PHP-RADIO
In windows media player speelt lijkt het daadwerkelijk op streaming.
De quicktime speelde eerst maar 1 nummer af en daarna ging die met een heel lang bestand. Dat lijkt dus nog niet goed.
Mediamonkey speelt de .pls niet af (heb geen winamp dus dat niet getest)
de live_stream.php is een stream reciver voor de live stream van uit de c++ programma wat je ook op mijn site kan downloaden de c++ programma maakt packten (POST files) live_stream.php vangt het dus op.
de live stream werkt niet 100% ik moet het eigenlijk maaken met 2 threads
het werkt nu op 1 en dat zorgt er voor dat er hapering in zit.
en de manier waar ik op werkt ($bert) was gewoon grapig :P of ik zo programmeer voor bedrijfen ofzo :P
en iedereen moet ook nogeens in gedachten nemen dat ik de eerst ben met zo iets dus ik plaats van afkraken (jaloezie) gewoon proberen te helpen ik weet dat het iets heel leuks kan worden ik heb al veel leuke ractie van normale mensen gekregen.
Tim schreef op 15.12.2007 23:03:
Hee wat vinden jullie van mijn php-radio programma ?
Je vraagt hier dus naar de mening van de leden, die krijg je.
Tim schreef op 19.12.2007 13:36:
hummm weten jullie eigenlijk wel wat php is ?
Weet jij wat php is? Je kunt met php heel veel dingen doen, maar het streamen van muziek is niet echt iets waar deze taal geschikt voor is.
de live_stream.php is een stream reciver voor de live stream van uit de c++ programma wat je ook op mijn site kan downloaden de c++ programma maakt packten (POST files) live_stream.php vangt het dus op.
Waar is dat c++ programma dan? En als je c++ programma het al streamt waarom heb je dan een php file nodig om het door te geven? Die logica ontgaat me. C++ kan ook heel goed multithread, dat is eigenlijk makkelijker dan php.
en de manier waar ik op werkt ($bert) was gewoon grapig :P of ik zo programmeer voor bedrijfen ofzo :P
Veel programmeurs werken voor hunzelf wel iets minder netjes dan voor bedrijven/werk maar dat verschil is vaak niet heel groot. Jij schrijft alleen geen enkel commentaar (of ik moet het echt gemist hebben) en dingen als inspringen zie je ook amper.
en iedereen moet ook nogeens in gedachten nemen dat ik de eerst ben met zo iets dus ik plaats van afkraken (jaloezie) gewoon proberen te helpen ik weet dat het iets heel leuks kan worden ik heb al veel leuke ractie van normale mensen gekregen.
Als mensen commentaar hebben dan is dat niet meteen jaloezie.
Dat andere mensen leuke reacties geven zegt niet alles. Ik kan met slechte uitgewerkte ideeën komen en het aan mensen laten zien die er geen verstand van hebben. Die zullen hartstikke positieve reacties geven.
Dat is net zoiets als een ban met behulp van javascript. De personen die er niks van weten denken dat het goed is. Wij weten hier wel beter.
Als je hulp nodig hebt moet je gewoon een topic maken met het probleem, maar je vroeg naar een mening en die kreeg je. Je kunt er mee doen wat je wilt maar je moet er van tevoren op rekenen dat het ook negatief kan zijn.
ps. Ik hoop dat ik hiermee niet te negatief over kom maar ik bedoel gewoon te zeggen als je om een mening vraagt moet je die accepteren ook als je die niet fijn vindt. Verder is het altijd mogelijk om op een fatsoenlijke wijze hulp te vragen. Het is niet voor niks phphulp.nl
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
en ja je heb gelijk comentaar en inspingen is eigenlijk veel overzichtelijker.
en ik heb gezegt je kan de c++ programma downloaden op me site drea-code.net.
en TJVB ben je goed in c++ of C# dan kan je met helpen :P
eff uit leggen hoe de live stream werkt:
(c++ programma)
haalt de input uit de soundcard (mic, line stero mixer)
na dat encode die het naar mp3
vevolg gaat die het opslaan (1 ~ 2 sec)
daar na met de curl lib gaat die het post naar de live_stream.php
(live_stream.php)
haalt dus de gepost bestand op
slaat het op in een temp
opent het weer en plakt het achter de live.mp3 bestand
na dat die bestand boven de 5 mb is slaat die over naar
de live_ghost.mp3
als de live_ghost.mp3 boven de 5 mb is gaat die weer over naar de live.mp3
zo blijft het dus door gaan.
en ja php is eigenlijk niet om muziek te stream mja je haalt het voor deel uit dat het super goed koop is om te doen.
o en ik vindt het leuk dat nogal goed werkt altans als je itunes of winapp gebruikt.
http://php-radio.dream-code.net/
Maar het ziet er geinig uit (alleen bij mij crashde die als een device nam dat uit stond)
Ik heb alleen wat basis in C++ dus ik gok erop dat je zelf meer weet.
Het ziet er zo met je uitleg wel geinig uit. Het is misschien handig om de c++ duidelijker bij de pakketten te plaatsen.
Ik vraag me wel of het dan niet handiger is om geheel vanuit c++ te werken.
Het downloaden had ik begrepen op Maar het ziet er geinig uit (alleen bij mij crashde die als een device nam dat uit stond)
Ik heb alleen wat basis in C++ dus ik gok erop dat je zelf meer weet.
Het ziet er zo met je uitleg wel geinig uit. Het is misschien handig om de c++ duidelijker bij de pakketten te plaatsen.
Ik vraag me wel of het dan niet handiger is om geheel vanuit c++ te werken.
http://php-radio.dream-code.net/ maar op http://dream-code.net/downloads.php?cat_id=1
ik ben geen ster in c++ of C# komt nog wel :P
mja de meeste mensen die mijn programma php-radio gebruiken daan niet voor de live stream maar voor dat ze gewoon mp3 in een playlist gooit nja wat hum maar leuk vinden tog :P
uuuu de live werkt nog niet goed dus heb ik geen moeit gedaan om hem veel uit leg tegeven en nee niet op ik ben geen ster in c++ of C# komt nog wel :P
mja de meeste mensen die mijn programma php-radio gebruiken daan niet voor de live stream maar voor dat ze gewoon mp3 in een playlist gooit nja wat hum maar leuk vinden tog :P
hummm weten jullie eigenlijk wel wat php is ?
Jah, een scripttaal. En je maakt geen programma's maar scripts. Php staat voor pre hypertext processor. Oorspronkelijk was het bedoelt voor een gasten boek en een tellertje. Het was eerst in cgi. Wat ik nou inhoudelijk van php afweet kan ik je niet zo vertellen, ik heb niet echt iets van certificaten ofzo, en hoef ze ook niet. Ik denk dat ik toch wel op een aardig niveau zit.
Ik weet nog niet precies hoe dit werkt. Ik heb dat programmatje effe "droog" geprobeert, dus zonder server. Dit werkte natuurlijk niet. Alleen ik heb wel een aantal dingen kunnen zien. Dat programma'tje bleef wel data verzenden ergens naar toen, maar waar? Ik heb geen id, volgens mij heeft het programma'tje dat eigenlijk ook niet.
Wat dat programma'tje verder doet is dat het met behulp van een lame dll de geluiden die nu worden afgespeeld omzet naar een bestand, dat bestand verstuurt ie weer. Opzich werkt het wel, maar bij het php gedeelte gaat het volgens mij de mist in.
Das niet zo handig, oke $bert kan je terug vinden omdat er vlak boven fopen staat met $bert, maar als je een heleboel regels code hebt, dan is het niet zo handig.
Mwah, met het php gedeelte ben je misschien de eerste (dat weet ik niet, geen zin om ingewikkeld te zoeken). Maar met het versturen van de muziek (naar live_Stream.php) ben je niet de eerste...
Verder ben ik niet jaloers, waarom zou ik? Ik vind je project niet echt iets waar ik jaloers op zou moeten zijn. Ik ben eerder jaloers op typo3 ofzo, of hele slimme mensen op school, of mensen met veel geld. Maar hier dus niet op :-). Ik vind dit een brak project, waarom zou ik het dan niet afkraken? En je kan het afkraken zien als een soort van hulp, je hebt toch nieuwe dingen te horen gekregen? Zoals je nu bijvoorbeeld hoort dat je login gedoe echt niet werkt, want ik kan gewoon naar http://php-radio.dream-code.net/pages/addsongs.php gaan , netzoals naar alle andere "admin" pagina's. Waarschijnlijk zou ik ook wel dingen kunnen uploaden, maar dan moet ik die error's weg zien te werken, maar ik betwijfel of ik dat hier van mij pc op jou server weg kan werken.
Tim schreef op 19.12.2007 16:52:
en ik heb gezegt je kan de c++ programma downloaden op me site drea-code.net.
De source staat alleen niet online, dat is wat jammer, ik had wel naar live.exe willen kijken....
(c++ programma)
Dit werkt dus gewoon goed, alleen jammer dat toen ik hier probeerde het te testen, dat het geluid van dat mp3'tje wat tijdelijk werd aangemaakt ontzettend slecht was.
(live_stream.php)
slaat het op in een temp
de live_ghost.mp3
slaat het op in een temp
de live_ghost.mp3
Volgens mij gaat het hier de mist in.
Erg offtopic:
nico schreef op 19.12.2007 10:07:
Jeej, waarom ben jij altijd zo negatief,
wil je erover praten,
is het de pubertijd, of zit je al in je midlife crisis?
stress op school of je werk?
wil je erover praten,
is het de pubertijd, of zit je al in je midlife crisis?
stress op school of je werk?
Misschien moet je zelf even met jezelf praten... Vooral als ik naar je laatste 2 post (die van 18.12.2007 09:04 en 18.12.2007 09:24) kijk in dit.
Verder ben ik niet altijd zo negatief, volgens mij ben jij de gene die zo negatief is.
de live stream laat ik voor wat het is wil ik iegenlijk niet veder in gaan.
en ook aan de code werken om dat wat overzigtelijk te maken.
bedank voor julle hulp als jullie nog meer reactie hebben hoor ik het graag :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
Jeej schreef op 16.12.2007 01:14:
Ik hou daar niet zo van, want soms is het zo dat in Opera (de browser die ik het meest gebruik) de website er niet meer uitziet. In firefox kan ik dat niet checken.
Verder vind ik dat je aan de html regels houden net zoiets is als je aan de verkeersregels houden. Je rijd niet door rood. Waarom zou je dan wel slecht code? Maar dit kan uitlopen op zo'n eeuwige discussie, daarom had ik al gezegt dat ik daar persoonlijk niet zo van hou. De TS'er kan dan zelf weten of ie er iets aan wilt doen, of niet. Naar mijn mening dus wel, maar naar de jouwe dus niet.
PHP Newbie schreef op 16.12.2007 00:57:
Dat is natuurlijk kul. "Ik hou er niet van als iets niet valid html is". Nee, je houdt er niet van als het er fout uit ziet, maar wat kan het jou schelen of een lay-out valid is of niet als hij er goed uit ziet? Alsof je iedere website die je bezoekt gaat checken..
Jeej schreef op 16.12.2007 00:09:
..je hebt geen valid html. Daar hou ik persoonlijk niet zo van...
Dat is natuurlijk kul. "Ik hou er niet van als iets niet valid html is". Nee, je houdt er niet van als het er fout uit ziet, maar wat kan het jou schelen of een lay-out valid is of niet als hij er goed uit ziet? Alsof je iedere website die je bezoekt gaat checken..
Ik hou daar niet zo van, want soms is het zo dat in Opera (de browser die ik het meest gebruik) de website er niet meer uitziet. In firefox kan ik dat niet checken.
Verder vind ik dat je aan de html regels houden net zoiets is als je aan de verkeersregels houden. Je rijd niet door rood. Waarom zou je dan wel slecht code? Maar dit kan uitlopen op zo'n eeuwige discussie, daarom had ik al gezegt dat ik daar persoonlijk niet zo van hou. De TS'er kan dan zelf weten of ie er iets aan wilt doen, of niet. Naar mijn mening dus wel, maar naar de jouwe dus niet.
Ja kijk, ik houd weer niet van spelfouten. he bah! Ik zal je even verbeteren:
Ik houd daar niet zo van, want soms is het zo dat in Opera (De browser die ik het meest gebruik.) de website er niet meer uit ziet. In Firefox kan ik dat niet controleren.
Verder vind ik dat jij je aan de HTML-regels moet houden. Het is net zoiets als je aan de verkeersregels houden. Je rijdt niet door rood. Waarom zou je dan wel slecht programmeren? Maar dit kan uitlopen op zo'n eeuwige discussie, daarom had ik al gezegd dat ik daar persoonlijk niet zo van houd. De topic starter kan dan zelf weten of hij er iets aan wilt doen, of niet. Naar mijn mening dus wel, maar naar jouw mening dus niet.
Zo! Dat is beter. Als je altijd zo schrijft krijg je een pluim!
omg, nee ff serieus kheb ook zon fkn hekel aan w3c. bah. met name omdat het de ene keer goed is, en dan check je aan half jaar later weer en dan hebben ze weer nieuwe regeltjes erbij bedacht 8-|
UHL! ik moet er echt van kotsen.
btw btw:
kheb ook zon soort site: www.webradioo.com
Daarnaast, jij hebt een heel ander publiek met je site. De feature van Tim's site is dat je je eigen radio kan uitzenden. Op jouw site kan je slecht commerciële zenders luisteren. Trouwens, je France Info plaatje klopt niet ;)
Ik vind de beslissing van Tim wel wat vreemd. Beveiliging is zeker een punt dat altijd wel wat aandacht kan gebruiken, maar voor een applicatie die draait om je eigen streaming radio uitzenden de code die juist daar verantwoordelijk voor is niet verder ontwikkelen lijkt mij niet echt handig. Je kan het natuurlijk uitstellen, maar zeg nooit nooit. Ik denk dat je het juist daarvan moet hebben wil je een serieus alternatief aanbieden voor bestaande oplossingen. Ik zou voor een oplossing gaan die een soort van 5 a 10 mb buffer op de host plaatst, opgedeeld in bestandjes van ongeveer 1 mb. Iedere keer waneer 1 bestandje klaar is pakt hij de volgende. Je upload-script vult ondertussen de bestandjes bij. Daarnaast zorg je ervoor dat het downloaden - het streamen dat nog niet echt streamen is - even snel gaat als het uploaden. Sneller is simpelweg niet nodig, en je haalt de buffer in theorie in. En dan nog vraag ik me af of het handig is om Apache ertussen te laten zitten. Kan je niet gewoon een PHP Socket Server starten die verantwoordelijk is voor het streamen? Dan heb je volledige controle over het protocol en kan je veel efficiënter gebruik maken van de server, aangezien er geen Apache meer tussen zit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
en over dat verder ontwikkelen het niet de php radio maar de c++ programma ik heb nog al wat kennis/evaring nodig om hem goed te laten werken ik weet dat het kan maar ga nu mee focussen op de php app.
bedank voor je info :) hier heb ik wat aan :)
nicky schreef op 20.12.2007 15:37:
Ik zal je even verbeteren:
Ga je gang. Maar als je effe in me profiel had gekeken had je gezien dat ik dyslexie heb. Dingen als d's en t's heb ik dus wel problemen mee.
Ik houd daar niet zo van,
Ah, een dyslexie-fout, sorry hoor, maar dat zijn dingen die ik bijna altijd verkeerd doe.
want soms is het zo dat in Opera (De browser die ik het meest gebruik.) de website er niet meer uit ziet.
Sinds wanneer begint er wat er tussen de haakjes staat met een hoofdletter? Wat er tussen de haakjes staat is een deel van de hoofdzin, en dus hoeft dat niet met een hoofdletter.
Quote:
11.8 haakjes en gedachtestreepjes
1. haakjes in plaats van of
2. haakjes bij verwijzing naar tekst (of deel van een tekst)
3. haakjes: gebruiken voor een verklarende toevoeging bij een tekst
(...)
1. haakjes in plaats van of
2. haakjes bij verwijzing naar tekst (of deel van een tekst)
3. haakjes: gebruiken voor een verklarende toevoeging bij een tekst
(...)
Bron.
Quote:
Bij haakjes geldt: is het tussen haakjes geplaatste een zelfstandige
zin, dan staat ook de punt tussen haakjes; staat slechts een deel van de
zin tussen haakjes, dan staat de interpunctie buiten de haakjes.
(...)
zin, dan staat ook de punt tussen haakjes; staat slechts een deel van de
zin tussen haakjes, dan staat de interpunctie buiten de haakjes.
(...)
Bron (Google cache).
Firefox kan ik dat niet controleren checken.
Firefox is inderdaad een naam, en moet inderdaad met een hoofdletter.
Checken daarentegen is gewoon Nederlands, dus mag dat gebruik worden.
Verder vind ik dat jij je aan de HTML-regels moet houden.
Daar ben ik inderdaad jij vergeten. Waarschijnlijk komt dit doordat ik eerst een andere zin daar had staan. Html hoort inderdaad in hoofdletters, alleen word html meestal gewoon als html geschreven.
Je rijdt niet door rood.
Dyslexie.
Waarom zou je dan wel slecht programmeren / code?
Code kan fout zijn, het is Engels. Engelse woorden kunnen in een Nederlandse zin worden gebruikt, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Volgens mij mag ik code gebruiken.
Maar dit kan uitlopen op zo'n eeuwige discussie, daarom had ik al gezegd dat ik daar persoonlijk niet zo van houd.
Dyslexie, Dyslexie.
De topic starter kan dan zelf weten of hij er iets aan wilt doen, of niet. Naar mijn mening dus wel, maar naar jouw mening dus niet.
TS'er is een veelvuldig voorkomende afkorting op het internet. Deze mag dus worden gebruikt.
Zo! Dat is beter. Als je altijd zo schrijft krijg je een pluim!
Dat valt nogwel mee. Doe het maar eens bij andere, dan is het nog veel erger. Dit zijn voornamelijk dyslexiefouten, stomme d's en t's. Natuurlijk is het geen excuus, maar ik heb wel dat bericht om 1 uur in de ochtend geschreven, dan is de kans dat er fouten in komen groter (zoals die zin die ik heb veranderd).
Als ik je andere topics bekijk heb je niet eens het recht om een pluim uit te delen.
omg, nee ff serieus kheb ook zon fkn hekel aan w3c. bah. met name omdat het de ene keer goed is, en dan check je aan half jaar later weer en dan hebben ze weer nieuwe regeltjes erbij bedacht 8-|
Of wat je hierboven hebt toegepast, gewoon op jezelf toepassen. Waarom je je aan de regeltjes moet houden is in eerdere berichten al uitgelegd.
Als je gewoon een doctype bovenaan je pagina hebt staan, en de pagina is valid, en je verander er niks aan, dan is ie over een half jaar nog valid.
Inderdaad bedenken ze nieuwe regeltjes. Vergelijk html met het Nederlands. In 1600 praatte ze echt niet zoals jij nu praat. Lees maar eens een boek uit die tijd.
Dertien in een dozijn
Ja kijk, ik houd weer niet van spelfouten. he bah!
Dat lijkt me dus niet.
Volgens mij vind je het gewoon irritant dat ik zeg dat je je aan de regels moet houden. Want je hebt helemaal geen zin om je aan de regels te houden, je kunt véél sneller code zonder die irritante regels hé? Dat zal het wel zijn.
Eigenlijk is het een hele zielige post die van jou.
ik heb de php-radio upgedate,
link: http://php-radio.dream-code.net
en die gast die een post op de forum van sourceforge heeft gezet mag zich die schamen ja je weet wil bedoel.