PHPnewb community
Dit zodat er geen problemen en ruzies ontstaan hier op PHPhulp en om zo deze community op niveau te houden van een aantal mensen hier,,
Het is niet mijn bedoeling om de bezoekers hier weg te kapen laat dat duidelijk zijn! ik vroeg me af of hier intresse voor is,,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
Ik zeg nee.
Overigens, de laatste tijd valt het reuze mee?
Ik bedoel et in de zin van in samenwerking met PHPhulp,, dus beginnend op de Newb site en zodra het niveau zo is dat er geen echte verduidelijking nodig is doorgaan naar phphulp,, dus de leden gwoon soort van rugzak meegeven voordat ze naar phphulp gaan,,
It's all about a feeling.
@ Topic: Wat voor niveau is dan een "newb" niveau en wat is een "pro" niveau? Nogal onmogelijk om mensen in te delen, denk ik zo.
Zo heb je denk tog een soort tussen stap en ik denk dat het een heleboel ergenissen hier kan besparen,,
Ik denk niet dat mensen echt bereid zijn/stap is te groot om weer naar een andere community te gaan. het is teveel gedoe voor veel mensen lijkt me... (in ieder geval wel voor mij :P )
Misschien is het dan een idee om een keuze te laten maken of het een algemene, beginners of gevorderde vraag betreft.
Nou kijk het hoeft natuurlijk niet alleen mbt php maar gewoon het hele website gebeuren in het algemeen,,
Gewoon een of ander ratingsysteem dat aangeeft of het over een newbie zaak gaat of een gevorde zaak. Zoiezo ben ik wel voor een ratingsysteem zoals op tweakers.
Volgens mij gaat het prima zoals het nu is.
En als je, als newbie, bij een te moeilijke vraag komt: reageer dan gewoon niet.
Andersom ook: stel je een te 'makkelijke' vraag; schrik dan niet van een 'te moeilijk' antwoord. Je komt hier toch om te leren en voor antwoorden?
De ervarenen geven dan wellicht soms uitgebreidere antwoorden dan de newbie vraagt (newbie vraagt oplossing voor een ongedefinieerde variabele, en de ervarenen letten ook op foutafhandeling, error_reporting() en xss etc), maar daar moet de newbie toch wel uitkomen.
De ervarenen zeggen het natuurlijk niet voor niets. Immers: zij hebben meer ervaringen en wéten het dus ook gewoon beter.
Zelfde idee als met normalisatie van de database.
Zelf was ik ook newbie en zat mijn database slecht in elkaar (alles timestamp in een varchar etc) en dat bleek achteraf echt veel slechter te werken.
Tuurlijk kostte het even tijd om het te leren, maar uiteindelijk leer je veel beter werken.
Niveauverschillen: bah.
Ik heb zoiets meegemaakt op een ander forum (voor brommers/scooters)... en wat is makkelijk-gemiddeld-moeilijk?
Dat verschuift ook per persoon.
Ik ben hier "noob" en weet nog niet alles, en elke keer als ik hier iets vraag krijg ik duidelijke antwoorden van de member. Dus ik snap niet waarom hier aan het zeiken is. Er is helemaal niks mis met PHPhulp of met "noobs" die komen hier om PHP, MySQL etc. te leren, en dat doe je hier ook gewoon. Je volgt een simpele tutorial, en als je het niet snapt vraag je het op de forums waar je verduidelijking krijgt.
Dus mijn antwoord = Nee ;)
op het moment dat dat er een nieuw topic wordt gepost/aangemaakt, dat er een lijst wordt gegenereerd met gerelateerde topics. Dan wordt er nogmaals de nadruk gelegd op het zoeken naar de oplossing uit eerdere problemen.
Ik heb daarjuist al 5 topics beantwoord met slechts een link. Als mensen gewoon een zoeken voordat ze wat vragen... Maar ik zou niet weten hoe je het zoeken zou moeten stimuleren.
ik vind iig het idee van de TS de slechtste. de andere ideeen die worden geopperd kan ik me enigzins wel in vinden. Categorien of suggesties bij het aanmaken van een topic titel vind ik helemaal niet zo'n verkeerd idee.
Dat iedereen wel zijn probleem wat persoonlijk afgehandeld wil zien, snap ik ook. Dat kan dan op deze manier. ..... denk ik.....
Met andere woorden, wat heeft het dan voor zin? Dan ga ik toch liever naar de site voor de "pro`s" en meteen een duidelijk werkend antwoord te krijgen?
Over het rating systeem.. niet mee eens.. Want wie beoordeelt of een topic makkelijk, medium of te moeilijk is? Voor veel mensen hier zijn doorgaans de meeste topics makkelijk. Dit hebben ze dan ook onder de knie. Mensen die reageren op topics weten dan ook waar ze het over hebben.
Voor de mensen zal het dan ook een lagere rating worden dan het misschien is..
En om eerlijk te zijn, ik vind het eigenlijk wel soepeltjes lopen op PHPhulp.nl...
Vele malen beter dan om menig andere sites. Daarnaast is het al DUIDELIJK ingedeeld in categorieen. Waarom iets veranderen als het goed werkt?
phpfreakz bijvoorbeeld, vind ik een slechte rommel zooi. lekker onoverzichtelijk en moeilijk iets te vinden..
Het enige wat naar mijn idee mag worden aangepast is de zoekfunctie hier.. Die werkt niet lekker..
thats all