen en max 1x per dag nieuwe gegevens ophalen.

Ik zie iframe als iets in het verleden dat we snel moeten vergeten.

Nick Mulder

Nick Mulder

24/06/2007 14:20:00
Quote Anchor link
En als de gebruiker z'n fopen url uit heeft staan? En geen cURL? Dan moet je bijna wel aan het iframe... (of met javascript)

Chris

Chris

24/06/2007 14:22:00
Quote Anchor link
PHPerik, op zich heb ik mijn reseller pakket bij een host gekocht waar ik zeer tevreden ben. Die server is laatst nog vernieuwd en de website is snel geladen.

Denk dat ik dan voor de beta versie aan de linkerkant met file_get_content() doe en aan de rechterkant met een iframe ga werken. Wat ik wel vind is dat een iframe er lelijk uitziet, zeker als de gebruikers een andere layout ervoor maken (wat ongelooflijk simpel is om te doen) en met file_get_content() komt er gewoon de tekst te staan, en maakt het niet uit hoe de layout eruit ziet.

Gebruikt phpbb trouwens in hun administratie gedeelte niet ook file_get_content() voor updates, nieuws en dergelijke?

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2007 15:24:00
Quote Anchor link
PHPerik schreef op 24.06.2007 14:16:
Ik zie iframe als iets in het verleden dat we snel moeten vergeten.

Maar is dat een argument waarmee jij mensen over wilt halen om het (ook) niet te gaan gebruiken? Een iframe heeft hier gewoon een voordeel boven file_get_contents. Het wordt nog steeds ondersteund, het werkt goed, het is belachelijk simpel. Google is geen argument, toegankelijkheid is in deze situatie (een adminpaneel!) geen argument... Ik zie niet waarom het gebruik hiervan kwaad zou kunnen.

... of is het puur een mening, een persoonlijke haat-relatie tussen Erik en zijn iframes ;)

Edit: een 3e alternatief is overigens Javascript. Daarmee kan je het bestand asynchroon laden (wat ook het voordeel van een iframe is) en hoeft de gebruiker er dus niet op te wachten, en je berichtjes worden direct in je html geladen. Eigenlijk is het vrijwel vergelijkbaar met file_get_contents, maar dan met de voordelen van een iframe :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Chris

Chris

24/06/2007 15:30:00
Quote Anchor link
Ok, en hoe moet ik dat dan doen Jelmer?

Ik heb vrij weinig ervaring met Javascript... YPM had het er ook al over, (wat ik nu net zie).

Jelmer -

Jelmer -

24/06/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Je maakt een .js bestandje en daarin roep je gewoon een functie aan die een functie binnen de pagina aanroept en hem de nieuwsberichten geeft. De pagina maakt er dan vervolgens wat moois van. Meer vrijheid kan je bijna niet hebben!

JS-bestandje op jouw server:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if(typeof printNewsCallback == 'Function') {
    printNewsCallback([
        {
            title: 'Nieuwe versie',
            body: 'Er is sinds 20-05-2009 een nieuwe versie. Dit maal maar 3 bugfixes.'
        },
        {
            title: 'Month of Ducks',
            body: 'Deze maand ga ik me belachelijk veel inzetten om alle bugs uit de code te krijgen.'
    ]);

// zie ook json_encode() of PEAR_JSON
}

'Clientside'
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<script type="text/javascript">
window.onload = function() {
    // pas bij onload, zodat de pagina niet gaat wachten met
    // weergeven op het bestand

// nu weet ik niet meer of dit werkte in Internet Explorer,
    // dat moet je misschien even nazoeken of afkijken van bijv
    // dojo of scriptaculous.
    var scripttag = document.createElement('script');
    scripttag.setAttribute('type', 'text/javascript');
    scripttag.src = 'http://pad.naar./jou.js';
    document.body.appendChild(scripttag);

function printNewsCallback(nieuws)
    {
        var html = ['<ul>']; // arrays zijn sneller dan strings in Internet Explorer.
        for(var i = 0; i < nieuws.length; i++) {
            html.push('<li><h2>' + nieuws[i].title + '</h2>');
            html.push('<p>' + nieuws[i].body + '</p></li>');
        }
        html.push('</ul>');
        document.getElementById('nieuws').innerHTML = html.join('');
    }
}
</script>

<div id="nieuws">
wordt geladen?
</div>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.