Phpscript in sql en oproepen in pagina
erik
10/04/2009 12:24:00Beste iedereen,
ik heb het volgende probleem(pje).
Voor mijn website heb ik drie tabellen in sql. Namelijk:
paginas
nieuws
agenda
In de paginas tabel staan de teksten voor de verschillende pagina's die mijn website heeft. Deze roep ik op via index.php. Daar heb ik een code gezet waarmee de juiste tekst uit de tabel wordt gehaald via een echo (echo $content).
Nu komt het probleempje. Voor de nieuwspagina en de agenda pagina moeten er ook gegevens gehaald worden uit de nieuws en agenda tabel. Nu zou ik het liefste het script daarvoor ook in de paginas tabel zetten zodat alle content in een tabel zit. Maar als ik het script in de content tabel zet, wordt het script niet uitgevoerd maar krijg ik het script gewoon te zien als tekst.
Hoe kan ik in een sql tabel met content een sql code uitvoeren dat hij gegevens uit een andere tabel haalt?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Erik
ik heb het volgende probleem(pje).
Voor mijn website heb ik drie tabellen in sql. Namelijk:
paginas
nieuws
agenda
In de paginas tabel staan de teksten voor de verschillende pagina's die mijn website heeft. Deze roep ik op via index.php. Daar heb ik een code gezet waarmee de juiste tekst uit de tabel wordt gehaald via een echo (echo $content).
Nu komt het probleempje. Voor de nieuwspagina en de agenda pagina moeten er ook gegevens gehaald worden uit de nieuws en agenda tabel. Nu zou ik het liefste het script daarvoor ook in de paginas tabel zetten zodat alle content in een tabel zit. Maar als ik het script in de content tabel zet, wordt het script niet uitgevoerd maar krijg ik het script gewoon te zien als tekst.
Hoe kan ik in een sql tabel met content een sql code uitvoeren dat hij gegevens uit een andere tabel haalt?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Erik
PHP hulp
29/11/2024 17:38:36/home/joost
10/04/2009 12:42:00Zelfde probleem hier :-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
eval() maar: google maar eens op "eval is evil" => genoeg redenen om geen eval te gebruiken. Bovendien: als je code in je database gaat zetten doe je toch echt iets goed fout. Waar is dat voor nodig?