PHP-hulp praat topic [deel 2]
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 11 12 13 14 15 ... 47 48 49 volgende »
Bram Boos op 09/05/2011 18:31:18:
Ik ben even stil, hoor net dat Wouter Weylandt (bekende wielrenner) is overleden na een zware val in de Giro...
Ja erg he! Ik heb er ook al artikeltjes over geschreven: klikfestijn
even een nieuwschierig vraagje, wie van de mensen die examen gaan doen doen ook examen in tekenen?
Vincent Huisman op 09/05/2011 22:22:24:
even een nieuwschierig vraagje, wie van de mensen die examen gaan doen doen ook examen in tekenen?
Ik heb alleen:
Handel & Administratie
Economie
Nederlands
Engels
Wiskunde
Lekker simpel op vmbo kader :)
@Max, OOP programmeren is denken in objecten. Als je bijv. een tabel hebt dan kun je daar makkelijk 3 objecten uithalen:
1) De tabel zelf
2) Een tabelrij
3) Een tabelcel
Nu heb je al 3 mooie objecten, dus classes te pakken voor een tabel. Vervolgens ga je kijken naar de eigenschappen. Een tabelcel bestaat uit content, een tabelrij bestaat uit cellen en een tabel bestaat weer uit rijen. Nu hebt je al een paar mooie eigenschappen en dat zijn de properties:
Tabel
- Rijen
Rij
- Cellen
Cel
- Content
Vervolgens kun je die eigenschappen natuurlijk wijzigen. De content kan gewijzigd worden, je kan cellen toevoegen aan een rij en je kan rijen toevoegen aan een tabel. Deze gedragsveranderingen zijn de methods:
Tabel
- Rijen
+ addRij()
Rij
- Cellen
+ addCel()
Cel
- Content
+ addContent()
Wat je vervolgens nog meer kan doen is de eigenschappen weergeven:
Tabel
- Rijen
+ addRij()
+ getTabel()
Rij
- Cellen
+ addCel()
+ getRij()
Cel
- Content
+ addContent()
+ getCel()
Nu heb je keurig nagedacht over een tabel in objecten.
Nu we het trouwens toch over een tutorial hebben, na de header already sent tutorial ben ik van plan nog wat tutorials te schrijven. Hebben jullie misschien nog wat PHP dingen waarover wat geschreven moet worden?
- Handel & Administratie
- Tekenen
- Maatschappijleer
- Wiskunde
- Nederlands
- Engels
- Economie
Op vmbo-T :
Nederlands
Engels
Wiskunde
Economie
Natuurkunde
Scheikunde
Maarschappijleer *
Lichamelijke opvoeding *
* = Afgerond voor examens
ach, handel en admin stelt niet zoveel voor. Je zit de hele tijd achter de computer nep factuurtjes enzo te maken.
Ohw ja lijkt me niet zo heel erg moeilijk. Of is het dat wel?
nee, maar boven al is het ook nog saai... Gelukkig zit het er nu op
Wat Vincent zegt en ook inpakken en etalages maken enzo... Het is idd erg saai aangezien een heleboel logisch is en dus niet moeilijk te begrijpen is maar je hebt ook nog domme kinderen bij wie het 1001x uitgelegd moet worden. Als ik alleen in de klas zat was ik na een jaar klaar geweest...
deze richting als ik later applicatieontwikkelingof multimedia-en-communicatietechnologie wil gaan doen.
Ik volg nu een wetenschappelijke richting en mijn sterkste vak is wiskunde. In talen enzoverder ben ik iets minder (uitzondering Nederlands).
Wie biedt raad?
HELP HELP HELP, ik weet niet wat ik moet studeren... Ik doe nu 4ASO en mijn punten zijn redelijk maar de richting die ik nu doe word volgend jaar nogal zwaar en mijn ouders willen niet dat ik deze richting verder zet omdat ik nu kies voor 2 jaar. Denken jullie dat ik iets ben met Ik volg nu een wetenschappelijke richting en mijn sterkste vak is wiskunde. In talen enzoverder ben ik iets minder (uitzondering Nederlands).
Wie biedt raad?
Gewijzigd op 12/05/2011 19:11:11 door Jasper DS
[offonderwerp]
Iemand die morgen ook naar walibi gaat?
[/offonderwerp]
nee, ik ben de vrijdag voor de vakantie geweest. Er was een rij van 1,5 uur voor een attractie :O
PHP Jasper op 12/05/2011 19:10:20:
HELP HELP HELP, ik weet niet wat ik moet studeren... Ik doe nu 4ASO en mijn punten zijn redelijk maar de richting die ik nu doe word volgend jaar nogal zwaar en mijn ouders willen niet dat ik deze richting verder zet omdat ik nu kies voor 2 jaar. Denken jullie dat ik iets ben met deze richting als ik later applicatieontwikkelingof multimedia-en-communicatietechnologie wil gaan doen.
Ik volg nu een wetenschappelijke richting en mijn sterkste vak is wiskunde. In talen enzoverder ben ik iets minder (uitzondering Nederlands).
Wie biedt raad?
Wie biedt raad?
Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt, dus niet je ouders, familie, vrienden, enz. Het is jouw opleiding ;)
Ander onderwerp:
Hoeveel krijgen jullie nou per uur betaald bij een PHP opdrachtje?
Ik had vandaag iemand voor wie ik een winkelwagen systeem moest bouwen met alles erop en eraan en heb dus berekend daar 8 uur mee bezig zijn * 20 euro per uur = 160. Dat leek mij een redelijk bedragje en kreeg dus als reactie: "Ik heb nog andere voorstellen gekregen van mensen die het voor 40 Euro deden." Ik dus maar terug mailen dat je zeker moet weten dat het veilig moet zijn enz. Het gaat wel om een winkel waar je dus zeker moet weten dat je klantgegevens niet op straat komen te liggen en dat de betaling wel veilig moet verlopen...
Ik wacht nu op zijn 2e reactie maar denk dat hij liever goedkoop heeft dan een goed systeem...
Hoe gaat dat nou bij jullie?
Bram Boos op 14/05/2011 15:23:38:
Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt, dus niet je ouders, familie, vrienden, enz. Het is jouw opleiding ;)
PHP Jasper op 12/05/2011 19:10:20:
HELP HELP HELP, ik weet niet wat ik moet studeren... Ik doe nu 4ASO en mijn punten zijn redelijk maar de richting die ik nu doe word volgend jaar nogal zwaar en mijn ouders willen niet dat ik deze richting verder zet omdat ik nu kies voor 2 jaar. Denken jullie dat ik iets ben met deze richting als ik later applicatieontwikkelingof multimedia-en-communicatietechnologie wil gaan doen.
Wie biedt raad?
Wie biedt raad?
Klopt, maar mijn ouders denken dat ik volgend jaar blijf zitten dus willen ze niet dat ik verder doe.
Als jij er volledig voor gaat zal het moeten lukken.
deze richting nuttig zou zijn als ik later applicatieontwikkelingof multimedia-en-communicatietechnologie wil gaan doen.
Dan ga ik dat maar doen zeker.. Maar stel nu, denken jullie dat Quote:
Pagina niet gevonden
De door jou opgevraagde pagina werd niet gevonden. Onze excuses voor dit ongemak!
De door jou opgevraagde pagina werd niet gevonden. Onze excuses voor dit ongemak!
@jordikroon
Klopt... Waarschijnlijk was de server van m'n provider uitgevallen, mijn site lag vandaag in puin
Zijn er nog mensen naar het WK - Tafeltennis geweest ? :)
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 11 12 13 14 15 ... 47 48 49 volgende »