Php vs Irc
Bestaat er een script in php waarbij je de aanwezige chatters op een bepaalde chabox kan laten weergeven op een andere pagina. Bv. Als uw chatbox zich niet op de frontpage bevind maar je toch de gebruikers wenst weer te geven?
Alvast ne dikke merci
Je moet dan een socketverbinding opzetten met de IRC-server, en vervolgens kan je met /who of /names de lijst van gebruikers ophalen. Met wat explodes moet je dan de namen op kunnen halen. Enige probleem is dat sommige gebruikersnamen volgens mij onzichtbaar zijn als je /who of /names uitvoert, omdat die hun mode op invisible hebben staan.
Edit:
Hmm...kennelijk heb ik toch meer gedaan dan alleen maar erover nadenken. Ik had nog een bestandje staan wat verbinding maakt met de server en de WHO-lijst ophaalt. Enige wat dan nog moet gebeuren is een regex op de namen, zodat je bv. alle hostnamen eruit stript. Even kijken of ik dat nog makkelijk kan aanpassen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Hipska heeft zo'n script liggen. Ik weet alleen niet of hij het wil delen en of het een beetje portable is. Dat zal je aan hem moeten vragen.
Ik zocht ook zo iets..
Maarjah, ik heb nu ook m'n eige IRC Bot(s).
maar niet via SmartIRC of zo.. ik maak me eige scripts ervoor :).
Zo moeilijk is het niet =]
Ik had daar een uitbreiding op door met middel van AJAX "live" te tonen wie er in de chatbox zat, dan kon je ook zien wie er wegging enzo..
maar die heb ik inderdaad niet meer, want ik heb die verder uitgebreid tot een volledige AJAXbased chatbox voor IRC.