php uitvoeren zonder webserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wessel

Wessel

27/06/2007 11:36:00
Quote Anchor link
Ik heb een webserver geinstalleerd (xampp) en die doet het eigenlijk nauwelijks meer, apache wil bijna nooit meer opstarten. Dus ik vraag me af of er eigenlijk ook een soort programma bestaat zodat je een bestand meteen kan openen in de browser als php.

Dus i.p.v een bestand aan te maken in localhost/mijnsite en dan naar http://localhost/mijnsite/bestand.php te gaan, gewoon een bestand aanmaken in mijn documenten/mijnsite en dan als je op index.php klikt (in de verkenner) dat hij het dan gewoon uitvoert.

Bestaat zo'n programma?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 00:30:27

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/06/2007 11:58:00
Quote Anchor link
Sommige editors hebben een ingebouwde PHP-parser.

Wessel

Wessel

27/06/2007 11:58:00
Quote Anchor link
Weet iemand er dan toevallig 1 die ook gratis is en handig?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel

Joren de Wit

Joren de Wit

27/06/2007 12:14:00
Quote Anchor link
Maar waarom zoek je niet even uit waarom XAMPP niet meer werkt of installeer je niet een andere webserver, zoals bijvoorbeeld WAMP...

Je kunt namelijk je php scripts misschien wel met een ingebouwde parser van een programma uitvoeren, maar dat is alleen maar een work around en geen oplossing van je probleem. Hoe ga je straks bijvoorbeeld scripts uitvoeren waarin je verbinding gaat maken met een database?

Wessel

Wessel

27/06/2007 12:25:00
Quote Anchor link
Ik weet niet wat er mis is met xampp, want ik installeer hem ook steeds weer opnieuw en steeds hetzelfde probleem (trouwens WAMPP is toch eigenlijk hetzelfde als xampp, want LAMPP = XAMPP voor Linux, en WAMPP = XAMPP voor windows)

maar dat probleem met xampp is volgens mij niet meer op te lossen.

Edit:

Ik zoek dus ook al naar een andere server zoals sme server, maar die site is offline (www.smeserver.org)

PHP Newbie

PHP Newbie

27/06/2007 12:27:00
Quote Anchor link
Zelf gebruik ik Zend Studio, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Anders moet je even kijken naar eclypse met de php plugin. Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.

Het gemakkelijkst lijkt mij gewoon Netserver instaleren. Voordeel daarvan t.o.v. XAMPP is dat je gemakkelijk de onderdelen afzonderlijk kunt updaten.

Let wel op dat MSN & Skype ook graag op poort 80 zitten. Mocht je deze programma's dus aan hebben staan als je je webserver wilt starten, dan zal apache inderdaad niet starten, omdat poort 80 al bezet is.

De oplossing ligt voor de hand: Sluit MSN & Skype even af :-)

Arend a

Arend a

27/06/2007 12:27:00
Quote Anchor link
Nou, nou..

De olieproblematiek is volgens mij niet 1,2,3 op te lossen. Je xampp probleemje is volgens mij wel op te lossen.

Wessel

Wessel

27/06/2007 12:44:00
Quote Anchor link
Owh, dat was het. Ik zit vaak te msn'en en de webserver aan tegelijk. Maar het werkt nu wel weer.

Thanx!!

P.S.
Zend Studio krijg ik binnenkort van school. Maar die doet zeker geen mysql-database dingen?

Luke Banning

Luke Banning

27/06/2007 13:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.

Luuk hoe krijg je dat voor elkaar?
Een rood lijntje onder iets dat niet bestaat? Beetje vreemd :)

Als ik snap wat je bedoelt Wessel is PHP Designer ook een optie..

Wessel

Wessel

27/06/2007 13:08:00
Quote Anchor link
PHP Designer ga ik is uitproberen, bedankt voor de tip!

Edit:

is PHP Designer eigenlijk wel gratis, want op de site vind ik alleen maar trails:(

Jason de Ridder

Jason de Ridder

27/06/2007 13:10:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor mijzelf Zend en op mijn werk Eclipse, het enige probleem is (vind ik) dat het allebei Java is. En is dus langzamer dan een C(#/++) programma...

Rudie dirkx

rudie dirkx

27/06/2007 13:12:00
Quote Anchor link
WAMP 5 is supermakkelijk, snel en klein. Heeft best nieuwe spul erop en is makkelijk te configureren.

PHP Newbie

PHP Newbie

27/06/2007 13:34:00
Quote Anchor link
Luke Banning schreef op 27.06.2007 13:01:
Quote:
Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.

Luuk hoe krijg je dat voor elkaar?
Een rood lijntje onder iets dat niet bestaat? Beetje vreemd :)

Als ik snap wat je bedoelt Wessel is PHP Designer ook een optie..

gewoon: $var = 'test'_

waarbij _ staat voor dat rode lijntje

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.