PhpMyAdmin moet enkel 1 tabel tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

22/07/2019 18:49:30
Quote Anchor link
Goedenmiddag.

Binnenkort wil het Ministerie van OCW in mijn database meekijken van lerarentekortisnu.nl, waar ik graag aan mee werk.
Nu staan daar ook veel gegevens die zij helemaal niet hoeven te zien.

Hoe kan ik maken dat ze wel de database kunnen zien, maar dan enkel 1 (of 2) tabellen?
Ik kan uiteraard een andere gebruiker aanmaken met enkel lees-rechten etc, maar dan limiteer ik ze nog steeds niet tot 1 tabel.
Hoe?

Of de rest overhevelen naar een andere database?

Of kan ik ze enkel één view laten zien, maar wel dat zelf allerlei functies als SUM(), COUNT(), JOIN LEFT() etc kunnen gebruiken?

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 08:47:19

Adoptive Solution

Adoptive Solution

22/07/2019 19:16:54
Quote Anchor link
Na een gebruiker met wachtwoord te hebben aangemaakt, doe dit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
GRANT SELECT ON database.tabel1 TO 'ocw';
GRANT SELECT ON database.tabel2 TO 'ocw';

Kwam het hier tegen :

https://serverfault.com/questions/565343/how-to-grant-and-revoke-rights-to-tables-using-phpmyadmin

Op andere plaatsen zal het ook wel te vinden zijn.

Met adminer vul ik velden in.
https://www.adminer.org/

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 19:27:45
Quote Anchor link
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.
Gewijzigd op 22/07/2019 19:29:17 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 22:40:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Potentieel verouderde informatie. Onnodig extra werk.

- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.

Dit kun je, zoals @Adoptive aangeeft, zelf helemaal dichttimmeren. Plus ik neem aan dat er een soort van "code of conduct" wordt afgesproken, waarin staat vastgelegd waarvoor de data wel en niet gebruikt mag worden. En met views zou je de data op voorhand al geanonimiseerd kunnen aanbieden als privacy een heikel punt zou zijn.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:10:16
Quote Anchor link
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek.

Andere partijen laten spitten in live-database vind ik een dikke no-go, tenzij er echt noodzaak voor is (jusitie o.i.d.). Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.
Gewijzigd op 22/07/2019 23:10:51 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 23:21:56
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.

Zolang je dit alles -wat voor oplossing je ook kiest- ophangt aan een aparte database-user zou dat de normale werking niet moeten belemmeren?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:32:25
Quote Anchor link
Dan alsnog spelen er nog wat andere factoren die het kunnen belemmeren.
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/07/2019 00:47:25
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:32:25:
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?

Je creëert daarmee zelf een synchronisatieprobleem, het lijkt mij gewoon veel makkelijker om één bron voor je data te hebben?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 00:57:31
Quote Anchor link
Ik zou daar geen voorkeur aan geven. Ik noem het dan ook geen 'synchronisatie-probleem' plus dat je alle data kan vrijgeven die ze mogen inzien. Je kan prima anonimiseren of niet relevante velden weghalen.
Gewijzigd op 23/07/2019 01:03:09 door - Ariën -

Jan R

Jan R

23/07/2019 05:46:01
Quote Anchor link
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 09:04:24
Quote Anchor link
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?
Gewijzigd op 23/07/2019 09:43:27 door - Ariën -

Eddy E

Eddy E

23/07/2019 17:34:47
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek

Dit lijkt mij een mooie oplossing.
Al is het maar elk uur dat het geupdated wordt.
Wellicht gewoon een extra sql-user aanmaken met 1 extra database.
En dan daarin enkel wat ze nodig hebben (enige 'persoonsgegeven' is een emailadres).
Voor de rest geen bewaar ik geen emailadressen, wachtwoorden etc.
Maar in andere tabellen (zelfde database) heb ik die wel .Dat mogen zij niet zien.

Over het afspreken wat er gebruikt kan worden: dat is onderwerp van gesprek binnenkort.
Voorheen was alle data (geanonimiseerd uiteraard) vrijelijk downloadbaar.

Toevoeging op 23/07/2019 17:36:33:

Jan R op 23/07/2019 05:46:01:
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?

Gaat, zoals reeds gezegd, om een vrijwillige samenwerking tussen Ministerie en mij.
Dus dit speelt geen rol. De vakbond Aob krijgt ook wekelijks data, maar dan enkel als Excel-bestand.
En de statistieken/conclusie staat al op https://lerarentekortisnu.nl/statistieken-po/?geavanceerd

Toevoeging op 23/07/2019 17:39:23:

- Ariën - op 23/07/2019 09:04:24:
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?

Vooral registraties van wanneer school+klas+groep+aantal-leerlingen etc een lerarentekort had. En hoe het is 'opgelost'.
Per datum, per school (op BRIN-nummer), per groep en oplossing is er 1 record. Gaat om iets van 300.000 records inmiddels. Dan is SQL beter dan Excel ;)
Daarnaast nog wat koppeltabellen waarin ik de brin-nummer (soort kenteken voor een school) heb met daarin de naam, plaats, gps-coördinaten, postcode en bestuurnummer.
Want ook daarvoor is weer een koppeltabel.

Ik ga denk een overzicht genereren en die per uur updaten naar een aparte database die enkel lees-rechten heeft.
Dat lijkt mij wel even wat werk, maar is wel waterdicht en voorkomt dat ze fouten kunnen maken.

Michael -

Michael -

24/07/2019 08:21:37
Quote Anchor link
Waarom geen REST Api? Dan kunnen ze er mee doen wat ze willen.
Of je maakt gewoon een pagina met een overzicht of is dat te simpel?

Eddy E

Eddy E

25/07/2019 08:12:08
Quote Anchor link
Een overzicht is niet doorzoekbaar, sorteerbaar, analyseerbaar etc.
Met een SQL-database is dat wel het geval, ook voor SUM/COUNT/SORT etc, maar vooral de GROUP BY() en GROUP BY CONCAT() wat handig is.
Daarnaast moet er een referentie komen (zo'n vergelijkingslijst) met een lijst met 6500 brin-nummers.

Momenteel kopieer de data.
Eerst leeg ik de tabel, dan stel ik vanuit 4 andere tabellen 1 nieuwe lijst records samen en die voeg ik in.
Dit duurt zo'n 3 minuten.
Via een cron-job laat ik dit om de 4 uur (0:00, 6:00, 12:00, 18:00) dit uitvoeren.

Kan dat synchroniseren wellicht sneller?
Daar ga ik nog naar kijken.

Toevoeging op 25/07/2019 08:32:52:

Alle direct kopiëren tussen de tabellen, zonder eerst alles in PHP te laden verkorte de tijd van ongeveer 180 seconden naar 4 seconden.
Moest wel even de database-user kopieren naar de nieuwe database (die van OCW) maar dit is een stuk sneller.
Nu openen zij een URL, die verwijdert alle ocw-data, kopieert alle nieuwe ocw-data (in 4 seconden) en stuurt hen automatisch door naar phpMyAdmin.
Hiervoor heb je alsnog inloggegevens nodig, maar die krijgen zij van mij.

Bedankt voor de hulp heren!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.