phpstorm (programma ) vraag
en mijn vraag is of je naar een bepaalde functie kan zoeken, !in alle php bestanden uit je project! ?
er zijn editors waarmee dit eenvoudig mogelijk is zoals bijv. dreamweaver
@Frank Waarom verwijs je hem naar het derderangs programma Dreamweaver terwijl PHPstorm 1000x beter is om sites te ontwikkelen?
Toevoeging op 10/02/2013 18:01:36:
Ja aar jou zocht ik want je zou zelf de programma gebruiken
uhm ja kan dit?
@aar wat gebruik jij / is phpstorm een aanrader?
Gewijzigd op 10/02/2013 18:09:17 door Frank Nietbelangrijk
Als je de eerst keer Eclipse opstart lijkt het nogal een lomp stukje software, maar je geraakt er makkelijk aan gewend.
Als het goed is moet je in het menu bij Zoeken ook in je project kunnen zoeken. Anders kijk ik vanavond wel, ik heb ook PHPstorm + licentie.
Toevoeging op 10/02/2013 18:27:40:
Eerste gedachte: tof, maar hoe verwijder ik een bestaande project? :o
Ok dan hoor ik het wel
@Raoul door de map in de verkenner te verwijderen.
Gewijzigd op 10/02/2013 19:37:10 door - Raoul -
Laten we hier overigens geen wat-is-mijn-favoriete-editor topic van maken ;)
Om te zoeken in een volledig project: Rechtsklik op je project in de 'tree' links van je scherm. Kies voor: 'Find in path' (CTRL+SHIFT+F) en ga je gang.
Ok danku!
Ik gebruik Sublime Text 2. Hier heb je links een project of folder-lijst (eigen keuze) waarin je door rechts te klikken op een map makkelijk een nieuwe aan kunt maken of de gewenste map kunt verwijderen. Je kan ook zoeken door alle onderliggende bestanden en ik moet zeggen dat dat best snel gaat. TOP editor!
Kees Schepers op 10/02/2013 21:19:40:
Laten we hier overigens geen wat-is-mijn-favoriete-editor topic van maken ;)
Te laat ;)
Ik gebruik zelf nog de (oude) Zend Studio, maar deze ondersteunt de nieuwe 5.4 syntax niet. Dus als ik een array zo maak: $array = []; dan komen er van die rode streepjes onder te staan om aan te geven dat het fout is. Ik zoek dus eigenlijk ook wel een nieuwe editor.
Ben ik toch even beniewd naar PHPStorm en Sublime Text 2. Bieden die ook (S)FTP ondersteuning? En op het moment dat je een bestand opslaat, maakt ie dan ook lokale kopieën? (Dat wil ik namelijk niet, want dat werkt enorm vertragend...)
Gewijzigd op 11/02/2013 13:07:48 door Ozzie PHP
Jammer dat je voor PHPstorm toch weer aardig in de buidel moet tasten.. zou ik er door mogen als student?
Frank Nietbelangrijk op 11/02/2013 14:09:14:
Jammer dat je voor PHPstorm toch weer aardig in de buidel moet tasten.. zou ik er door mogen als student?
Ik weet dat er sommige opleidingen zijn die gratis een licentie aan de studenten uitdelen....
PHP Jasper op 11/02/2013 10:33:26:
Ik gebruik Sublime Text 2. Hier heb je links een project of folder-lijst (eigen keuze) waarin je door rechts te klikken op een map makkelijk een nieuwe aan kunt maken of de gewenste map kunt verwijderen. Je kan ook zoeken door alle onderliggende bestanden en ik moet zeggen dat dat best snel gaat. TOP editor!
Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van deze editor, werkt heeeeeeel erg fijn. Ik moet nog even wennen aan bepaalde dingen maar verder is het inderdaad een TOP! editor. Ik raad je Sublime Text 2 aan!
Gewijzigd op 11/02/2013 14:11:53 door Albert de Wit
En hoe zit het met (S)FTP ondersteuning?
(Als ik screenshots zie van Sublime Text 2 dan is de achtergrond zwart??)
En als die FTP naar je VPS lijdt, raad ik je echt aan om de VPS via FTP of SSH met Cloud9 IDE te verbinden. Als je met SSH werkt moet je even NodeJS op je server zetten (2 min werk) en de opgegeven SSH key (in C9) in je ssh bestand toevogen.
Ik heb PHPstorm even geïnstalleerd, echt veel verschil is er niet met Eclipse, (zelfs nadelige verschillen), dus waaorm niet eclipse gebruiken?