PHPSESSID, komt standaard in de link?
Ik heb een vreemd voorval. Sinds ik sessie gebruik op mijn host, komt er achter mijn linken &PHPSESSID=ab0a808d9fafsd te staan.
Hij onthoudt dus de sessie alleen maar via de link.
En op het moment dat ik via een formulier iets wijzig, dan wordt ik in eens helemaal uitgelogd. En staat de PHPSESSID, niet meer in de link? Dit is dus erg storend.
Ik heb zojuist met mijn hosting gebeld (yourhosting.nl), en een aantal dingen besproken, maar die wisten het ook niet waar het aan kon liggen? Terwijl als je via google naar dit probleem zoekt, er wordt verteld dat dit aan een server instelling ligt?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
Edit:
php_value session.use_trans_sid 0
Dat ook in de .htaccess zetten ( Bron (Lol, toevallig ook met zo'n PHPSESSID in de url :P)
Dat ook in de .htaccess zetten ( Bron (Lol, toevallig ook met zo'n PHPSESSID in de url :P)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
@Kruidnootje.nl, hij onthoudt de sessie zo lang je gewoon door pagina's bladert zeg maar. Maar op het moment, dat je wordt doorgezonden d.m.v. header/meta refresh enzo, of als je iets wilt wijzigen in een formulier, gooit hij de sessie eruit. Dit is dus behoorlijk irritant.
Op andere hostings / servers heb ik dit probleem ook niet?
Heel erg vaag.
http://www.ragepank.com/articles/26/disable-phpsessid/
Dit is een beter artikel, waarin de volgende regels in je .htaccess gesuggereerd worden:
Maar toen werkte de sessies helemaal niet meer.
Ik ga nu de bovenstaande 2 regels proberen.
Blanche, zorg je er niet voor met je eerste regel dat sessies niet meer mogen worden gebruikt? Dan zal hij dus alles moeten gaan omzetten naar cookies!
php_value session.use_only_cookies 1 moet erbij aan staan om het te laten werken.
php_flag session.use_trans_sid off
php_value session.use_only_cookies 1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
En kan ik nog steeds niet inloggen? Dus dan heb ik nog steeds helemaal geen sessies meer?
Iemand nog meer ideeen?
Kruidnootje.nl schreef op 08.01.2008 12:36:
En dit werkt niet? (alleen dit in de .htaccess)
@kruidnootje.nl, nee alleen dit: php_value session.use_trans_sid 0 in de htaccess werkt ook niet? phpsessid is dan wel weg, maar ik heb ook helemaal geen sessies meer? Dus ik kan niet eens inloggen?
Vaag... Dan weet ik het verder ook niet meer :-/
was dat niet door de browser die geen cookies accepteerd?
Hoe bedoel je Hipska?
Afhankelijk van de instelling op de server wordt het session_id opgeslagen in een cookie of meegezonden in de url. Met die twee regels in je .htaccess probeer je de server te dwingen om het cookie te gebruiken en geen session_id's in de url meer mee te geven.
Enkel deze twee regels zijn dus van toepassing:
Het is mogelijk dat de server zo ingesteld is, dat hij dit niet accepteert. In dat geval is je host toch echt de enige die hier aanpassingen in kan aanbrengen. Wel vreemd overigens dat ze daar zelf niet weten waardoor het komt, je zou toch mogen verwachten dat ze weten hoe hun servers ingesteld zijn.
Wat je dus zou moeten vragen is of ze in de php.ini op jouw server de session.use_cookies instelling aan willen zetten en de session.use_trans_sid uit.
ps. Hipska heeft ook een heel goed punt. Als de browser geen cookies accepteert, is het dus onmogelijk om de session_cookie aan te maken. In dat geval zou PHP terugvallen op het session_id meegeven in de url. Echter, dat lijkt hier niet het geval, aangezien het op andere sites bij andere hosts toch wel goed ging?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Ik ga nogmaals even contact opnemen met de hosting.
Ik ben benieuwd. Ik houdt jullie op de hoogte!
Bij hun op de gehele server staat het volgende ingesteld:
php_value session.use_only_cookies 0 ipv 1
php_value session.use_trans_sid 1 ipv 0
En dit willen ze niet wijzigen, omdat andere klanten dan in de problemen kunnen komen. Zelfs niet toen ik hem php.nl site liet zien, waarin staat dat dit de standaard waardes zijn.
En blijkbaar over ruled, de server dus mijn htaccess.
Hij zegt dat ik maar op een andere manier mijn sessies moet op gaan slaan, bijvoorbeeld zonders sessies, maar met alleen een database.
Daar zijn sessies toch juist voor?
Heeft iemand nog tips?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
Optie 2: een andere host zoeken waarbij de instellingen wel goed staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Ik zou optie 2 nemen, een host die zich niet aan de standaarden houdt mag van mij de eeuwigdurende zakjeuk krijgen. Helemaal omdat ze het eerst zo stellig ontkennen.