PHP Wedstrijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Mitch X

Mitch X

10/01/2005 17:45:00
Quote Anchor link
Sean:
bijv kunnen ze OO scripten, is hun source wel goed geordend, en is het efficient??

Pff, OO scripten heeft in PHP een meerwaarde van 0.
Doe nou maar niet interessant, PHP zit nog in de beginfase van OO programming ...

Ontopic: Voor 200 euro maak ik het wel ;)
Dan kan die andere 50 naar 555 :D

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 01:48:39

Alfred -

Alfred -

10/01/2005 17:46:00
Quote Anchor link
@Albert: Is niet makkelijk te verdienen, omdat het niet zeker is dat hij wint. En aangezien alle ingezonden scripts eigendom blijven van jullie, en jullie ze mogen gebruiken voor commerciële doeleinden, vind ik dat Sean wel een goed punt heeft... Maar soit, genoeg gezeverd, ik wens je veel succes met je Wedstrijd, maar ik pas toch maar :) Good luck ;)

Sean

Sean

10/01/2005 17:48:00
Quote Anchor link
waarom vragen jullie niet gewoon een paar coders/scripters om hun coding te laten zien.. hierdoor kun je ze veel beter laten kwalificeren dan door zo'n wedstrijd! bespaart ook veel tijd

Sean

Sean

10/01/2005 18:09:00
Quote Anchor link
Mitch:
Sean:
bijv kunnen ze OO scripten, is hun source wel goed geordend, en is het efficient??

Pff, OO scripten heeft in PHP een meerwaarde van 0.
Doe nou maar niet interessant, PHP zit nog in de beginfase van OO programming ...

Ontopic: Voor 200 euro maak ik het wel ;)
Dan kan die andere 50 naar 555 :D

het zit idd in een beginfase, maar vergeet een paar dingen niet he ;) het is in sommige dingen uitgebreider dan andere talen, zo heeft c++ bijv. geen reflection ;)

en nee ik doe niet interessant, ik wil hiermee zeggen. PHP is net nieuw met OO (zoals jij ook zegt) alleen het is voor mij nodig dat als ik met een coder werkt dat hij/zij weet hoe je met OO werkt aangezien het daar om gaat draaien in de toekomst van PHP... ook kun je meestal daar het niveau van een coder aan zien

Mitch X

Mitch X

10/01/2005 18:20:00
Quote Anchor link
PHP5 heeft inderdaad een aantal leuke vernieuwingen :)
Zo is het aangeven van public of private functies me in PHP4 nog nooit gelukt, soms is het toch wel handig ...

Mja, ik vind persoonlijk dat ze PHP simpel moeten laten.
PHP boekjes hebben tot nu toe meestal tot zo'n 250 bladzijden, een boek over C++ ( de beginselen oid ) heeft al ruim 500 of meer pagina's, laat ik maar niets zeggen over OpenGL ^^

Quote:
alleen het is voor mij nodig dat als ik met een coder werkt dat hij/zij weet hoe je met OO werkt aangezien het daar om gaat draaien in de toekomst van PHP...

Jah, en dat vind ik nou een slecht punt, PHP moet mijns inziens gewo0n simpel blijven zodat het een breed publiek kan en blijft bereiken.
Quote:
ook kun je meestal daar het niveau van een coder aan zien

Niet mee eens.
Een coder kan goed zijn zonder te OOP'en.
PHP, zeker v. 4 die de meeste hosts nog gebruiken, beid weinig extra in OOP ...

Maarja, dit vind de TS van niet leuk, ik stop er maar mee ;)

10/01/2005 18:20:00
Quote Anchor link
Je kan natuurlijk ook gewoon je code beveiligd geven met ZEND Encoding. Voor niemand te lezen maar wel uit te voeren.

----

Maar even zakkelijk dan: Wat voor soort script moet dit zijn. Als ik het zo lees is het een gastenboek maar dan met andere velden én een admin moet er mail van uit kunnen verzenden.
En voor welke website is dit. Ik wil graag weten wat waar dit script in actie zichtbaar is.

Sean

Sean

10/01/2005 18:48:00
Quote Anchor link
Hmm, ik vind dat PHP juist moeilijker moet zijn waardoor mensen meer moeite erin moeten steken.. zo gaan minder mensen richting deze taal en krijg je minder van die 'noob'-vragen (om het maar zo te zeggen)

Natuurlijk kan je ook goed zijn in PHP zonder OO te scripten.. maar het gaat erom dat je dan de essentie van iedere goede coding taal leert te begrijpen en/of weet...

En btw. public/private/protected/final zijn alleen mogelijk in PHP5 net zoals andere dingen *reflection/copy*... in PHP4 was OO niet mogelijk (vind ik zelf) enigste wat een beetje leuk was is dat je static kon gebruiken... maar nu kan je echt wat er mee doen ;)

Arend a

Arend a

10/01/2005 19:06:00
Quote Anchor link
Wat een gezeik zeg. Huur gewoon een leuke coder in waar je meet door één deur kan. Als je het graag alles met mooie object orentated spul wil, dan vraag je aan je coder of ie dat wil doen. Hoeveel serieuze coders gaan denk je hun tijd verdoen om MISSCHIEN 250 euro te winnen? (Terwijl als je gewoon zegt dat jopie gewonnen heeft en de ingezonden code gebruikt, zit je gebakken).

Ik ben het absoluut niet met je eens op het punt van object georienteerd coden in php, dat dat de toekomst heeft. Er komen meer libaries bij php bij, als pear, daar heeft het meerwaarde voor. Maar voor het gemiddelde project heeft het een meerwaarde van 0, zoals eerder gestelt.

Maargoed, veel plezier met je webstrijd.

10/01/2005 19:10:00
Quote Anchor link
@Sean
Ken je Visual Basic, dat is pas simpel. Makkerlijker als PHP. En waarom moeilijker maken. Het hoeft niet altijd OO te zijn. En die noob vragen, iedereen mag het toch leren.
Ik vind OO zelf hartstiikke onhandig in kleine scripts. Dan heb ik zoiets wat doen die mensen zich zelf aan.

Mitch X

Mitch X

10/01/2005 19:30:00
Quote Anchor link
Arend:
Wat een gezeik zeg. Huur gewoon een leuke coder in waar je meet door één deur kan. Als je het graag alles met mooie object orentated spul wil, dan vraag je aan je coder of ie dat wil doen. Hoeveel serieuze coders gaan denk je hun tijd verdoen om MISSCHIEN 250 euro te winnen? (Terwijl als je gewoon zegt dat jopie gewonnen heeft en de ingezonden code gebruikt, zit je gebakken).

Ik ben het absoluut niet met je eens op het punt van object georienteerd coden in php, dat dat de toekomst heeft. Er komen meer libaries bij php bij, als pear, daar heeft het meerwaarde voor. Maar voor het gemiddelde project heeft het een meerwaarde van 0, zoals eerder gestelt.

Maargoed, veel plezier met je webstrijd.

Mooi gezegt Adje :)

Sean

Sean

10/01/2005 23:23:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen: ieder z'n eigen mening ;)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.