PHP Webwinkelachtig script!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Zelf Weten

Zelf Weten

17/01/2006 18:48:00
Quote Anchor link
Die check staat in een .js bestand. Kan hier wel alles meteen op zetten maar dat vind ik zo onhanding. Ik heb dus maar een .zip file online gezet. Alle files die ik ervoor gebruik zitten erin:

http://www.bogeyonline.nl/shop.zip

Alvast bedankt voor al jullie hulp! Top!

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 07:29:53

Zelf Weten

Zelf Weten

17/01/2006 19:07:00
Quote Anchor link
@ http://www.bogeyonline.nl/shop.zip isie te vinden.

Alvast bedankt voor al jullie hulp! Top!

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

17/01/2006 19:13:00
Quote Anchor link
Ik zou de check niet met JS doen, die kan namelijk uitgeschakeld staan. PHP heeft daar prima oplossingen voor...

Er word in jou form niks gechecked op input en is dus ook gruwelijk onveilig. Ik kan leuk allemaal gare shit via jou mailen naar mensen enzo. Niet echt handig. Verder kan je ipv $_POST[aanhef] beter $_POST['aanhef'] gebruikern.

Verder gebruik jij een:

<input type="Submit" value="Verzenden" disabled>

Deze zou ik vervangen door:

<input type="submit" value="Verzenden" name="blabla">

Jou verzenden.php kan dan beginnen met:

if(isset($_POST['blabla']))
{

Verder vind ik het een nogal ranzig script, niks word gecontrolleerd, geen checks, geen issets/emptys en geen fout afhandeling (als het emailen mislukt krijg je toch een venster met 'emailen is geslaagd').

Ik zou persoonlijk dit niet uit een testomgeving in een productie omgeving kunnen zetten...

Zelf Weten

Zelf Weten

17/01/2006 19:17:00
Quote Anchor link
Haha wow. Relaxt. Ik heb 't script ook maar van een vrind. Na die aanpassingen is ie wel te doen of ook niet? Hmpf. Wat moet ik nu doen want 't script wordt wel heel erg die grond in geboord. Doorgaan of opnieuw beginnen? *snik* Uhm. Ik ga eerst maar eens even die dingen aanpassen die je tipt. Alvast bedankt!

Zelf Weten

Zelf Weten

17/01/2006 20:46:00
Quote Anchor link
Arjan:
Ik zou de check niet met JS doen, die kan namelijk uitgeschakeld staan. PHP heeft daar prima oplossingen voor...

Er word in jou form niks gechecked op input en is dus ook gruwelijk onveilig. Ik kan leuk allemaal gare shit via jou mailen naar mensen enzo. Niet echt handig. Verder kan je ipv $_POST[aanhef] beter $_POST['aanhef'] gebruikern.

Verder gebruik jij een:

<input type="Submit" value="Verzenden" disabled>

Deze zou ik vervangen door:

<input type="submit" value="Verzenden" name="blabla">

Jou verzenden.php kan dan beginnen met:

if(isset($_POST['blabla']))
{

Verder vind ik het een nogal ranzig script, niks word gecontrolleerd, geen checks, geen issets/emptys en geen fout afhandeling (als het emailen mislukt krijg je toch een venster met 'emailen is geslaagd').

Ik zou persoonlijk dit niet uit een testomgeving in een productie omgeving kunnen zetten...

Maar heb je dan misschien een beter script voor me?

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.