PHP uitgelogd melding.
Hoe kan ik een bericht echoën dat iemand uitgelogd is.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 08/11/2011 14:46:18 door Obelix Idefix
Ja maar hoe kan ik dat in een ander bestand echoén. Ik heb een speciaal bestand om uit te kunnen loggen gecodeerd en vervolgens moet er op de index pagina echo 'u bent uitgelogd' komen te staan..
Je springt terug met een header('Location: index.php?uitgelogd=yes') en in index.php doe je if(isset($_GET['uitgelogd'])) echo 'U bent uitgelogd';
Wat ik laatst steeds vaker zie voorkomen is dat er een session word gemaakt $_SESSION["logout"] = TRUE en vervolgens de gebruiker terug wordt gestuurd naar de homepagina waar een bericht wordt geprint als die sessie bestaat en de sessie wordt geupdate naar FALSE. Zo gebruik je geen GET variabel en kan niet iedereen dat bericht zomaar zien door een aanpassing in de URL.
Wat Jacco hierna zegt inderdaad, is aangepast. ;D
Gewijzigd op 08/11/2011 15:44:56 door Eddy B
En dan bedoeld eddy true ipv YES
$_SESSION["logout"] = true;
if(isset['uitgelogd']) echo 'U bent uitgelogd'
En komt de code er dan zo ook uit te zien?
index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();
// je werkt met boolean dus comparison operators zijn niet nodig
if ($_SESSION['logout']) {
$_SESSION['logout'] = FALSE;
echo 'Je bent succesvol uitgelogd.';
}
?>
session_start();
// je werkt met boolean dus comparison operators zijn niet nodig
if ($_SESSION['logout']) {
$_SESSION['logout'] = FALSE;
echo 'Je bent succesvol uitgelogd.';
}
?>
Dit is zomaar een voorbeeldje.
Gewijzigd op 08/11/2011 16:04:27 door Eddy B
Als je nu ook nog eens dezelfde index gebruikt, is het helemaal top.
Toevoeging op 08/11/2011 16:00:12:
@Eddy, Waar verwijst views dan naar?
Verwijst naar een typefoutje. ;D
Ik vind $_SESSION['logout'] een verwarrende naam hebben. Als $_SESSION['logout']=FALSE ben je dan weer ingelogd? $_SESSION['ingelogd'] lijkt mij een betere naam. Indien TRUE ben je ingelogd en indien FALSE ben je uitgelogd.
$_SESSION['logout'] heeft niks te maken het daadwerkelijk ingelogd zijn maar of de gebruiker een "Je bent uitgelogd." bericht te zien moet hebben. $_SESSION['display_logout_msg'] zal natuurlijk ook kunnen.
Eddy Bisschops op 08/11/2011 16:22:51:
$_SESSION['display_logout_msg'] zal natuurlijk ook kunnen.
Inderdaad een stuk duidelijkere naam.
Maar nu begrijp ik nog niet waar dit moet komen te staan dan? Want het werkt nog niet.
Het eerste deel zet je op de pagina waar de gebruiker uitlogt. Het tweede stukje zet je op de pagina waar het bericht moet worden weergeven.
Maar wat jij al aangaf is dat views een typfout was? Wat moet het dan zijn?
$_SESSION['logout'] moet het worden, het voorbeeldje dat ik gaf is al gewijzigd.
Oke sorry had dat niet gezien.
Geen probleem, ik heb het voor de zekerheid even getest en als het goed is werkt het bij jou ook gewoon. :)
neerzetten??)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10