PHP-hulp praat topic
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 28 29 30 31 32 ... 51 52 53 volgende »
Mischien dat je het herkent
Verstuurd vanaf het contact form op www.sficlan.com/page/contact
Van het ipadres: **.***.***.***
bericht:
Ik ben op zoek naar een antwoordt formulier in php script met de volgende velden, dit antwoord formulier moet de ontvanger in een email ontvangen. Wordt vanaf een website verzonden.
Veld 1 = Naam.
Veld 2 = Emailadres.
Veld 3 = Telefoonnummer.
Veld 4 = Onderwerp dit veld zou uitrollend moeten zijn om hier diverse teksten te kunnen toevoegen.
Veld 5 = berichten veld
Alle velden moeten een beveiliging hebben en bij niet invullen van een veld een waarschuwing, als alles volledig is ingevuld dan pas kunnen verzenden.
Indien mogelijk naast de verzend knop een knop reset.
Zou zeer dankbaar zijn als ik zo script kan krijgen, wil dit plaatsen op een website van een bevriende collega. Is er zo'n script voorradig, zoja als het mogelijk is kan ik dan zo'n script krijgen. In afwachting op antwoordt.
Met vriendelijke groet,
A. van der Meide
Normaal zou je dan de if statement oneindig moeten kopieeren maar als je het in een function zet kun je de functie steeds terug laten komen. Zo breid dat uit naar classes enz. enz. Voor dat je het in de gaten hebt snap je hoe OOP in elkaar steekt. Het heeft bij mij ook even geduurd maar je redeneert heel anders na het maken van zo'n applicatie.
Offtopic:
Ik ga slapen, truste!
@ Jordi, Ik heb deze week ook al 2 mails gehad van mensen die wilden dat ik iets maakten.. ;)
Ik bedoel niet het verschil in schrijven meer de mogelijkheden
Jordi, gebruik eens Google.. Als je deze opmerking over een half jaar terugleest, schaam je je kapot namelijk..
Python is net als PHP een programmeer taal. Alleen is voor PHP geen OOP vereist maar voor Python wel.
Bram Boos op 22/02/2011 11:17:28:
Python is net als PHP een programmeerscript taal. Alleen is voor PHP geen OOP vereist maar voor Python wel.
Beide zijn scripttalen. Er zit een verschil tussen een scripttaal en een programmeertaal.
OO is niet vereist zover ik weet.. Net zoals bij JAVA en bij C# is alleen het gebruik van classes verplicht.
@Jordi
Ik neem aan dat je nog half sliep?
Gewijzigd op 22/02/2011 11:28:41 door Niels K
@Niels; OO is wel vereist als je niet oneindig je if statements wil kopieeren maar je kunt wel zonder voor bijvoorbeeld een klein scriptje...
Wat noem jij verplicht? Komen er foutmeldingen als je geen OO gebruikt? Nee, want dat valt niet te controleren.. ;)
Ik bedoel te zeggen, dat als je alles in 1 klasse gooit dat het gewoon werkt (of het netjes is, is natuurlijk 2)
Niels Kieviet op 22/02/2011 11:32:01:
@Bram
Wat noem jij verplicht? Komen er foutmeldingen als je geen OO gebruikt? Nee, want dat valt niet te controleren.. ;)
Ik bedoel te zeggen, dat als je alles in 1 klasse gooit dat het gewoon werkt (of het netjes is, is natuurlijk 2)
Nee, niet op die manier, het is niet verplicht maar aan te raden (klinkt dat beter?)
Bram Boos op 22/02/2011 11:29:27:
@Niels; OO is wel vereist als je niet oneindig je if statements wil kopieeren maar je kunt wel zonder voor bijvoorbeeld een klein scriptje...
Dat is bij php toch ook? :)
Dat is precies waar ik naar doelde.. ;) In geen enkele taal is het verplicht om in OO te werken. Simpelweg omdat het te moeilijk te controleren is. In een bepaalde richting laten werken kan natuurlijk wel, dat is nu precies wat 'frameworks' doen ;)
@Jasper
Nee PHP laat je ook vrij daarin. Sterker nog PHP is de taal die je het meeste vrijlaat is je doen en laten.
Overigens, zullen we iets van een wedstrijd houden? Iemand plaatst een berekening, scriptje of whatever en de andere mensen moeten raden wat eruit komt zonder dat er 'getest' wordt. Daarom lijkt me het goed om te onderbouwen waarom je denkt dat het opgegeven scriptje het opgegeven antwoord uitpoept. Als het antwoord goed is mag die persoon een scriptje plaatsen..
Goed, laat ik beginnnen: Wat komt er uit dit scriptje.
Nogmaals, onderbouw je antwoord! Ik ben benieuwd
Het zal wel helemaal fout zijn maar ik heb op dit moment geen mogelijkheid om te testen...
Offtopic:
Ik ben de komende dagen weg, ik weet niet of ik aan reageren toekom.
Quote:
Het zal wel helemaal fout zijn maar ik heb op dit moment geen mogelijkheid om te testen...
Dat is nou juist wat niet bedoeling is :)
Gewijzigd op 22/02/2011 19:07:07 door Niels K
Ik heb het getest, ik wist het niet..
Niels Kieviet op 22/02/2011 19:08:19:
(...)
Kom op jongens, dit is basis php hoor :)
Kom op jongens, dit is basis php hoor :)
Basis logica, in elke taal is dit zo...
(Ik had het goed.)
++$a = 2
$a * $a = (2 * 2) + 2 = 6
$a-- = 5
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 28 29 30 31 32 ... 51 52 53 volgende »