PHPHulp Meeting/Uitje/Feestje?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 ... 11 12 13 volgende »
Kortom, ik zie het nog wel :)
Maar toch ook weer niet.
Justin schreef op 27.10.2009 13:43:
Onderwerpen als:
HTML5, CSS3
CSS voor gevorderen
MCV, OOP, PHP6(?)
PHP5 en iets over Servers?
Goed gebruik van een database (gebruik de database om te rekenen bijvoorbeeld).
HTML5, CSS3
CSS voor gevorderen
MCV, OOP, PHP6(?)
PHP5 en iets over Servers?
Goed gebruik van een database (gebruik de database om te rekenen bijvoorbeeld).
Agree, met als opmerking bij databases: indexes, query caching en nog meer van dat gedoe. Wat betreft servers: richten op apache alternatieven als Cherokee en dergelijke.
Als je je wilt richten op beginners is MCV niet heel interessant, gaat misschien al wel te snel, maar als je de volgorde omdraait (PHP, OOP, MCV) denk ik dat het meeste wel duidelijk is of wordt.
Ik vind overigens het een heel goed idee om een soort van Symposium te doen. Iemand die mensen kent op een Universiteit/ Hogeschool in Utrecht? Misschien is er op die manier wat te regelen. Een lokaaltje/ ruimte op zo'n school is wel interessant, misschien kunnen we dan gelijk wat studentjes lekker maken?? :P
Daarnaast denk ik dat we met (x)Html en CSS moeten beginnen, maar ik denk vooral het CSS gedeelte. Voor wat betreft de database:
- Begin bij het begin, een stukje over normaliseren
- Een stukje over Joins
- En een stukje over indexering bijvoorbeeld.
- Natuurlijk moeten we ook andere dingen dan MySQL de revue laten passeren
Lijkt mij wel wat, zeker als het ook een soort van Symposium wordt. Als we verder nog iets leuks kunnen regelen met wat eten ofzo, dan heb je zo een middag / begin van de avond gehad.
Misschien iemand die de verschillen / voor- nadelen van Mysql vs PgSQL kan vertellen, en dan bedoel ik niet een pgFrank met een afgunst voor mysql.
Een uni @ Utrecht zou misschien ook een optie zijn ja. Voor mensen uit Belgie is het wel iets lastiger, die moeten dan (afaik) met de trein naar a'dam en daarvandaan een trein naar Utrecht nemen.... Maar goed, ook dat is neit zeker.. Als er "slechts" 2 mensen uit Belgie komen hoef je niet de locatie te optimaliseren voor Belgen, er alleen rekening mee te houden...
Begint toch al een beetje vorm te krijgen, erg leuk! Wat vind Bas er zelf eigenlijk van?
Ik denk dat er naast een paar die-hards misschien ook wel een paar "nieuwelingen" zullen komen. Misschien moeten we voor beiden wat wils doen lijkt me.
Misschien wel mooi om "in vogelvlucht" van beginner tot gevorderd te pakken op een of andere manier.
(ps: ik kan hellaas niet komen woord het wel allemaal gefilmd ik en misschien meerdere mensen zouden het denk ik leuk vinden om het ook te kunnen zien die niet konden komen)
@Robert: Inderdaad. Als we ons maar niet focussen op één doelgroep.. Denk dat wat Maurice bedoeld ook erg interessant kan zijn. Zo krijgt iedereen een zegje en is er veel interactie!
Chris Kortaan schreef op 27.10.2009 20:56:
Denk via Rotterdam en dan naar Utrecht.Een uni @ Utrecht zou misschien ook een optie zijn ja. Voor mensen uit Belgie is het wel iets lastiger, die moeten dan (afaik) met de trein naar a'dam en daarvandaan een trein naar Utrecht nemen....
@Elwin: is inderdaad ook een mogelijk ja! (Dat ga ik zelf doen ;-))
- Voor beginners/gevorderden lijkt het me nuttig om inzicht/inspiratie te krijgen in manier van organiseren van code, en het opzetten van een applicatie (framework). Maar het is het leukste als hier meerdere mensen aan het woord komen en elk hun eigen aanpak presenteren.. en wat daar de voor/tegens van zijn.
- Misschien een introductie voor PHP'ers die freelancer willen worden..
Dat bedoel ik, als we ons teveel focussen op de beginner blijft de ervaren persoon weg, terwijl wanneer we teveel focussen op gevorderde zaken is het niet interessant voor een beginner.
Ik denk overigens wel dat de groep "niet gevorderden" groter is dan de gevorderden (op zo'n dag, maar daar kan ik me in vergissen).
Wel een leuk idee zo'n "debat" maar of het haalbaar is. Als je geluk hebt vind je een stelling waarmee zo'n debat goed is te voeren, maar iedereen heeft zijn/ haar voorkeur en soms is het heel moeilijk om groepen te krijgen die een beetje gelijkaardig aan elkaar zijn.
Misschien kunnen we meteen in dit topic een aantal mogelijke onderwerpen bedenken? -> Hierbij geen onderscheid makende vanuit je eigen mening, maar puur de onderwerpen.
@Robert: Klopt. Hier inderdaad wat onderwerpen noemen waarover we kunnen debateren!
Zal mijn beginpost even aanpassen ;-)
Locatie: Mijn voorkeur is ergens in Overijssel, maar Utrecht vind ik ook een prima plaats
Symposium: Het werken met databases -> Puur database gerelateerd, hoe normaliseer je , waar let je op en een stukje over Joins en indexes
Discussie: Het veelgebruikte MySQL zou vervangen moetenworden door een betere/ andere engine.
Symposium: Hoe word je een freelancer, verschil tussen de verschillende databases
Discussie: PDO (waarom wel/waarom niet)
ActiveRecord pattern
@Chris:
Ik wil best iets vertellen over hoe ik mijn ding doe als Freelance Programmeur; maar 'k weet niet of ik nu het beste voorbeeld ben :P
PDO => @Chris:
Ik wil best iets vertellen over hoe ik mijn ding doe als Freelance Programmeur; maar 'k weet niet of ik nu het beste voorbeeld ben :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
debat dat woord zocht ik.... nog op mijn andere vraag woord alles ook gefilmd is denk ik wel erg leuk om terug te kunnen zien!
maurice schreef op 28.10.2009 17:36:
debat dat woord zocht ik.... nog op mijn andere vraag woord alles ook gefilmd is denk ik wel erg leuk om terug te kunnen zien!
?
Als je bedoeldt dat alles gefilmd zou moeten worden, dan zeg ik dat dat er wel een tikkeltje over gaat.
Hmmmf wat bedoel je? ik snap het niet