PHP-hulp praat topic [deel 2]

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 25 26 27 28 29 ... 47 48 49 volgende »

Niels K

Niels K

20/02/2012 22:24:10
Anchor link
Nou dat wil ik wel doen, maar eerst even de rest laten zwoegen goed ? ;-) Zoals ik al zei zou je denken dat het 12 is, maar dat is het toch niet. Ik zal eerlijk zijn dat ik dat eerst wilde typen en toen dacht ik ineens aan iets :-)

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 02:30:54

Wouter J

Wouter J

20/02/2012 22:44:10
Anchor link
@niels, dat is 2. Want in PHP zijn keys altijd strings, dus '1' en 1 maakt niet uit. En 'C' heeft key 2 en 'D' heeft dat ook, dus die zijn ook gelijk..

Heb vanmiddag mijn langste JS lijn in m'n leven geschreven. Ik ben bezig met een userscript voor PHPhulp en kwam toen op dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
this.parentElement.parentElement.parentElement.parentElement.firstElementChild.innerHTML

Stel je voor dat dit de quote button per bericht is, welk element komt er hier dan uit? ;D

Wouter J

Wouter J

29/02/2012 13:51:06
Anchor link
Sinds wanneer kun je met [members] dynamische dingen weergeven:

Naam: {name}
Email: {email}

Help mee om alles te ontdekken:
Wat kan allemaal niet:
- {surname}, {lastname}, {last-name}, {last name}, {achternaam}
- {birthday}, {birthdate}
- {date}, {time}
- {job}, {employment}, {labor}
- {posts}, {topics}[/members]

@{name}[/members], als je mod bent, waar zouden moderators dit voor nodig hebben?
Gewijzigd op 29/02/2012 14:02:30 door Wouter J

Roel -

Roel -

29/02/2012 13:52:34
Anchor link
Dat is nu nog mogelijk voor iedereen, maar Bas gaat het aanpassen dat alleen moderators dit kunnen.

Waarom reageert niemand op mijn OO Paginanummering? :-(
Gewijzigd op 29/02/2012 15:19:48 door Roel -

- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 14:05:02
Anchor link
Dit is dus weer een lek in phphulp. Hiermee worden privacy gegevens getoond die niet getoond horen te worden.

Wouter J

Wouter J

29/02/2012 14:12:56
Anchor link
@SanThe, ja en nog gevaarlijk ook:

Als ik nu een webpagina maak waarbij ik heel veel mailtjes naar 1 mail adres stuur en ik geef het mail adres doormiddel van een get parameter en deze tags aan een link die ik hier plaats kan ik het zo uitvoeren: phphulp.nl/dit-is-onveilig/?email={email}[/members]
Gewijzigd op 29/02/2012 14:14:44 door Wouter J

TJVB tvb

TJVB tvb

29/02/2012 14:13:08
Anchor link
- SanThe - op 29/02/2012 14:05:02:
Dit is dus weer een lek in phphulp. Hiermee worden privacy gegevens getoond die niet getoond horen te worden.

Dat dan weer net niet, je krijgt je eigen gegevens te zien die je al kon zien. Maar verder is het wel raar dat je dit kunt toepassen.

Chris -

Chris -

29/02/2012 14:36:13
Anchor link
Nou, die tags zijn mij niet bekend. Zal ongetwijfeld uit de oude code wel komen lol. Wel grappig, want ik dacht dus dat je m'n e-mail adres had gevonden die ik hier gebruikte gehehe.

Het is verder geen privacy lek, aangezien jij de enige bent die dit ziet.

29/02/2012 14:44:04
Anchor link
te vroeg gereageerd
Gewijzigd op 29/02/2012 14:53:29 door

TJVB tvb

TJVB tvb

29/02/2012 14:46:12
Anchor link
@Phoenix, het zijn wat tags (quote zijn bericht maar eens) daardoor krijg je jouw gegevens te zien.

29/02/2012 14:53:01
Anchor link
Ja, ik zie het nu..

Roel -

Roel -

29/02/2012 14:57:50
Anchor link
Ik denk niet dat Bas daar aan gedacht heeft. Maar het wordt binnenkort ook ontoeganklijk gemaakt voor gewone leden.
Gewijzigd op 29/02/2012 14:58:31 door Roel -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/02/2012 15:00:58
Anchor link
Roel van de Water op 29/02/2012 14:57:50:
Ik denk niet dat Bas daar aan gedacht heeft. Maar het wordt binnenkort ook ontoeganklijk gemaakt voor gewone leden.

Ah ja, dat werd destijds ook gezegd over de modedit.
[/modedit]
Roel van de Water op 29/02/2012 14:57:50:

Zijn er ook ongewone leden? Doel je daarmee op leden zoals {name}[/members]?

29/02/2012 15:04:59
Anchor link
Lijkt mij van wel.

Roel -

Roel -

29/02/2012 15:05:23
Anchor link
Kappen, of je krijgt nog een waarschuwing. Er is duidelijk gezegd dat niet-moderators (jij je zin) ze niet mogen gebruiken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/02/2012 15:07:53
Anchor link
@Roel:

"Kappen, of je krijgt nog een waarschuwing."

Dat kan ook iets vriendelijker lijkt me. Ik ben geen hond. Daarnaast... gewoon zorgen dat het niet kan natuurlijk, want dit soort grappen kun je verwachten... zeker op een PHP forum :)

Roel -

Roel -

29/02/2012 15:09:24
Anchor link
Ik weet dat je geen hond bent, maar ik had je al gewaarschuwd en deze grappen komen nu zo onderhand m'n keel uit.
En dat er iets niet in de haak is, wil niet zeggen dat het direct misbruikt moet worden.

Wouter J

Wouter J

29/02/2012 15:15:00
Anchor link
Zo, wij maken even 1 uurtje even wat lol met een lek van PHPhulp en meteen krijgen we een waarschuwing? Wat is dit voor non-democratie?
Het is verstandiger om te zorgen dat je iets pas online zet als het echt werkt en niet als het 'zo ong.' werkt. Want je kan er natuurlijk je leven voor gokken dat hier, op een forum met developers, misbruik van gemaakt wordt...

En zou Roel, of iemand anders, misschien kunnen uitleggen waarom deze [members] tags handig zijn voor moderators?
Gewijzigd op 29/02/2012 15:16:25 door Wouter J

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/02/2012 15:15:28
Anchor link
Roel van de Water op 29/02/2012 15:09:24:
Ik weet dat je geen hond bent, maar ik had je al gewaarschuwd en deze grappen komen nu zo onderhand m'n keel uit.
En dat er iets niet in de haak is, wil niet zeggen dat het direct misbruikt moet worden.

Je bedoelt je reactie van 13:52:34 waarin je het zelf ook toepast?

Anyhow, je bericht is ontvangen, maar jammer dat je zo agressief reageert die ene keer dat een paar mensen wat lol maken.
Gewijzigd op 29/02/2012 15:16:18 door Ozzie PHP

Roel -

Roel -

29/02/2012 15:17:32
Anchor link
Er wordt al gezegd dat het een privacyprobleem is. Lijkt me nou niet bepaald grappig als bijv. mijn e-mailadres te achterhalen is door jullie.
En waarom? Dit wou Bas zodat het in nieuwsberichten geïmplementeerd kon worden zodat het een persoonlijker bericht zou worden. Het is niet eens bedoeld voor het forum. (waarschijnlijk dezelfde UBB parser)

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 25 26 27 28 29 ... 47 48 49 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.