PHPHulp Meeting/Uitje/Feestje?
Pagina: 1 2 3 ... 11 12 13 volgende »
Is daar enige interesse in?
Quote:
Op verzoek verplaatst naar deze rubriek.
In de koffiehoek is het altijd erg stil.
SanThe.
In de koffiehoek is het altijd erg stil.
SanThe.
Bericht aangepast @ 28-10-2009 12:51
Quote:
Vermeld in dit topic onderstaande gegevens, is wel zo makkelijk. Zal het hieronder zoveel mogelijk bijwerken zodat we 1 overzicht krijgen!
Debat onderwerpen:
Misschien niet verstandig om te doen, maar even laten zitten
Lijstje:
Locaties
- Groningen
- Zwolle
- Rotterdam
- Utrecht
- Den Haag
Symposium
- Werken als webdeveloper
- Werken met databases (normaliseren/ optimaliseren/ joins)
- Verschillende databases
- Het AJAX principe -> Vooral do's en dont's)
- Frameworks
Misschien moeten we eerst eens kijken hoe de nieuwe PHPhulp aan zal slaan en of de sfeer hier ook daadwerkelijk verbeterd. Dan is de kans groter dat er op zo'n bijeenkomst wat meer mensen gaan komen.
Overigens ben ik altijd wel voor zo'n bijeenkomst, alleen de laatste paar keer moest ik gewoon steeds werken waardoor ik het steeds mis. (werk waarvoor vervanging geregeld moest worden, wat heel lastig is) Nu werk ik niet meer in de weekenden, waardoor dit voor mij al een stuk gemakkelijker wordt.
Jan Koehoorn had een leuk "locatie en plannings" systeempje draaien, misschien als we hem heel lief aankijken?
Ben zelf nog niet op een meeting geweest, (zit hier dan ook nog maar een kleine 2 jaar) maar het lijkt me wel leuk. Hoop dat een groot aantal mensen (kunnen/willen) komen ;-)
Ik ben dus ook nog nooit bij een meeting geweest, maar ik bedoel dat ik het vermoeden heb (please show me I'm wrong) dat wegens die slechte sfeer voor het gevoel van veel mensen de interesse in een meeting niet zo groot is.
Maar ik snap je punt en hoop ook wel degelijk dat het zo is dat er veel interesse is voor een meeting. Het zou de community zeker goed kunnen doen als er een mooie en goed bezochte meeting is.
Het mooiste zou zijn als er een meeting is op een goed bereikbare centrale plaats, al zullen er dan wel veel mensen zijn die niet kunnen/ willen komen, omdat ze een uurtje (*of misschien net wat meer) moeten reizen.
Mogelijk is het ook meteen interessant uit te zoeken waar iedereen vandaan komt en of ze met ov/ auto komen en hoeveel mensen ze mee kunnen nemen (indien ze met de auto komen).
Wanneer mensen samen kunnen reizen is de drempel om te komen vaak al een stuk lager.
Chris Kortaan schreef op 26.10.2009 16:50:
Om een beetje zicht te krijgen of er wel interesse is, een hele simpele poll:
Heb jij interesse in een PHPHulp meeting?
Heb jij interesse in een PHPHulp meeting?
Niet interessant want je kan zo veel stemmen als je wilt.
@SanThe; een poll aan de zijkant dan misschien?
Chris Kortaan schreef op 26.10.2009 17:00:
@SanThe; een poll aan de zijkant dan misschien?
Helaas, die is ook lek.
Edit: Gewoon vertrouwen hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
Maar zodra het woord meeting valt, waarbij gelijk gedacht word aan bier, is hij er opeens als de kippe bij =þ
Maar de laatste keer was het heel gezellig, maar ik weet niet of het voor iedereen wel even verstandig is om wes in real-life te ontmoeten,
Virtueel is hij toch veel leuker.
Maar ik ben er ook zeker voor in.
Of ik aanwezig ben bij de geplande PHPhulp meeting?
Weer ik op dit moment niet voor de 100% daar mijn real life altijd wel wat hectiek heeft. Ben thans aan het herstellen van een lelijke val waarbij ik e.e.a. heb gescheurd ga verder maar niet in details maar neem van me aan het "auw" doet. Maar goed eerst maar is een datum en plaats zien voor de eventueel nieuw geplande PHPhulp meeting. Vanaf daar kan ik weer verder plannen en laten weten of ik wel of niet aanwezig zal kunnen zijn...
Waar?
Nog geen idee eigenlijk Eddy, leek mij belangrijker om eerst te kijken of er uberhaupt wel animo voor is.. Mocht iemand ideeen hebben kan hij (of zij!) het hier gelijk plaatsen!
Maar vaak draait het 'vragen naar animo' uit op het uit blijven van de activiteit. Maar het idee is wel eens leuk.
En zeker om de 'BP'-ers (Bekende PhpHulpers) eens te ontmoeten. Jan Koehoorn, Karl, Jezpur, Lapidi etc.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eddy E
Locatie is ook belangrijk, voor de ene is R'dam/Delft/Den Haag makkelijk, voor anderen Utrecht, Amsterdam enz. enz...
(Btw, moet het echt Bier zijn of mag het ook een Baco'tje zijn? :D)
Ben zelf tijdje weggeweest van PHPHulp, mede door de hectiek in Real life, maar denk dat een meeting skkr bij zal dragen aan de sfeer hier, ook omdat je dan ook een beetje een beeld hebt met wie je te maken hebt etc..
Heb momenteel ook een héél groot agenda probleem. (Altijd leuk als dingen gewoon een datum pakken.)
Locatie en faciliteiten kan ik hier in Alkmaar waarschijnlijk wel regelen en dan doen we daarna een borrel.
Misschien wat ruimtes nabij Alkmaar?
Er staan nog drie mooie panden leeg in Wognum, vlak langs de A7, niet te missen (Pas op voor de flits-boys achter de brug).
Misschien dat jelmer wel een stuk wil vertellen over OOP, en dan mag jij daarna Jan :P.
Het is misschien beter dat we niet gaan stemmen over een datum, maar gewoon pats boem een datum noemen.
6 Januari bijvoorbeeld, kan het mooi samen met de opening van de vernieuwde PHPHulp, kan bas één of andere communistische speech houden, waarna we met z'n allen een glas champagne heffen, en daarna nog wat leerzame lectures krijgen van de BP'ers.
Alkmaar is voor mij prima, maar ik vind alles eigenlijk wel best qua locatie.
Het is voor mij niet vreemd om 6 uur 's ochtends in de bus te stappen, en in de trein zitten vind ik ook geen probleem.
Misschien wil jan ook wel vertellen over de tragische dood van xHTML?
Ik hoor het allemaal wel,,
als we verder weg moeten, reserveer ik alvast een plekje bij Jan :P ging de vorrige keer ook prima,, toch?
Ik vind het voorstel van Jan Koehoorn heel interessant. Het moet natuurlijk ook aantrekkelijk worden voor beginnende php-ers. Als het een meeting word waarbij alleen maar oud gedienden wat bier gaan drinken in een café, is het natuurlijk totaal niet aantrekkelijk voor "buitenstaanders" , waaronder ikzelf. (zeker geen beginneling meer, maar nog wel "buitenstaander").