Plaatje bij submit button form met mouse over
Res Bas
09/01/2010 16:07:00Hoi beste mensen,
Mijn vraag is als volgt:
Ik heb momenteel
Ik wil dat als ik er met mijn muis over heen hang dat images/buttons/wijzigen.png dan images/buttons/wijzigen2.png wordt en als ik er met mijn muis af ga het weer images/buttons/wijzigen.png wordt. Hoe kan ik dit realiseren? Heb veel op het internet gevonden, maar ben er niet echt uit gekomen en dus kom ik waar weer op het forum waar ik altijd geholpen ben met mijn PHP vragen en hopelijk nu met mijn 'design' vraagje.
Bedankt.
Mijn vraag is als volgt:
Ik heb momenteel
Code (php)
1
<input src="images/buttons/wijzigen.png" type="image" value="Wijzigen" onClick="this.form.action='wijzigen.php';this.form.submit()">
Ik wil dat als ik er met mijn muis over heen hang dat images/buttons/wijzigen.png dan images/buttons/wijzigen2.png wordt en als ik er met mijn muis af ga het weer images/buttons/wijzigen.png wordt. Hoe kan ik dit realiseren? Heb veel op het internet gevonden, maar ben er niet echt uit gekomen en dus kom ik waar weer op het forum waar ik altijd geholpen ben met mijn PHP vragen en hopelijk nu met mijn 'design' vraagje.
Bedankt.
PHP hulp
23/11/2024 22:08:16Yearupie Achternaamloos
09/01/2010 16:16:00Lijkt me meer css?
Je moet zoiets doen:
input {
background-image : url("images/buttons/wijzigen2.png");
}
input:hover {
}
Je moet zoiets doen:
input {
}
input:hover {
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yearupie Achternaamloos
Jesper Diovo
09/01/2010 17:21:00Bekijk het onmouseover-event maar eens:
Res Bas
09/01/2010 20:21:00Jezpur schreef op 09.01.2010 17:21:
Werkt super! Heel erg bedankt!
Niels K
09/01/2010 20:28:00Jesper Diovo
10/01/2010 09:23:00@Niels: een src-element en een background-optie bij CSS is niet hetzelfde. Als men een src toekent, maar ondertussen de background zit te veranderen, zul je zien dat het niet werkt - de background zit namelijk achter de src. Of men moet een geheel transparent plaatje gebruiken met de afmetingen van de daadwerkelijke button, of men moet het op een andere manier oplossen ;).