PHP5 of PHP4

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

KrayZ

KrayZ

07/04/2005 23:13:00
Quote Anchor link
Ik vroeg mij af welke versie van PHP nou aan te raden is om te gebruiken.

Ik hoor dat men beter PHP4 kan nemen ipv PHP5 omdat menig script niet compatible is met PHP5. Is dat juist?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:43:54

Jelmer -

Jelmer -

07/04/2005 23:31:00
Quote Anchor link
Ik kom het zelf bijna nooit tegen. Heb op mijn webhosting php4 en thuis php5, maar de meeste dingen die ik maak werken op beiden.

Het voordeel van php5 is dat het een heleboel handige nieuwe dingen bevat, en dat het de toekomst is. Maar php4 heeft zich al bewezen en wordt nog steeds het meest gebruikt. Maar vrij vaak zijn scripts voor php4 ook prima te gebruiken op php5, mids ze goed gemaakt zijn natuurlijk.

Bram Z

Bram Z

08/04/2005 00:19:00
Quote Anchor link
Ik gebruik nog steeds Php 4 omdat ik toen ik het installeerde (5 maanden geleden of zo), php 5 nog niet stabiel was. Als php 5 goed draait op jouw systeem zou ik php 5 gebruiken.

Het heeft veel nieuwe handige functies zoals :
str_ireplace() :p

Jelmer -

Jelmer -

08/04/2005 08:06:00
Quote Anchor link
en was het niet in php5 dat er allemaal nieuwe xmlfuncties werden geintroduceert?

Ja bij mij draait hij volgens mij stabiel. Ik gebruik uniserver (miniserver.sf.net) maar die server wordt niet openbaar gebruikt, dus stresstests heeft hij bij mij nog niet ondergaan.

Arend a

Arend a

08/04/2005 10:49:00
Quote Anchor link
Enige is dat php5 niet helemaal backwards compatible is met 4, maar ik zou zeggen als dat geen probleem vormd: ga gelijk naar 5.

Jordi

Jordi

08/04/2005 12:27:00
Quote Anchor link
Bijna alle php4-scripts zullen het wel doen op een php5-server, maar andersom (uiteraard) niet. Ik heb nu thuis php5, maar ik heb nu wel het probleem dat het best lastig is om een goedkope host te vinden die ook php5 heeft en waar mijn nieuwe scripts het dus op doen. Bijna alle hostingproviders hebben nog php4.3 ofzo.

Bram Z

Bram Z

08/04/2005 12:45:00
Quote Anchor link
Ik ga dan ook eens php 5 proberen, maar ook voor eigen gebruik ..

Jamie A

Jamie A

08/04/2005 14:23:00
Quote Anchor link
Hier werkt het ook goed.
PHP5 doet het gewoon goed, alle script ook.

XAMPP nieuwste versie :-)

Jorizzz

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.