php voor e mail
Ik ben een echte leek op het gebies van PHP. Ik heb in dreamweaver een form gemaakt en nu wil ik een scriptje in PHP zodat als ze op de knop verzenden drukken het naar het E mail adres sturen die ik op geef. Nog een vraag is en waar ik altijd mee zit te klooien: hoe moet ik het html file en het PHP file koppelen. want zoiets moet toch? Of kan je het PHP script gewoon in je HTML code zetten. Ik dacht zelf van niet. Zoals jullie zien weet ik er echt niets van af. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar ik moet het gewoon weten en voor mekaar krijgen. alvast heel erg bedankt.
martijn
Zoek even naar scripts hier op phphulp.nl of anders op phpfreakz.nl. Dan lukt het wel.
thanks ik laat het wel horen of het gelukt is
$naar_mail = "[email protected]";
$onderwerp = "Je onderwerp";
$van_name = $_POST["van_name"];
$email = $_POST["email"];
mail("$naarmail", "$onderwerp", "$van_name, $email");
Ten eerste klopt dit scriptje ( ik dacht bijvoorbeeld dat er nog zoiets als
Ik kan je wel helpen maar dan moet je eerst met mij naar bed!!!
Quote:
Ik kan je wel helpen maar dan moet je eerst met mij naar bed!!!
??
Hmm.. Toen ik dat vorige week tegen een klant in de C1000 zei had ik toch echt een blauw oog.. ;)
Edit:
Martijn, weet je zeker dat jouw host PHP ondersteund?
Elwin
Gewijzigd op 17/06/2004 16:21:00 door Elwin - Fratsloos
euh nou het is alleen nog om te testen of hij het doet. Dus ik heb nog geen host. Misschien ligt het eraan omdat ik nog geen php heb geinstalleerd op mijn computer maar ik heb gekeken en zou niet weten hoe ik dat moet doen. By the way als ik het niet heb geinstalleerd waarom pakt hij dan wel het download functie. das ook php?????? heel vaag.
o enne jojo kweet niet hor maare ben je een girl dan????????????????????? :D:D:D
@Elwin : Dat moet je wel subtiel brengen he? ;)
@Martijn: Als je geen PHP hebt geïnstalleerd, zoals je zelf al zegt, kan je natuurlijk ook nooit PHP gebruiken...
Om te installeren zijn er een aantal 'totaal-pakketten' op Internet.
Je zou op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/101 kunnen kijken.
Elwin