PHP - Verwijderd niet uit tabel.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Brandon Cooper

Brandon Cooper

29/10/2010 15:37:32
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik ben nu net een aantal dagen aan het programmeren in PHP.
En ben nu bezig met een script die quotes randomnized. Heb er een panel achter waar ik ze in kan zetten. Nu zit er al in dat ik kan inloggen en uitloggen. Ook zit er al in dat ik een quote kan toevoegen, en als je ingelogd bent, zie je al een overzicht met alle quotes die er in zitten.
Nu ben ik bezig met quotes verwijderen. Ik baseer het op het ID. Ik geef aan elke quote een sleutel mee (auto_increment) in MySQL. Ik lees in het overzicht uit ID en de quote die daar bij hoort.
Daaronder heb ik een form gemaakt, waar staat en wat gelijk julie duidelijk maakt waar ik het op baseer.
Vul het ID in van de quote die u wilt verwijderen.
Nou de action gaat naar quote_delete.php en daar heb ik de volgende code.
Mijn $hostname etc.. Heb ik er even uitgehaald, dat is natuurlijk wel begrijpelijk. Er zit ook een beveiliging boven in de code daarvan zal ik onderaan even vermelden.
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?PHP
error_reporting(-1);
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");
if(!empty($_POST['id']))
    {

$id=mysql_real_escape_string($_POST['id']);
$sql="DELETE FROM quotes WHERE id = ".$id."";
echo "Het ID ".$id." is succesvol verwijderd";
    }

else    {
echo "U heeft geen ID ingevult.";
echo "<br /><a href=\"login_gelukt.php\">Klik hier om terug te gaan</a>";
        }

?>

U begrijpt natuurlijk wel, dat ik net bezig ben met PHP, en natuurlijk totaal niet netjes programmeer. Hij geeft gewoon aan. Het ID 5 is succesvol verwijderd. (5 is een voorbeeld als ik 1 invul staat er 1).

De form op de andere pagina:
Quote:
Wilt u een quote verwijderen? Vul het id hieronder in en klik op verder.<br />
<form method="post" action="quote_delete.php" name="quote_delete">
<input type="text" size="1" name="id"><br />
<input type="submit" value="verwijderen" name="submit">
</form>

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, en ben eigelijks vergeten wat allemaal. De link met login en wachtwoord op aanvraag via PM.

De link: http://bit.ly/csicWC

joost
1234

Bedankt!

MVG,

Bas
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?PHP
error_reporting(-1);
session_start();
if(!session_is_registered('gebruikersnaam')){
header("location:login.php");
}

?>
Gewijzigd op 29/10/2010 15:40:15 door Brandon Cooper

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:33:23

TJVB tvb

TJVB tvb

29/10/2010 15:42:37
Quote Anchor link
Je moet de query ook uitvoeren anders heeft het geen nut.

- SanThe -

- SanThe -

29/10/2010 15:45:15
Quote Anchor link
Je voert de query niet uit.

En session_is_registered() is antiek.

Brandon Cooper

Brandon Cooper

29/10/2010 15:46:28
Quote Anchor link
Ja, dat kan best kloppen, ik volg steeds tutorials. Volgens mij kan ik beter de tutorials hier vandaan halen, dan heb ik een beetje garantie van recent.

Bedankt, ik ga weer even kijken!

Toevoeging op 29/10/2010 15:49:26:

Het werkt, heel erg bedankt TJVB en SanThe!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.