PHP-hulp praat topic
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 volgende »
Ennuh, uitdaging blijf je altijd houden hoor...
Ik ga volgend jaar mediatechnologie ook wel mediadeveloper doen bij de eindhovense school
Maar ik bedoel met de uidaging meer echt iets compleet nieuws
alfa-er ook kan programmeren. Maar nu trek ik dat terug. SERIEUS terug!
Als je alfa-er bent, ga dan liever niet programmeren. Ga Spaans ofzo leren. Of Chinees.
Ik heb altijd beweerd dat een Als je alfa-er bent, ga dan liever niet programmeren. Ga Spaans ofzo leren. Of Chinees.
Karl Karl op 14/03/2011 23:42:23:
Als je alfa-er bent, ga dan liever niet programmeren. Ga Spaans ofzo leren. Of Chinees.
Genoeg beta's die bij alfawetenschappen terecht komen, en genoeg computer-gericht onderzoek binnen geesteswetenschappen. Informatiekunde (taalverwerking, data mining) en Kunstmatige Intelligentie (modelleren van gedragingen, hersenen) met genoeg mensen die kunnen programmeren: prolog, haskell, C++, Java, en je standaard mengelmoes aan scripttalen.
Zoals ik. Naja, behalve dat Haskell gedeelte dan.
Zo, dat ook weer even rechtgezet.
Gewijzigd op 15/03/2011 00:20:01 door Jelmer -
We zijn al 2 jaar op zoek naar een tijdelijke oplossing voor ons voorraad-beheer op het lab. Mijn voorstel om dit web-based te doen in PHP/MySQL is eindelijk (5 maanden naar indienen) goedgekeurd.
Kan ik lekker hobbyen en er nog voor betaald worden ook...
AAAAHHHH ik verveel me terwijl ik nog genoeg te doen heb...
@mod van boris xD HAHA :p
Jordi kroon op 15/03/2011 16:21:19:
Is er nog iemand verbannen van boris ?
ik ben ook mod merk ik net, maar we gingen niet meer over boris praten in dit topic
@Bram
Ja zeker scheelt dat veel werk.. :-) zoals ik gisteren zei heb ik wel eens wat voorbeeldjes gegeven hier op PHPhulp, hieronder weergegeven:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/eigen-framework-beheersysteem/75343/2/
Wij krijgen met informatica nu les over access. Dus we moesten een database maken en velden toevoegen met het juiste type. Ik zeg dus tegen de mevrouw, ja een varchar voor de naam en een datetime voor de datum (ik ga niet alles opnoemen).. bleek dat dus fout te zijn.. Bij acces is dus alles waar je tekst invult het type "tekst".. Heb ik weer iets bij geleerd. :) Ik dacht dat alle soorten databasen ongeveer op dezelfde manier werkten.. :p
Ik dacht eerst dat je alsnog de bestanden apart van de classes moest aanroepen maar toen ik ging proberen had ik het ineens door. Had ik dit maar eerder geweten, had me heel wat werk gescheeld.. :P
Misschien kan ik nu beter de vraag stellen of er nog interresante mogelijkheden zijn die veel tijd schelen.. haha
@Jasper;
Een vrouw, die informatica geeft, in België, over Acces. Dat zul je eens bij ons op school moeten vertellen. Bij ons ga je niet verder dan Word omdat die man niks weet van PC's ofzo.. :P
Gewijzigd op 15/03/2011 20:30:05 door Bram Boos
edit, ik was net iets aan het schrijven om een tabel te updaten ik had UPDATE LEDEN... i.p.b. UPDATE leden... zeker 3 minuten liggen zoeken wat het probleem was. :p
Gewijzigd op 15/03/2011 20:49:41 door Jasper DS
Een vriend van mij die woont in Meppel krijgt zelfs PHP en MySQL op school. Ik de inlogcodes van het lesmateriaal gekregen.
Ik had het toen niet meer, overal or die() gebruiken, short tags, query's tonen aan het grote publiek enz. enz.
Ik dus voor de grap een opdracht voor hem gemaakt met classen en al. Cijfer: 3 (heeft zicht niet aan de opdracht gehouden). Oftewel; die vent snapte er niks meer van...
Conclusie: Soms is het maar beter om het bij Office te houden en dan niet hoger dan Office 2003 anders wordt het te modern...
Gewijzigd op 15/03/2011 20:49:17 door Bram Boos
Maar wat je zegt over het kennis gebrek klopt wel. Als je een leraren opleiding volgt voor informatica dan krijg je in je 3de/laatste jaar de basis van php en sql.
Gewijzigd op 15/03/2011 20:51:34 door Jasper DS
Verder hebben alle klassen een gezamelijke schijf waar bij ons 5GB aan muziek, programma's (FireFox, Photoshop, Notepad++, enz.) op staan.
Leerlingen moeten bij ons ook aanmelden met hun account. Zo heeft iedereen zijn eigen mapje op de server
Ja, wij hebben alleen IE maar via de illegale weg kun je gewoon je troep kwijt. Zo had een klasgenoot vorige week GTA op zijn externe hardeschijf. Deze zou hij ook nog plaatsen (als hij de les weer in mocht xD)...
Jelmer rrrr op 15/03/2011 00:18:28:
Genoeg beta's die bij alfawetenschappen terecht komen, en genoeg computer-gericht onderzoek binnen geesteswetenschappen. Informatiekunde (taalverwerking, data mining) en Kunstmatige Intelligentie (modelleren van gedragingen, hersenen) met genoeg mensen die kunnen programmeren: prolog, haskell, C++, Java, en je standaard mengelmoes aan scripttalen.
Karl Karl op 14/03/2011 23:42:23:
Goed, je hebt gelijk dat enig nuance wel nodig is. Maar momenteel is mijn mening dus toch wel wat bijgesteld. Ik denk dat ik beter had kunnen zeggen dat als alfa-er je er goed over na moet denken, vooral als je in een team moet werken en wat trager bent met alles te begrijpen...
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 volgende »