[PLESK] PgSQL, geen rechten om schema's te maken
Ik wilde eens wat serieuzer aan de gang met PostgreSQL, dus ook online gaan gebruiken. Om het gelijk lekker aan te pakken ook wat schema's toepassen, maar helaas, ik blijk via pgphpadmin geen schema's aan te kunnen maken in verband met de rechten. Ik kan maar één type gebruiker aanmaken via PLESK, dus dat kan geen soelaas bieden.
Ik heb een paar keer met webreus gemaild, maar tot mijn grote verbazing lijken ze geen idee te hebben waarover ik het heb en ze wijzen naar PLESK, als dat zo is zoals jij zegt, dan komt dat door PLESK, en daar zijn vast bepaalde redenen voor.
Mijn vraag dus, kan dit daadwerkelijk aan plesk liggen? Ik twijfel een beetje aan het antwoord van de helpdesk, dus jullie advies (Postgresql versie 8.08, PLESK 8.2).
Overigens heb ik ook positieve ervaringen met de helpdesk van webreus.
Willen ze dit probleem voor eens en voor altijd oplossen, zullen ze de template-database van de juiste rechten moeten voorzien. Op het moment dat je dan een nieuwe database aanmaakt, op basis van de genoemde template, heb je het probleem van de rechten niet meer.
Kortom, los het probleem op in de database, daar heb je onvoldoende rechten. Wijzen naar Plesk is onzinnig, Plesk kan daar gelukkig niets aan doen. De DBA zal het moeten oplossen, GRANT is z'n beste vriend.
Ik ga nog één keer tot goede wil verzoeken, anders is het verder zoeken naar een betaalbare pg host (tot zover nog niet echt iets gevonden tegen webreus prijzen).