PHP waarde meegeven in javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marciano Schildmeijer

Marciano Schildmeijer

03/04/2013 11:24:15
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb hier een stukje code geschreven waarin ik met AJAX een javascript waarde en een php waarde via de GET methode mee wil geven, alleen werkt het niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
call_ajax.open(\"GET\",\"get_bedrag.php?q=\" + bid_number + \"&n=" . $login_session . ");

Deze probeer ik dan vervolgens weer op te halen en in de database te stoppen, met dit stukje:

Code (php)
1
$bid_query = mysqli_query($connect, "INSERT INTO biedingen (bedrag, naam) VALUES ({$_GET['q']}, {$_GET['n']} )");

Helaas zit er ergens een fout in. Ik krijg ook geen errors.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Alvast bedankt,

Marciano

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 15:45:37

Wouter J

Wouter J

03/04/2013 13:11:10
Quote Anchor link
Wat doen al die escapes daar?

En 'ergens een fout' en 'werkt het niet' zijn erg vaag. Leg eens uit wat je verwacht en wat je krijgt.

Marciano Schildmeijer

Marciano Schildmeijer

03/04/2013 22:15:21
Quote Anchor link
Die escapes zijn daar omdat ik de javascript vanuit PHP echo.

De bedoeling is dat de bied waarde (bid_number) wordt meegestuurd naar een ander bestand die hem in de database stopt, om vervolgens het nieuwe bod weer neer te zetten dmv ajax. Dat werkt ook, hij stopt het nieuwe bod in de database dmv een click op de button, maar dat werkte ook met dit stukje code:

Code (php)
1
ajax_call.open(\"GET\",\"get_bedrag.php?q=\" + bid_number );

Zodra ik dus probeer ook de naam van de gebruiker mee te geven die het bod heeft verhoogd, krijg ik geen error, maar krijg ik niks te zien en komt hij ook niet meer bij de code die in "get_bedrag.php" staat. Ik denk dat er wat mis gaat met het stukje code hieronder, maar ik heb geen idee wat.

Code (php)
1
ajax_call.open(\"GET\",\"get_bedrag.php?q=\" + bid_number + \"&n=" . $login_session . ");
Gewijzigd op 03/04/2013 22:16:52 door Marciano Schildmeijer

Erwin H

Erwin H

03/04/2013 22:26:38
Quote Anchor link
In dat laatste stuk sluit je je (javascript) string in elk geval niet af. Voor het haakje sluiten zou nog een ge-escapte dubbele quote moeten staan. Kwestie van testen, je kan het zien in de source van de browser, in tools waarmee je de ajax calls kunt zien en in de request die uiteindelijk op de sever belandt.

Marciano Schildmeijer

Marciano Schildmeijer

03/04/2013 23:24:44
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip. Heb het uitgeprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Als ik in firebug kijk, lijkt het me dat het allemaal klopt:

Code (php)
1
ajax_call.open("GET","get_bedrag.php?q=" + bid_number + "&n=Marciano");

Maar er verandert niks! Heb meerdere dingen geprobeerd. Snap er zelf nu even niks meer van!

Bedankt in iedergeval.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.