[PHP] Zoeken in folders & subfolders

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Asdf fdsa

asdf fdsa

16/11/2007 14:40:00
Quote Anchor link
Beste Medescripters :)

Sinds enkele maanden ben ik mezelf in het verdiepen in PHP en alles wat daar omheen bij komt kijken.

Nou ben ik momenteel bezig met het schrijven van een script dat bestanden upload naar een bijbehorende map op de fileserver. Momenteel heb ik dit als volgt werkend:
bestand word opgeslagen in de map
\\$klantdata\'$1eletterklantnaam'\'$klantnaam-$debnr'\'$merk'\'$type'.
Indien nodig, worden er mappen aangemaakt.
Dit gaat allemaal goed. Maar er is al een bestaande mappenstructuur die iets anders is opgebouwd, namelijk \\klantdata\'$merk'\'$1eletterklantnaam'\'$klantnaam'\'$type'.

Helaas komen $merk uit de 1e regel en $merk uit de 2e regel maar in ~1 van de 100 gevallen overheen, dus hier valt geen koppeling op te maken, zelfde geldt voor $type.

Ook is het niet mogelijk om een al bestaand $type te koppelen aan het bijbehorende $merk, dit is in de database nooit bijgehouden, en om nu nog dit voor 20.000+ types te doen is onbegonnen werk...

Maar nou wil ik dus in \\klantdata\'$merk' en submappen zoeken naar $klantnaam, en dan in de directory-stream naar deze map bladeren, om hier het bestand te uploaden.

Als de directory dan niet gevonden wordt, moet de functie die ik nu al heb in werking treden.

Aangezien het gaat om bestanden op een remote server tov de webserver, is de functie "glob()" niet te gebruiken. Scandir() zoekt alleen in de huidige map, en niet in de submappen.

Ik zat al te denken om met scandir een array van alle submappen op te halen en deze dan in een foreachlus te gooien, waarin hij per map weer scandir() doet en een lijst met mappen tevoorschijn tovert en daar weer hetzelfde truucje mee uithaalt, totdat er een mapnaam voldoet aan de zoekwaarde, maar ik vraag me af of dit wel zo efficient is ?

Ik vraag me dus af of er al een functie is die zoekt in een folder & in de subfolders in deze folder, ik heb deze op php.net niet kunnen vinden :(.
Mocht deze er niet zijn, wat is dan de beste manier om het zelf te schrijven?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 22:29:24

Bart van der veen

bart van der veen

16/11/2007 14:58:00
Quote Anchor link
je moet een database maken waar je alle mappen met hun parrent in stops dan kun je eenvoudig zoeken.

Asdf fdsa

asdf fdsa

16/11/2007 15:21:00
Quote Anchor link
Dat is ook niet helemaal de bedoeling. Het moet namelijk ook mogelijk blijven om gewoon via windows explorer bestanden te plaatsen welke dan door het script ook doorzocht worden. Dit moet allemaal live & realtime zijn...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.