PHP-er gezocht!! - Vrijwillig
Ik ben een jonge gedreven ondernemer met creatieve toepassingen voor het internet. Eigenlijk een drietal idee-en, waarvan 1 een echt prestige project is en 2 inspringen op een behoefte. Alle projecten zijn complementaire aan elkaar en hebben een wereldwijde oriëntatie.
Een van die idee-en is een creatief taalproject, met als doelstelling elk land en elke taal vertegenwoordigd te hebben in de database. Dit is het prestige project en is geïnspireerd op de filosofie van webcanvas.com.
Om dit te project uit te voeren, ben ik opzoek naar een creatieve PHP-programmeur. Een jonge programmeur die naam wil maken of een professional die in zijn vrije uurtjes eigen projecten uitvoert. Een gedreven programmeur die vol php kennis zit en instaat is om nieuwe applicaties vorm te geven.
Er zijn geen fondsen voor het project beschikbaar, dus als je na het lezen getriggerd bent en onrustig in je stoel heen en weer zit te schuiven, neem dan contact op!
MvG,
DeLosseEenheid
Alvinio Molina
Ps: Neem vraagtekens weg en bekijk een ander project www.havingfunisaplan.com (beta).
Gewijzigd op 23/12/2010 02:31:13 door Alvinio Molina
Misschien dat je nog kan omschrijven wat de taken van de programmeur worden?
In eerste instantie is de opbouw van de site recht toe recht aan en zal er een database moeten worden gebouwd op basis van MYSQL. Er zit wel een social element in waarbij verschillende gebruikers zich kunnen aanmelden, een vertaling kunnen toevoegen, op elkaar kunnen reageren en eventueel verbeteringen kunnen aanbrengen, denk dan een wiki opzet. De mogelijkheid om te delen over verschillende medianetwerken moet ook goed in de site worden verwerkt.
Programmeren
Techniek : PHP en MYSQL.
Inlog methode: Facebook heeft de voorkeur en koppelt gebruikers meteen aan het sociale netwerk.
Invoer: Script om de vertaling in te kunnen voeren en mogelijkheid om door anderen aan te laten passen en een rating te kunnen geven.
Viral: Mogelijkheid om snel te kunnen delen over de verschillende netwerken.
Rating: Mogelijkheid om vertalingen te kunnen beoordelen.
Profiel: Gender/Age/City/Degrees/Social Media
Tijdslijn: Weergave waaruit duidelijk de groei in aantal vertaling blijkt.
GUI
- Invoeren mbv AJAX, doorklikken en inladen zoveel mogelijk vermijden.
- Grafisch weergeven van de vertalingen tussen landen.
- Weergave veld van historie van een vertaling inclusief reacties.
- Teller die aangeeft hoeveel vertalingen nog te gaan zijn wereldwijd en per land.
Het project is nog in zijn opstart fase en afhankelijk van de deelnemende programmeurs wordt in overleg bepaald wat de beste methode en aanpak is. De basis zal waarschijnlijk een wiki-achte website worden. Waarbij het helemaal gestript wordt met een zo min mogelijk doorklikvelden, inlog via Facebook wordt en delen automatisch gaat. Ik geloof heilig in less is more!
Ik hoop je een beter beeld te hebben gegeven van de werkzaamheden en ben eigenlijk erg benieuwd wat jij ervan vindt.
Grts
Alvinio
Zeker mijn beeld is wat sterker geworden, maar ik denk dat het nog een probleem gaat worden om mensen te vinden voor dit soort grote projecten zonder verdiensten.
Het realiseren van jouw eisen en wensen gaat een hoop tijd kosten, waar de programmeur niets voor terug krijgt.
Ik vat het eigenlijk zo op, zo dankjewel programmeur voor het volledig realiseren van dit project ennuh tot ziens maar weer.
Of zit ik daar volledig naast?
Grts,
Niels
Gewijzigd op 23/12/2010 13:54:06 door Niels K
Als eerste wil ik opmerkingen, jij denkt dit project volledig te kunnen realiseren!! Daar hou ik van!!
Verder zit je er volledig naast!
En tevens begrijp ik je vraag volledig, ja zeg je het project is zeker leuk en wil ik best doen, al is het maar voor de ervaring, maar wat gebeurt er als het project gaat verdienen?
In principe ben ik opzoek naar een team programmeurs waarmee ik samen een aantal websites kan ontwikkelen. De is de eerste. Ik ben van mening dat een programmeur een belangrijke rol speelt en zeker op de korte of lange termijn ook de verdiensten hiervoor moet terugzien. Ik geef duidelijk aan dat er geen fondsen beschikbaar zijn, dit geldt ook voor mijzelf. Het is een echte start-up waarbij ik zoek naar collega ondernemers die een risico durven te nemen op het behalen van successen.
Bottom-line is dat indien we ooit tot een samenwerking komen, dit een punt is om te bespreken en helder te krijgen en ik zeker bereid ben om winsten te delen etc etc...
Dat was hem,
Alvinio
Quote:
Als eerste wil ik opmerkingen, jij denkt dit project volledig te kunnen realiseren!! Daar hou ik van!!
Kunnen wel, willen is iets anders :) Want binnen hoeveel tijd wil jij dit realiseren? Dat is voor mij best belangrijk.
De tijd is geheel afhankelijk van de beschikbare tijd. Ik denk dat het allerbelangrijkst is het project op te delen in fases. Ikzelf mik op een ontwikkelingsperiode van 2 maanden. Het uitgangspunt van de samenwerking is op vrijwillige basis, dit houdt in dat alles in overleg zal gaan.
Indien je verder het project wil bespreken, stel ik voor om dit gesprek per email voort te zeteten.
Je kan mij bereiken via [email protected].
Grts.
Alvinio