php-script zichtbaar in browser
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
// docnaam = "setsessie.php";
session_start();
header("Cache-control: private");
$taal = $_POST['taal'];
$_session['taal'] = $taal;
?>
// docnaam = "setsessie.php";
session_start();
header("Cache-control: private");
$taal = $_POST['taal'];
$_session['taal'] = $taal;
?>
Als het form, waaruit de variabele 'taal' wordt ingelezen, wordt verstuurd, verschijnt de legen pagina setsessie.php in de browser en dat wil ik natuurlijk niet.
Wat doe ik fout?
wat doe je precies? ik snap hieruit dat je een formulier vesrtuurt en dat je dan een lege pagina terug krijgt
Inderdaad, vanuit Flash wordt het setsessie.php script aangeroepen, met als enige doel, een session_Id te creëren.
Omdat in dit script geen echo of print opdrachten staan, ga ik ervan uit, dat ze niet in de browser getoond worden.
Daar ga je goed vanuit.
Maaruhhhh.... Zou je ook kunnen zeggen, waarom ik een lege pagina te zien krijg?
Omdat je niets print.
Quote:
Omdat in dit script geen echo of print opdrachten staan, ga ik ervan uit, dat ze niet in de browser getoond worden.
Je zegt het zelf al.
Als je geen output heb dan zal je pagina blanco blijven.
Ik wil die pagina helemaal niet zien, want dan moet ik hem ook weer wegklikken.
hm.. kun je geen php in flash doen? dat bij het opstarten van de movie, er een stukje php uitgevoerd worden, zonder gebruik te maken van een extern php script?
Ik kom op dit alles, omdat Flash-cookies, volgens mij, niet lekker werken (Flash spreekt van SharedObjects). De eerste pagina die geopend wordt, nadat het SO werd geset leest hem wel, maar daarna gebeurt dat niet meer en dat terwijl het betreffende script van de eerste pagina werd gekopieerd, dus zonder fouten is.
PHP is betrouwbaar, maar nu loop ik hier weer tegen aan! Life is not a joke!
loadVariablesNum("setsessie.php", 0);
maar ik weet niet of je heirdoor je sessie kan beginnen
dan laad hij alle variabelen en dan moet je gewoon in je dynamisch textvak die variabele plaatsen...
meer info over het laden van php heb ik hier ergens gevonden:
http://www.flashfocus.nl/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=1131
Gewijzigd op 11/06/2004 10:49:00 door de VeeWee
Hier mee word een javascriptje weergegeven die de pagina gelijk weer sluit.
je kan natuurlijk ook met header bij het openen van je site naar deze pagina laten linken en dan verder verwijzen
Misschien dat een van deze een oplossing kan zijn?
Flash kan het ook regelrecht, het staat of valt alleen met een slash:
sharedObject.getLocal("taalkoekje", "/");
Nu werkt het wel!
Mijn dank voor jullie hulp!