php uitvoeren zonder webserver
Dus i.p.v een bestand aan te maken in localhost/mijnsite en dan naar http://localhost/mijnsite/bestand.php te gaan, gewoon een bestand aanmaken in mijn documenten/mijnsite en dan als je op index.php klikt (in de verkenner) dat hij het dan gewoon uitvoert.
Bestaat zo'n programma?
Sommige editors hebben een ingebouwde PHP-parser.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel
Je kunt namelijk je php scripts misschien wel met een ingebouwde parser van een programma uitvoeren, maar dat is alleen maar een work around en geen oplossing van je probleem. Hoe ga je straks bijvoorbeeld scripts uitvoeren waarin je verbinding gaat maken met een database?
maar dat probleem met xampp is volgens mij niet meer op te lossen.
Edit:
Ik zoek dus ook al naar een andere server zoals sme server, maar die site is offline (www.smeserver.org)
Ik zoek dus ook al naar een andere server zoals sme server, maar die site is offline (www.smeserver.org)
Anders moet je even kijken naar eclypse met de php plugin. Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.
Het gemakkelijkst lijkt mij gewoon Netserver instaleren. Voordeel daarvan t.o.v. XAMPP is dat je gemakkelijk de onderdelen afzonderlijk kunt updaten.
Let wel op dat MSN & Skype ook graag op poort 80 zitten. Mocht je deze programma's dus aan hebben staan als je je webserver wilt starten, dan zal apache inderdaad niet starten, omdat poort 80 al bezet is.
De oplossing ligt voor de hand: Sluit MSN & Skype even af :-)
De olieproblematiek is volgens mij niet 1,2,3 op te lossen. Je xampp probleemje is volgens mij wel op te lossen.
Thanx!!
P.S.
Zend Studio krijg ik binnenkort van school. Maar die doet zeker geen mysql-database dingen?
Quote:
Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.
Luuk hoe krijg je dat voor elkaar?
Een rood lijntje onder iets dat niet bestaat? Beetje vreemd :)
Als ik snap wat je bedoelt Wessel is PHP Designer ook een optie..
Edit:
is PHP Designer eigenlijk wel gratis, want op de site vind ik alleen maar trails:(
is PHP Designer eigenlijk wel gratis, want op de site vind ik alleen maar trails:(
Ik gebruik voor mijzelf Zend en op mijn werk Eclipse, het enige probleem is (vind ik) dat het allebei Java is. En is dus langzamer dan een C(#/++) programma...
WAMP 5 is supermakkelijk, snel en klein. Heeft best nieuwe spul erop en is makkelijk te configureren.
Luke Banning schreef op 27.06.2007 13:01:
Quote:
Dan krijg je keurig een rood lijntje onder een vergeten ';'.
gewoon: $var = 'test'_
waarbij _ staat voor dat rode lijntje