Phpmailer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 13:57:27
Quote Anchor link
Beste,
ik heb de phpmailer 'geïnstalleerd' voor php 5.
http://sourceforge.net/projects/phpmailer/files/phpmailer%20for%20php5_6/PHPMailer%20v5.1/PHPMailer_v5.1.zip/download

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik moet SMTP server invullen, ook de SMTP gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik verstuur mijn email via een hotmail adres.
Ik zou niet meteen weten wat ik er moet invullen.

Op http://www.pfz.nl/wiki/phpmailer/ staat er een installatiebestand.
Ik heb dus een test.php aangemaakt en met de volgende gegevens erin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once(class.phpmailer.php');

$mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = '
Voorbeeldje';
  $mailer->Body = '
Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('
email@eigen.nl', 'footje bar');
  // $mailer->AddCC('
foobar2@foobar.com', 'footje bar nr 2');
  // $mailer->AddBCC('
foobar3@foobar.net', 'footje bar nr 3');
  $mailer->Send();
?>

Normaal gezien zou ik een bericht moeten ontvangen hebben, maar ik ontvang niets.
Moet ik nog iets veranderen?

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 14:34:26

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 14:20:03
Quote Anchor link
De code die hierboven staat gaat je sowieso een foutmelding opleveren.
Kijk naar kleuren (op regel 2).
Gebruik ook phpmailer en heb geen smtp gegevens ingevuld. Werkt prima.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//    Phpmailer
    require_once('phpmailer/class.phpmailer.php');
    $mail    = new PHPMailer(); // defaults to using php "mail()"
    $body    = 'testbericht';
    $body    = preg_replace("['\']",'',$body);
    $mail->SetFrom('[email protected]', 'afzender');
    $mail->AddAddress("[email protected]","persoon 1");
    $mail->addCC("[email protected]","persoon 2");
    $mail->Subject    = 'onderwerp e-mail';
    $mail->AltBody    = "Om deze tekst te kunnen lezen, moet uw mailprogramma HTML ondersteunen."; // optional, comment out and test
    $mail->MsgHTML($body);
    $mail->Send();
    $mail->ClearAddresses();    // mailadres schonen
//    End PHPmailer
Gewijzigd op 06/05/2012 14:23:16 door Obelix Idefix

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 14:29:34
Quote Anchor link
Dat was al aangepast,
Ik had nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once('class.phpmailer.php');

$mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = 'Voorbeeldje';
  $mailer->Body = 'Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('[email protected]', 'footje bar');
//$mailer->AddCC('[email protected]', 'footje bar nr 2');
//$mailer->AddBCC('[email protected], 'footje bar nr 3');

$mailer->Send();
?>

Nog krijg ik geen mail.
Ik werk met telenet.be

Koen Hollander

Koen Hollander

06/05/2012 16:44:47
Quote Anchor link
Ian,
De provider kan niet echt een probleem zijn

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 17:35:05
Quote Anchor link
Tussen jouw en mijn script zitten nog wel wat verschillen.
Wat als je mijn code gebruikt (en daarin nog wel even een juist mailadres zet)?

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 17:59:58
Quote Anchor link
Beste Dem Iam,

wat je zou kunnen doen is "alleen voor development" een Gmail account gebruiken.
Je gebruikt dan eigenlijk de SMTP server van Google.

Maak b.v. een functie in de class PHPMailer;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function IsGoogleMail() {
    $this->IsSMTP();
    $this->SMTPAuth = true;
    $this->SMTPSecure = "ssl";
    $this->Host = "smtp.gmail.com";
    $this->Port = 465;
    $this->Username = "[email protected]";
    $this->Password = "foobarbaz";
}

?>

Voorbeeld verzend-code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$email
= new PHPMailer;
$email->From('[email protected]', 'Harry');
$email->AddAddress('[email protected]', 'Sally');
$email->Subject = 'Test title';
$email->Body = 'Test body';
$email->IsGoogleMail();
if (!$email->Send()) {
    printf("\nKon geen e-mail verzonden. (omdat: %s)", $email->ErrorInfo);
    exit;
}

?>

Ik hoop dat je er wat mee kunt, suc!

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:07:08
Quote Anchor link
@ Koen, bedankt misschien was dat een probleem.

@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?

@ Twan van der Poel, moet ik dan gewoon een gmail account maken? Zonder iets erbij?

Alvast bedankt!

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:08:35
Quote Anchor link
Dem Ian,

Ja, correct.

Maar let wel: dit geen duurzame oplossing voor een productie-omgeving!

Groet,

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:10:05
Quote Anchor link
Snap ik, ik gebruik een gratis webhost voorlopig en een .tk domein.
Ik kan die SMTP niet echt gebruiken dus.

Het is gewoon een oefensite die nog niet online staat en ik zo kan kijken of alles er goed uit ziet, in alle browser, google chorme, opera, IE 7, IE8 ...

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:15:13
Quote Anchor link
De meeste webboeren hebben wel een mogelijkheid om e-mail te verzenden, waar host je?

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:18:24
Quote Anchor link
000webhost.com

Maar ik heb even die 2 dingen aangepast.
De functie aangepast, mijn gmail emailadres eringeplaatst en wachtwoord van me gmail eringeplaats.

Van de verzendcode krijg ik een error:
$email->From('[email protected]', 'Harry');

Namelijk:
Fatal error: Call to undefined method PHPMailer::From() in /home/a5991492/public_html/classes/test.php on line 5

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:21:44
Quote Anchor link
Mijn fout,

die regel moet zijn:

Code (php)
1
2
3
<?php
$email
->From = 'Harry and Sally';
?>

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:23:31
Quote Anchor link
@ Twan, na die lijn krijg ik nog een fout.
Call to undefined method PHPMailer::IsGoogleMail()

Ik heb die in de class van de phpmailer helemaal ondeaan gestoken.
Heb niet veel tijd om de fout te zoeken.

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:26:50
Quote Anchor link
Dem Ian,

die functie die je geplakt hebt moet niet helemaal onderaan het document geplakt worden, maar in de class PHPMailer.

We hebben tenslotte een nieuwe "methode" voor de "class" PHPMailer geschreven.

Dit betekend dat je de functie moet plakken voordat de laatste acculade de class sluit. (Dus voor de laatste acculade plakken).

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:27:04 door Toine vd P

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:31:39
Quote Anchor link
Oke dankje.
Ik werk niet veel met classes.

Nu vindt hij de functie wel.
Dit is de volgende error nu:
SMTP Error: Could not connect to SMTP host. Kon geen e-mail verzonden. (omdat: SMTP Error: Could not connect to SMTP host.)

Waaran kan dit liggen?
SMTP host weet ik ook wel maar snap niet waarom.

Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:40:25
Quote Anchor link
Dag Dem Ian,

ik denk dat je de extensie openssl niet hebt aanstaan.
Ik zal een kleine uitleg geven:

Maak een PHP bestand met de volgende inhoud:
Code (php)
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

Zoek op "Loaded configuration file" o.i.d. (staat bijna bovenaan).
Daar staat een bestandsnaam achter, bewerk dat bestand.

Zoek naar:
Code (php)
1
;extension=php_openssl

en verwijderd de "puntkomma" voor het woord extension.

Herstart de webserver.

In het geval van Apache ...

In linux:
/etc/init.d/apache2 reload
In unix:
/usr/local/etc/rc.d/apache22 reload
In windows vanuit DOS
httpd -k restart
In windows vanuit UI
Start > Programma's > Apache software foundation > Monitor Apache servers
En klik op restart

Lukt het dan wel?

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:42:09 door Toine vd P

- Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:46:32
Quote Anchor link
Ik werk met een webhost. Ik kan de configuratie zien maar niets aanpassen.

Dit staat bij de Loaded configuration file
/usr/local/lib/php.ini

Zou het eigenlijk ook zonder SSL willen? De webhost biedt geen SSL aan

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 21:07:36
Quote Anchor link
Dem Ian op 06/05/2012 19:07:08:
@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?

Code staat in post van 06/05/2012 14:20:03
Gewijzigd op 06/05/2012 21:08:15 door Obelix Idefix

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

06/05/2012 21:25:36

- Diov  -

- Diov -

07/05/2012 07:55:07
Quote Anchor link
Ik heb de errors aangezet en dit kreeg ik toen:

Strict Standards: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/a5991492/public_html/classes/class.phpmailer.php on line 1936

Dit is dus iets van me webhost maar hoe zou ik dit kunnen aanpassen?
Dit staat ietstje boven lijn 1936:

/**
* Returns the proper RFC 822 formatted date.
* @access public
* @return string
* @static
*/
public static function RFCDate() {
$tz = date('Z');
$tzs = ($tz < 0) ? '-' : '+';
$tz = abs($tz);
$tz = (int)($tz/3600)*100 + ($tz%3600)/60;
$result = sprintf("%s %s%04d", date('D, j M Y H:i:s'), $tzs, $tz);

return $result;
}

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.