PHP zoekresultaten met tint

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tymo M

Tymo M

21/01/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Voor een nieuwe website ben in bezig met een zoekmodule waarbij de resultaten op de volgende wijze worden opgevraagd (zie code).
Daarbij komen nu alle gegevens in één tabel.

Mijn vraag nu is, misschien is het gemakkelijk, hoe kun je elke rij een kleur geven?
Je hebt bijvoorbeeld 10 resultaten en je krijgt dan telkens een rij met een wit-grijs-wit-grijs tint. Zoals de soortenlijst op deze pagina:
http://www.warwickshire-butterflies.org.uk/species-moths.asp

Zou iemand mij wat suggesties kunnen geven hoe ik de code moet aanpassen om zulke tinten te kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vriendelijke groet,
Tymo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<table width="694" border="0">
        <tr>
          <td width="688" height="300" valign="top">
            <p>
      <?
// Database gegevens includen.
include('dbconnect.php');

//definieer variabele zoekwoord, deze wordt gehaald uit formulier

$zw = @$_GET['zw'];

//Maak een selectie uit de database en zet die in $query'
$query = mysql_query("SELECT * FROM soorten WHERE lettercode LIKE '%" .$zw. "%' OR nummer LIKE '%" .$zw. "%' OR familie LIKE '%" .$zw. "%' OR subfamilie LIKE '%" .$zw. "%' OR geldigenaam LIKE '%" .$zw. "%' OR genus LIKE '%" .$zw. "%' OR soort LIKE '%" .$zw. "%' ORDER BY nummer") or die (mysql_error());
$num_rows = mysql_num_rows($query);  

echo "<span class='text_small'>". "De zoekactie leverde ". $num_rows . "</strong> resultaten op! <p></span>";

//begin tabel
echo '<table width="100%" border="0" align="center" class="text_small">';

echo "<td><b>Familie</b></td>";
echo "<td><b>Subfamilie</b></td>";
echo "<td><b>Soort</b></td>";
echo "<td><b>Bekijk</b></td>";
echo "<td><b>Bewerk</b></td></tr>";

//while loop, geef alle resultaten weer van $var, net zo lang tot ie leeg is
    while ($var = mysql_fetch_object($query))
    {

echo "<td>". $var->familie. "</td>";
echo "<td>". $var->subfamilie . "</td>";
if ($var -> indatabase)
echo "<td><a href='species.php?lettercode=" .$var->lettercode . "&p=1'><u>".$var->genus ." ".$var->soort ."</u> ".$var->auteur ."</a></td>";
else
{
echo "<td>".$var->genus ." ".$var->soort ." ".$var->auteur ."</td>";
}

echo "<td><a href='species.php?lettercode=". $var->lettercode . "&p=1'><u>bekijk</u></a></td>";
echo "<td><a href='species_info_edit.php?lettercode=". $var->lettercode . "&p=1'><u>bewerk</u></a></td></tr>";

//end loop
}
// end table
echo "</table>";
echo "<br>";
echo "<span class='text_small'>Lijst geeft ". $num_rows . " van de ". $num_rows . " resultaten weer.</span>";
?>

</p></td>
        </tr>
      </table>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tymo M

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 17:09:23

Joren de Wit

Joren de Wit

21/01/2008 23:46:00
Quote Anchor link
Rijen om en om kleuren

Voorbeeld maakt gebruik van <ul> en <li>, maar precies hetzelfde is natuurlijk toe te passen op <tr>'s.

ps. Die <tr>'s mis ik overigens nog wel in je code. Een tabel is altijd opgebouwd uit <table>, <tr> en <td> elementen. Op regel 21 en 31 in jouw code zou ik dus nog een <tr> verwachten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.