PHP vs ASP
kan iemand mij misschien vertellen wat nou de grote verschillen zijn tussen asp en php? en Waarom iemand nou voor asp of php zal kiezen.
Ben zelf al een tijdje met PHP bezig, maar heb ook even met ASP gewerkt. Eigen mening qua verschil is de simpelheid. PHP lijkt een veel simpeler taal dan asp, maar met veel mogelijkheden. PHP is veel betere ondersteuning qua support op internet. Veel nederlands.(zijn er tegenwoordig ook al goede asp site zoals phphulp?)
Maar ASP sites zien er vaak wel net iets anders uit en vaak lijkt het professioneler(kan met php natuurlijk ook, ligt eerder aan degene die het maakt lijkt mij.)
Heb laatst iemand zien werken met asp.net, dat lijkt allemaal wel handiger dan php qua script(veel meer objecten, inlog/login script is volgens mij ongeveer 3 a 4 regels als het niet minder is.)
Ik ken ASP niet, maar het lijkt mij dat er ergens een klasse wordt geinclude waardoor het zo kort kan.
En ASP kent minder gebruikers omdat volgens mij niet alles ervan gratis is. En met meer gebruikers krijg je automatisch ook meer ondersteuningsites. (En daardoor weer meer gebruikers van PHP).
Weet niet of het allemaal waar is wat ik zeg.
2. Een hoop ASP libs zijn betaald!
3. 3 regels inloggen kan in PHP ook ...
Bijv.
Dat zijn er zelfs 2 ;)
4. PHP is open source, betere support en altijd gratis :)
PHP hosting is dan meestal ook goedkoper.
Die objecten bestaan ook voor php (pecl en pear). Weliswaar in mindere mate, maar het begint op te komen. In Perl is het beter geregeld in de vorm van CPAN.
Maar uiteindelijk gaat het erom waarmee *jij* je scriptjes af krijgt.