Plan van aanpak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erick Schluter

Erick Schluter

27/10/2004 02:07:00
Quote Anchor link
Ik ga me storten op een zogeheten portaal of startpagina en wil voor ik begin weten wat hierin de beste manier van aanpak is.

Enkele basis functies die erop moeten zijn o.a.:
- zoeken op de website
- Mogelijkheid snel & makkelijk banners te verwisselen
- Mogelijkheid snel & makkelijk nieuws items up te daten
- Mogelijkheid tot eindeloze makkelijke uitbreiding

om even een ideetje te krijgen...

Ga ik gewoon op de mij bekende manier verder...een beetje van een dit en een beetje van een dat, of is er een bepaalde manier van te werk gaan in dit soort situaties ?

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:09:45

Eris -

Eris -

27/10/2004 09:01:00
Quote Anchor link
Meest simpelste is er niet aan beginnen reden:

Startpagina.nl is al zo groot dat daar niet tegen op te boksen valt
Concurentie tussen alle andere portaal sites:
1. Startpagina
2. Startkabel
3. Ik dacht jouwpagina.nl Maar dat weet ik niet zeker
enz....

Maar om de pagina's uptodate houden zul je a met de een database doen. Dit kan mysql zijn maar er zijn duizend andere manieren. Maar hoe start pagina het doet is eigelijk wel geinig. (uiteraard zeg ik het niet als beheerder van 3 startpagina's ;))

B a s
Beheerder

B a s

27/10/2004 10:11:00
Quote Anchor link
Wat ik zou doen om een startpagina te maken voor meerdere pagina's is het volgende:

- tabel aanmaken genaamd 'paginas'
Hierin komen alle onderwerpen

- tabel aanmaken genaamd 'categorien'
Hierin komen alle categorien. Om nou te bepalen bij welke startpagina hij hoort, gebruik je een kolom 'tid' (To ID number) om te bepalen welke categorie bij welke 'paginas' id nummer hoort

- tabel aanmaken genaamd 'links'
Hierin komen alle links. Je hebt hier weer een 'tid' die overeenkomt met een ID nummer uit de tabel 'categorien'.

Zo link je dus 3 tabellen met elkaar en lijkt me een goede oplossing. Kan wellicht ook anders maar zo zorg je er voor dat al de verschillende soorten data gescheiden is. Dus, startpaginas, categorien en links.

Uiteraard ook nog een tabel 'users' met daarin de beheerders..

Erick Schluter

Erick Schluter

27/10/2004 14:14:00
Quote Anchor link
Hoe dan ook...een echte 'standaard' manier van aanpak is er dus niet ?

Jaap Ik ga dit maken voor iemand anders en besef dat er al genoeg startpagina's zijn...Dat wordt dus de uitdaging !

Bas, waarom zou ik geen frames gebruiken ? Uit mijn laatste bevindingen schijnt elke moderne browser deze nu te ondersteunen...Of is dit uiteindelijk onhandig ?

Ook vind ik een database een beetje teveel van het goede, of stel ik me aan en is dit makkelijk te realliseren ? Ik heb mijn host gevraagd een MySQL database voor mij beschikbaar te stellen (?), maar wacht hier nog op...

Eris -

Eris -

27/10/2004 14:46:00
Quote Anchor link
Frames is een slecht idee. Ik zal even een speciale tutorial over maken :)

Erick Schluter

Erick Schluter

27/10/2004 14:56:00
Quote Anchor link
Even ter verduidelijking:

Waar ik tot op heden nog steeds een hekel aan heb is dat met alles behalve frames de pagina geheel moet worden herladen. De browser springt op wit voor hij naar de optie springt die de gebruiker heeft gekozen.

Met frames daarentegen springt alleen het gebied waarvan de info veranderd op wit, de rest blijft zeg maar statisch aanwezig.

Vandaar mijn voorkeur voor frames...

Eris -

Eris -

27/10/2004 15:02:00
Quote Anchor link
Neem en goede browser. firefox laad alleen de vernieuwende delen. Daarnaast is het nadeel van de frames bij een lange menu dat het je 2 paginas hebt en dat werkt niet fijn. Zorg gewoon dat alles uit de cache van de browser haalt en hoeft bijna nooit te wachten... hoog uit een seconde.

B a s
Beheerder

B a s

27/10/2004 15:32:00
Quote Anchor link
ook is het zo dat frames veel nadelen hebben voor zoekmachines.. zoek eens bij tuts op: google

heb er ooit eens een tutorial over geschreven..

Erick Schluter

Erick Schluter

27/10/2004 16:15:00
Quote Anchor link
Oke Bas, ik ga even Googlen !

B a s
Beheerder

B a s

27/10/2004 16:17:00
Quote Anchor link
Nee joh :) ik bedoel zoeken op deze site bij php tutorials op de zoekterm google :)

Erick Schluter

Erick Schluter

27/10/2004 16:41:00
Quote Anchor link
Bas, ik vond inderdaad van alles op jouw naam, maar niet qua frames tutorials...Ik weet best veel van je nu...(hehehe)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.