PHP-hulp praat topic [deel 2]
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 16 17 18 19 20 ... 47 48 49 volgende »
Waarom een 17,3 inch laptop? Is dat niet veels te zwaar en lomp om elke dag met je mee te slepen? De specs zien er niet verkeerd uit. Ik gebruik zelf een 13,3 inch laptop.
Valt mee hoor ;) ik heb ook maar 4 boeken die erbij komen ( 2 boeken 2 werkboeken) Verder hebben wij heel vaak in 1 lokaal les. Dus dat valt ook nog nog wel mee met tillen. Verder koop ik ook nog wel een paar snelbinders zodat ik hem achterop de pakkendrager kan leggen. 17,3 inch vooral omdat hij voor school is en thuis. En ik heb nou een kleintje en dat bevalt me dus niet xD
Ach, tegenwoordig bestaan er goede rugzakken waar je zo'n grote laptop wel in kwijt kan. ;) mijn laptop is ook 17 inch.
ik denk dat ik ook liever een groot scherm heb dan een kleine
Hopla, morgen weer voor 10 dagen weg. Dag dag.
Die vrije dag dat ik de website op heb gezet ging de tijd ook al veel te snel.
:p Een goede rugzak is het probleem niet. 8| Ik moet toch maar eens wat meer naar de sportschool gaan zo te horen. Of jullie zijn toevallig allemaal gebouwd als een body builder.
zo zwaar is zo'n laptop nou ook weer niet
Alleen niet maar in combinatie met de rest wel. Er zit 1,3 kilo verschil tussen de 17er en mijn 13er. Het is wel zo dat ik vaker een halve dag of langer met dat ding achter op mijn rug loop.
:redface: We hebben het inderdaad over een luxe probleem.
Dan verkoopt oe zn jas en zn muts maar xD
Maar opzich ik heb zelf ook een 15 inch laptop en als ik die op mijn schouder heb dan voelt het echt niet aan of ik door de grond zak.
Hou jullie op de hoogte! ;)
Alles is een object. Denk niet alleen in design patterns, denk ook hoe je het zelf zou doen. Probeer je eigen manier vooral uit zodat je merkt waar de knelpunten zitten. Neem niet alleen Java als voorbeeld, dan wordt meteen alles groot en complex.
En zelf probeer ik vaak m'n objecten tenminste zo te schrijven dat ik runtime alles zou kunnen aanpassen. Dus stel dat je een PHP command line hebt, dan kan je wel hier en daar variabelen wijzigen, nieuwe instanties van objecten toekennen, nieuwe classes inladen, maar je kan niet al bestaande functies opnieuw definiëren of constanten wijzigen. Maar misschien is dat wat ver gezocht.
Na heeeeeel veel uitzoekwerk in de core van Doctrine2 heb ik het eindelijk kunnen fixen een datagrid voor doctrine2 icm jqGrid en ZendFramework hell of a work!
Wat is een datagrid? :-s
Vroeger deed je dat door eerst een query te doen, deze te fetchen en dan te loopen en tijdens de loop je tabel op te bouwen. En moest je vervolgens elke functie van zo'n lijst opnieuw implementeren zoals bladeren, sorteren, filteren etc.
Dit noemen ze 'datagrids', omdat dit heel vaak terug komt in applicaties zijn er mensen die besloten hebben om hier en toolkit/class lib voor te bouwen die dit doet voor je. Ik gebruik zoiets al 5/6 jaar ofzo.
Ik heb nu dus een grid gemaakt die ideaal is voor Zend Framework applicaties met Doctrine2 als ORM laag. Je kunt dan zo'n tabel generen op basis van een SQL (in mijn geval DQL) query. De datagrid 'class' doet al de rest voor je.
Preview:
http://img850.imageshack.us/img850/3110/pikegrid.png
Pike_Grid is fully compattible met jqGrid :) zoals je ziet dus!
Gewijzigd op 12/08/2011 15:15:31 door kees Schepers
Bedoel je dat in 1e instantie je database leeg is, en dat je met een datagrid op een makkelijke manier (via een class) een tabel kunt aanmaken in je database? Of is dat niet wat je bedoelt? Bijvoorbeeld, de database heeft nog geen tabel users, en via jouw class zeg je dan createTable('users', array('name', 'password')). Beodel je zoiets?
@Kees,
Werkt hij ook al met Zend_Db_Table_* ?
Ah oke, I get it :)
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 16 17 18 19 20 ... 47 48 49 volgende »