Plan van aanpak
Enkele basis functies die erop moeten zijn o.a.:
- zoeken op de website
- Mogelijkheid snel & makkelijk banners te verwisselen
- Mogelijkheid snel & makkelijk nieuws items up te daten
- Mogelijkheid tot eindeloze makkelijke uitbreiding
om even een ideetje te krijgen...
Ga ik gewoon op de mij bekende manier verder...een beetje van een dit en een beetje van een dat, of is er een bepaalde manier van te werk gaan in dit soort situaties ?
Startpagina.nl is al zo groot dat daar niet tegen op te boksen valt
Concurentie tussen alle andere portaal sites:
1. Startpagina
2. Startkabel
3. Ik dacht jouwpagina.nl Maar dat weet ik niet zeker
enz....
Maar om de pagina's uptodate houden zul je a met de een database doen. Dit kan mysql zijn maar er zijn duizend andere manieren. Maar hoe start pagina het doet is eigelijk wel geinig. (uiteraard zeg ik het niet als beheerder van 3 startpagina's ;))
- tabel aanmaken genaamd 'paginas'
Hierin komen alle onderwerpen
- tabel aanmaken genaamd 'categorien'
Hierin komen alle categorien. Om nou te bepalen bij welke startpagina hij hoort, gebruik je een kolom 'tid' (To ID number) om te bepalen welke categorie bij welke 'paginas' id nummer hoort
- tabel aanmaken genaamd 'links'
Hierin komen alle links. Je hebt hier weer een 'tid' die overeenkomt met een ID nummer uit de tabel 'categorien'.
Zo link je dus 3 tabellen met elkaar en lijkt me een goede oplossing. Kan wellicht ook anders maar zo zorg je er voor dat al de verschillende soorten data gescheiden is. Dus, startpaginas, categorien en links.
Uiteraard ook nog een tabel 'users' met daarin de beheerders..
Jaap Ik ga dit maken voor iemand anders en besef dat er al genoeg startpagina's zijn...Dat wordt dus de uitdaging !
Bas, waarom zou ik geen frames gebruiken ? Uit mijn laatste bevindingen schijnt elke moderne browser deze nu te ondersteunen...Of is dit uiteindelijk onhandig ?
Ook vind ik een database een beetje teveel van het goede, of stel ik me aan en is dit makkelijk te realliseren ? Ik heb mijn host gevraagd een MySQL database voor mij beschikbaar te stellen (?), maar wacht hier nog op...
Frames is een slecht idee. Ik zal even een speciale tutorial over maken :)
Waar ik tot op heden nog steeds een hekel aan heb is dat met alles behalve frames de pagina geheel moet worden herladen. De browser springt op wit voor hij naar de optie springt die de gebruiker heeft gekozen.
Met frames daarentegen springt alleen het gebied waarvan de info veranderd op wit, de rest blijft zeg maar statisch aanwezig.
Vandaar mijn voorkeur voor frames...
Neem en goede browser. firefox laad alleen de vernieuwende delen. Daarnaast is het nadeel van de frames bij een lange menu dat het je 2 paginas hebt en dat werkt niet fijn. Zorg gewoon dat alles uit de cache van de browser haalt en hoeft bijna nooit te wachten... hoog uit een seconde.
heb er ooit eens een tutorial over geschreven..
Oke Bas, ik ga even Googlen !
Nee joh :) ik bedoel zoeken op deze site bij php tutorials op de zoekterm google :)
Bas, ik vond inderdaad van alles op jouw naam, maar niet qua frames tutorials...Ik weet best veel van je nu...(hehehe)