PHP-hulp praat topic [deel 2]
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 13 14 15 16 17 ... 47 48 49 volgende »
Even doorgaand op het geen wat Niels zegt, heeft er iemand nog een idee voor een tutorial? Ik ben namelijk van plan om dingen uit te leggen die veel voorkomen op PHP gebied, zoals mijn eerste tutorial over header already sent. Wie weet er nog een goed iets waarover je wat meer wilt weten?
Klopt, ik zal er al eens over beginnen nadenken. ;)
Wouter J op 11/06/2011 14:47:12:
Even doorgaand op het geen wat Niels zegt, heeft er iemand nog een idee voor een tutorial? Ik ben namelijk van plan om dingen uit te leggen die veel voorkomen op PHP gebied, zoals mijn eerste tutorial over header already sent. Wie weet er nog een goed iets waarover je wat meer wilt weten?
Ja ik vind Active Directory een leuk onderwerp .. Ik weet niet of je daarmee bekend bent want anders kunnen we samen wel wat maken. Ik bedoel PHP en Active Directory en LDAP is ongelofelijk breed dus ja...
@Niels: Ik heb hier een LDAP database met contactpersonen, telefoonnrs, etc. Alleen ik kan daar eigenlijk alleen iets mee doen via phpldapadmin en dat is niet gebruikersvriendelijk vind ik. Dus mocht jij een tutorial willen schrijven over hoe je een gewoon formulier kunt maken met de gegevens van een persoon, die vervolgens bijv. aanpast (of een geheel nieuw persoon toevoegen) en weer wegschrijft. Of hoe je een overzicht (tabel) van alle gegevens kunt krijgen. En dan bedoel ik het inloggen, ophalen en wegschrijven. Geen mooie layout, dat moeten we zelf maar verzinnen lijkt mij. Dat zou ik wel kunnen waarderen.
@niels, lijkt me leuk. Alleen jammer dat ik niks van active directory weet...
Ik wil het opdelen in het volgende:
- Uitleg Active Directory
- Uitleg LDAP protocol
- Uitleg PHP + LDAP + verschillende mogelijkheden
- Connecteren met Active Directory
- Inloggen
- Data ophalen / Data wegschrijven
- PHP en Exchange via Active Directory
- Verschillende library's plus werking daarvan
- Kerberos protocol / single sign on
Als je nog meer toe te voegen hebt zeg je het maar :-)
@Wouter
Owkee, umm misschien is FTP wat? Gewoon uitleggen wat FTP is, en je kan ook PHP erbij betrekken..
Gewijzigd op 11/06/2011 15:19:36 door Niels K
@Niels: Ik denk dat daar alles wel inzit zo te zien. Het is voor mij een terrein waar ik kwa programmeren (nog) geen ervaring mee heb.
Ik had op mijn oude school de opdracht gekregen om een Document Management System op basis van Active Directory te maken. Daarna is het een beetje blijven hangen en heb ik er een hobby project van gemaakt. Een paar maanden later na al mijn onderzoek kwam ik pas het Kerberos protocol tegen.. Toen ging er helemaal een wereld voor mij open.. :)
Quote:
Het is voor mij een terrein waar ik kwa programmeren (nog) geen ervaring mee heb.
Dat is toch precies de bedoeling van een tutorial.. Het opkrikken van kennis van een bepaald onderwerp :)
Gewijzigd op 11/06/2011 15:24:25 door Niels K
Wat ik er zo snel van begrijp is ActiveDirectory een soort van online FTP/bestandsbeheer?
Daar ben ik momenteel naar op zoek, omdat ik op de thin-clients op mijn werk geen FTP-server kan installeren, en de standaard-functie van mijn host is bagger.
En alles wat ik zelf kan (leren) schrijven is makkelijker in onderhoud
Nee, Active Directory en FTP staan los van elkaar. Lees dit maar eens: klik.
@Santhe
Je kan met PHP in Active Directory gewoon alles. Attributen wijzigen / toevoegen / verwijderen. Zelfs wachtwoord aanmaken (ingewikkelde timestamp notatie geloof ik).
Gewijzigd op 11/06/2011 15:43:17 door Niels K
Ik heb nog wel weer twee (naja drie) leuke ideeën voor van die puzzels, maar ik heb wat weinig tijd, dus die komen voorlopig nog niet.
Ohja, dat was ook wel leuk :-) Ik zal eens kijken of ik er nog één kan bedenken..
Wie heeft er hier trouwens allemaal twitter? Aangezien ik daar een stukje terug iets over las.. Ik ben @ErikvdLocht
Ik volg verder ook niet echt iemand, alleen een tijdje Marco Borsato toen hij in de kredietcrisis zat.
Toevoeging:
Ik wil het bericht al even verspreiden aan een kleiner publiek. Ik zal dit binnenkort voor heel de community verspreiden. (Via een nieuwsbericht of topic)
Community meeting
Beste community van PHP Hulp,
in het praat topic is het organiseren van een community meeting meermaals ter spraken gekomen. Ik wil mij graag inzetten om dit project te doen slagen. Dit kan ik natuurlijk niet alleen. Daarom wil ik de mensen van deze community die tijd en engagement hebben vragen of ze willen helpen met dit project. Maar belangrijker is nog wat wil de community? Hoe staan jullie tegenover deze meeting? En wat stellen jullie zich hierbij voor?
De community meeting kan bijvoorbeeld een PHP meeting worden waarbij een gastspreker (al dan niet van PHP hulp) die uitleg komt geven over PHP of over de laatste webdesign trends. Maar de meeting kan ook een leuke boel worden waar we samen als community elkaar beter leren kennen en zo persoonlijke of zakelijke contacten kunnen maken.
Belangrijke vragen voor deze meeting zijn natuurlijk hoeveel mensen zijn bereid zich in te zetten om dit te organiseren en hoeveel mensen hebben zin om te komen indien mogelijk? De bedoeling van dit topic is dus achterhalen of dit praktisch mogelijk is.
Indien u interesse hebt om u mee in te zetten voor dit project mag u contact opnemen via een pm.
In dit topic kan u laten weten hoe u tegenover dit idee staat en eventueel voorstellen doen. Berichten zoals "dit lukt toch niet" zijn niet nodig.
Alvast bedankt voor het lezen!
En aan alle facebookers, er is een groep PHPhulp. Het zou leuk zijn als jullie toetreden.
Gewijzigd op 12/06/2011 21:31:12 door Jasper DS
Leuk verhaaltje Jasper!
Ben van plan hier binnenkort een topic voor te starten.
Ik hoop dat ik ook nog iets kan betekenen vanuit het noorden
Gewijzigd op 14/06/2011 22:32:27 door Vincent Huisman
Ja vincent, jou heb heb ik al op msn als ik me niet vergis??
ja, dat klopt
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 13 14 15 16 17 ... 47 48 49 volgende »