picture.php
Wie kan mij zeggen/schrijven hoe het file "picture.php" eruit moet zien/bevatten?
bedankt.
Henny
<script language="JavaScript">
<!--
function gb_p(Image,imgWidth,imgHeight) {
var border = 24;
var img = Image;
var features;
var w;
var h;
winWidth = (imgWidth<100) ? 100 : imgWidth+border;
winHeight = (imgHeight<100) ? 100 : imgHeight+border;
if (imgWidth+border > screen.width) {
winWidth = screen.width-10;
w = (screen.width - winWidth)/2;
features = "scrollbars=yes";
} else {
w = (screen.width - (imgWidth+border))/2;
}
if (imgHeight+border > screen.height) {
winHeight = screen.height-60;
h = 0;
features = "scrollbars=yes";
} else {
h = (screen.height - (imgHeight+border))/2 - 20;
}
winName = (img.indexOf("t_") == -1) ? img.substr(4,(img.length-8)) : img.substr(6,(img.length-10));
features = features+',toolbar=no,width='+winWidth+',height='+winHeight+',top='+h+',left='+w;
theURL = '/picture.php?img='+Image;
popup = window.open(theURL,winName,features);
popup.focus();
}
// -->
</script>
<a href="javascript:gb_p('img-foto01102.jpg',160,240)">zonnepanelen</a>
Images uit een filesystem lezen en doorgeven doe je via php?
hierbij uitleg.
Ik heb een website en wil onder een tekst een foto laten verschijnen. Normaal deed ik dat met <a href="foto1102.jpg" target="_blank" BORDER=1 height=160 width=240>zonnepanelen</a>. Dan krijg je echter een lelijk en te groot kader. Met wat jat en knipwerk kan ik bovenstaande tegen en zag dat je dan een slank kader krijgt. Zodoende.
ga proberen in te passen.
Groetend, Henny
<a href="foto1102.jpg" target="_blank" BORDER=0 height=160 width=240>zonnepanelen</a>
Elwin
Gewijzigd op 27/01/2004 15:59:00 door Mitch X
Dus Mitch, ja graag iets anders. Het schijnt dat mijn provider het "$_GET"-commando niet ondersteunt....
Henny
In een niet dynamische omgeving (plain HTML):
Dan moet je de plaatjes gewoon in een HTML doen, de margin's van die pagina op 0, plaatje in de pagina zetten en de hyperlink zoiets:
<a href="#" onclick="javascript:window.open('bestandsnaam.html','popup','width=550,height=300,directories=no,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=no,screenx=200,screeny=200')">Beschrijving</a>
Je kan het ook iets dynamischer maken... dan heb je bestandsnaam.php?file=image.jpg&width=x&height=y, maar dan moet je op bestandsnaam.php weer eruit gaan halen wat de breedte en hoogte is...
Elwin
Dus Mitch, ja graag iets anders. Het schijnt dat mijn provider het "$_GET"-commando niet ondersteunt....
Henny
Elwin (oftewel zie mijn reactie hierboven)
Quote:
Het schijnt dat mijn provider het "$_GET"-commando niet ondersteunt....
En je weet wel zeker dat jouw provider wel PHP ondersteund??
Wat is je provider
Henny: het kan dat je provider $_GET niet ondersteund, omdat het pas in latere versies van PHP is geimplementeerd, in plaats daarvan kan je $HTTP_GET_VARS gebruiken.