PHP waarde meegeven in javascript
Ik heb hier een stukje code geschreven waarin ik met AJAX een javascript waarde en een php waarde via de GET methode mee wil geven, alleen werkt het niet.
Code (php)
1
call_ajax.open(\"GET\",\"get_bedrag.php?q=\" + bid_number + \"&n=" . $login_session . ");
Deze probeer ik dan vervolgens weer op te halen en in de database te stoppen, met dit stukje:
Code (php)
1
$bid_query = mysqli_query($connect, "INSERT INTO biedingen (bedrag, naam) VALUES ({$_GET['q']}, {$_GET['n']} )");
Helaas zit er ergens een fout in. Ik krijg ook geen errors.
Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Alvast bedankt,
Marciano
En 'ergens een fout' en 'werkt het niet' zijn erg vaag. Leg eens uit wat je verwacht en wat je krijgt.
De bedoeling is dat de bied waarde (bid_number) wordt meegestuurd naar een ander bestand die hem in de database stopt, om vervolgens het nieuwe bod weer neer te zetten dmv ajax. Dat werkt ook, hij stopt het nieuwe bod in de database dmv een click op de button, maar dat werkte ook met dit stukje code:
Zodra ik dus probeer ook de naam van de gebruiker mee te geven die het bod heeft verhoogd, krijg ik geen error, maar krijg ik niks te zien en komt hij ook niet meer bij de code die in "get_bedrag.php" staat. Ik denk dat er wat mis gaat met het stukje code hieronder, maar ik heb geen idee wat.
Code (php)
1
ajax_call.open(\"GET\",\"get_bedrag.php?q=\" + bid_number + \"&n=" . $login_session . ");
Gewijzigd op 03/04/2013 22:16:52 door Marciano Schildmeijer
In dat laatste stuk sluit je je (javascript) string in elk geval niet af. Voor het haakje sluiten zou nog een ge-escapte dubbele quote moeten staan. Kwestie van testen, je kan het zien in de source van de browser, in tools waarmee je de ajax calls kunt zien en in de request die uiteindelijk op de sever belandt.
Maar er verandert niks! Heb meerdere dingen geprobeerd. Snap er zelf nu even niks meer van!
Bedankt in iedergeval.