PHP+AJAX --> forms submitten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »
Sam

Sam

19/01/2007 20:52:00
Quote Anchor link
Hallo,,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb, als voorbeeld, het volgende scripje:

<html>
<form id="banking">
<input name="waardeform1" type="text">
<input name="waardeform1" type="text">
<input name="waardeform2" type="text">
<input name="waardeform1" type="text" value="30" >
<input name="knopform1" type="button" value="Verstuur1" onClick="send('versturen','terugDIV','verwerkbestand.php');">
<input name="knopform2" type="button" value="Verstuur2" onClick="send('versturen','terugDIV','verwerkbestand.php');">
</form>
</html>

het zijn eigenlijk 2 formulieren door elkaar. Het staat door elkaar, omdat het in het 'echte' script met een tabel náást elkaar gezet wordt, en omdat HTML van links naar rechts leest, komen de formulieren door elkaar heen te staan.
Normaal, als je door middel van PHP de formulieren Submit, kun je in je verwerkbestand het volgende doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($_POST['knopform1']) {
     //verwerk form1
} elseif ($_POST['knopform2']) {
    //verwerk form 2
}
?>

waarbij je in de verwerkcode kies welke velden je controleer, bij knopform2 controleer je alleen de velden die bij formulier2 horen. Maar omdat ik gebruik maak van AJAX (met prototype-1.3.1) en de volgende functie:

function send(form, div, pagina){
var params = Form.serialize($(form));
new Ajax.Updater(div, pagina, {asynchronous:true, parameters:params});
}

kan ik in het verwerkbestand niet zien op welke knop er nou geklikt is. Hij verwerkt bij het klikken ook ALLE velden die in het formulier zitten, maar er is geen verschil. Ik kan enkel, in de 'verwerk URL' in de onClick-event achter de link een $_GET ding maken, maar dat is niet erg hack-veilig. Nu is mijn vraag: Is er een manier om de velden een ID of iets dergelijks mee te geven waardoor ik ze in het verwerkbestand kan onderschijden? Het is ook goed als ik in het verwerkbestand kan zien op wélke knop er geklikt is....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet uit...

Sam

PHP hulp

PHP hulp

04/11/2024 21:58:20

Rudie dirkx

rudie dirkx

19/01/2007 21:01:00
Quote Anchor link
zet dan verschillende events in de buttons!!!
Dit is echt het makkelijkste probleem ever!
onclick="send(form, div, pagina, WELK_FORMULIER);"

en WELK_FORMULIER is dan 1 of 2 en dus kan je de waarden ophalen met id's "waardeform" + WELK_FORMULIER

Tadaam :) Of niet?

Rudie dirkx

rudie dirkx

19/01/2007 21:02:00
Quote Anchor link
async hoef je trouwens niet mee tegeven als true, die is standaard true ;)

Jelmer -

Jelmer -

19/01/2007 21:07:00
Quote Anchor link
2 mogelijke oplossingen:
1) ingewikkeld gaan doen met javascript
2) maak 2 aparte formulieren, en zet ze via CSS en 'float' naast elkaar. Even zoeken op Google naar css float levert al aardig wat op. En anders kunnen er aardig wat mensen op dit forum je daar wel mee helpen.

(stille hint: kies manier 2! kies manier 2!)

@cervetti: probleem 1: formulieren zijn eigenlijk 1 (wat dus al kut is) formulier nu voor Javascript. probleem 2: jouw toon, ik mis de :D :D om te benadrukken dat dit positieve opwinding is in plaats van een soort van woede, en probleem 3: je hebt het edit-knopje over het hoofd gezien :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2007 21:09:00
Quote Anchor link
Als je twee submitbuttons hebt, geef ze dan dezelfde naam en een verschillende value. Dan kun je dit doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        switch ($_POST['verzenden']) {
            case
'verzend 1': // doe iets
                break;
            case
'verzend 2': // doe iets anders
                break;
        }
    }

?>

Jelmer -

Jelmer -

19/01/2007 21:11:00
Quote Anchor link
Jan: probleem met de (oude) prototype-lib is dat deze niet weet op welke knop er is gedrukt. Nadeel van Javascript gebruiken. Alle native functies vallen dan weg...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2007 21:24:00
Quote Anchor link
Oke, dan inderdaad gewoon manier twee uit je eerdere reply.

Sam

Sam

20/01/2007 02:09:00
Quote Anchor link
@cervetti:
ik wil eigenlijk geen verschillende events, omdat ik dit soort dingen vaker tegen kom, en als ik voor elk formulier een eigen event ga maken, kost dit een hoop meer code, dit probeer ik dus te vermijden.

@Jelmer:
ik zal morgen eens kijken naar dat CSS float, heb nu teveel drank op om dit te leren :P

@Jan Koehoorn:
als je de value verander, veranderd toch alleen de tekst op de knop zelf? wat heeft dit met AJAX te maken??

Ik ga morgen dus even zoeken. dat CSS float lijkt mij de beste oplossing. Dus ik zal dat even gaan bekijken, en anders horen jullie het wel weer!

Sam

Sam

20/01/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Het is ook mogelijk om het door middel van tabellen te doen:
<table>
<tr>
<td><form id="1">
<table>
<tr><td><formulier1></td></tr>
</table>
</form></td>
<td><form id="2">
<table>
<tr><td><formulier2></td></tr>
</table>
</form></td>
</tr>
</table>

hiermee is het toch veel gemakkelijker om precies aan te geven waar het formulier komen moet? aangezien je met CSS-float enkel kan kiezen tussen left, right en center.

Wie kan mij uitleggen waarom CSS-float beter zou zijn??

Jelmer -

Jelmer -

20/01/2007 17:27:00
Quote Anchor link
waarom geen table

Ow, en trouwens, id's mogen niet alleen maar nummers zijn. Volgens mij moeten ze beginnen met een [a-z] en daarna mogen ze pas nummers hebben.

Sam

Sam

20/01/2007 23:53:00
Quote Anchor link
:s waar slaat jouw reactie op? die link tenminste?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.